Volkswagen Polo R WRC - test

Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.Motor

Volkswagen Polo R WRC

Piękne felgi 18'' i duże hamulce z niebieskimi obudowami zacisków są seryjne w R WRC.
Piękne felgi 18'' i duże hamulce z niebieskimi obudowami zacisków są seryjne w R WRC.Motor
Obite alcantarą fotele dobrze trzymają w zakrętach. Seryjna czarna podsufitka.
Obite alcantarą fotele dobrze trzymają w zakrętach. Seryjna czarna podsufitka.Motor
2.0 TSI (AE113)
2.0 TSI (AE113)Motor
R WRC wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym aż do 280 km/h i niebieskimi wskazówkami. Niemal pełny bak i tylko 260 km zasięgu? To niestety norma.
R WRC wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym aż do 280 km/h i niebieskimi wskazówkami. Niemal pełny bak i tylko 260 km zasięgu? To niestety norma.Motor
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.Motor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Z tyłu Polo R WRC wyróżnia się czarnym spoilerem nad szybą i podwójną końcówką układu wydechowego.
Z tyłu Polo R WRC wyróżnia się czarnym spoilerem nad szybą i podwójną końcówką układu wydechowego.Motor

Volkswagen Polo R WRC

Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor

Volkswagen Polo R WRC - podsumowanie

Zobacz również:

    • elastyczny silnik,
    • świetna skrzynia biegów,
    • fenomenalne hamulce,
    • ekskluzywny charakter limitowanej serii,
    • nawiązanie do mistrza WRC
    • problemy z trakcją na nierównej lub śliskiej nawierzchni,
    • cena wyższa niż w przypadku Golfa GTI,
    • dostępny tylko w jednym kolorze

    Mistrzowski debiut

    Mistrzowski debiut
    Mistrzowski debiutVolkswagen

    Dane techniczne: Volkswagen Polo R WRC

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    220 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/2500
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    400/168/146 cm
    Rozstaw osi
    247 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    Masa/ładowność
    1249/421 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    204/882 l
    Poj. zbiornika paliwa
    45 l (Pb 98)
    Opony
    215/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    243 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,4 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,5 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    8,1 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,0 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,6 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,1/6,0/7,5
    Teoretyczny zasięg
    600 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,5/7,5/10,0
    Rzeczywisty zasięg
    450 km
    Cena wersji podstawowej***
    180 560 zł
    Cena
    180 560 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych, nawierzchnia sucha, temperatura 4ºC; **przy wskazaniu 100 km/h;
    ***z tym samym silnikiem, cena oszacowana na podst. rynku niemieckiego przy kursie 1 euro – 4,20 zł