Volkswagen Polo R WRC - test

Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.Motor

Volkswagen Polo R WRC

Piękne felgi 18'' i duże hamulce z niebieskimi obudowami zacisków są seryjne w R WRC.
Piękne felgi 18'' i duże hamulce z niebieskimi obudowami zacisków są seryjne w R WRC.Motor
Obite alcantarą fotele dobrze trzymają w zakrętach. Seryjna czarna podsufitka.
Obite alcantarą fotele dobrze trzymają w zakrętach. Seryjna czarna podsufitka.Motor
2.0 TSI (AE113)
2.0 TSI (AE113)Motor
R WRC wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym aż do 280 km/h i niebieskimi wskazówkami. Niemal pełny bak i tylko 260 km zasięgu? To niestety norma.
R WRC wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym aż do 280 km/h i niebieskimi wskazówkami. Niemal pełny bak i tylko 260 km zasięgu? To niestety norma.Motor
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.
Spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, a dzięki obszyciu alcantarą nawet podczas agresywnej jazdy ręce kierowcy się po niej nie ślizgają. Reszta kokpitu niezbyt wyszukana, ale porządnie wykonana – jak w zwykłym Polo.Motor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Z tyłu Polo R WRC wyróżnia się czarnym spoilerem nad szybą i podwójną końcówką układu wydechowego.
Z tyłu Polo R WRC wyróżnia się czarnym spoilerem nad szybą i podwójną końcówką układu wydechowego.Motor

Volkswagen Polo R WRC

Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor
Volkswagen Polo R WRC
Volkswagen Polo R WRCMotor

Volkswagen Polo R WRC - podsumowanie

  • elastyczny silnik,
  • świetna skrzynia biegów,
  • fenomenalne hamulce,
  • ekskluzywny charakter limitowanej serii,
  • nawiązanie do mistrza WRC
  • problemy z trakcją na nierównej lub śliskiej nawierzchni,
  • cena wyższa niż w przypadku Golfa GTI,
  • dostępny tylko w jednym kolorze

Mistrzowski debiut

Mistrzowski debiut
Mistrzowski debiutVolkswagen

Dane techniczne: Volkswagen Polo R WRC

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
220 KM/4500
Maks. moment obrotowy
350 Nm/2500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
400/168/146 cm
Rozstaw osi
247 cm
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1249/421 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
204/882 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 98)
Opony
215/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
243 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
8,1 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB →
Rzeczywista prędkość**
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,1/6,0/7,5
Teoretyczny zasięg
600 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
12,5/7,5/10,0
Rzeczywisty zasięg
450 km
Cena wersji podstawowej***
180 560 zł
Cena
180 560 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*pomiar na oponach zimowych, nawierzchnia sucha, temperatura 4ºC; **przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem, cena oszacowana na podst. rynku niemieckiego przy kursie 1 euro – 4,20 zł