Volkswagen Golf GTD DSG - test

Golf GTD jest samochodem szybkim i dynamicznym, ale nie ma sportowego charakteru, tak wyraźnego w GTI.

Układ jezdny jest znakomicie zestrojony. GTD prowadzi sie pewnie i na większości dróg zapewnia dobry komfort jazdy.
Układ jezdny jest znakomicie zestrojony. GTD prowadzi sie pewnie i na większości dróg zapewnia dobry komfort jazdy.Motor

W Volkswagenie Golfie najmocniejszy turbodiesel 2.0 o mocy 184 KM (inaczej niż w bliźniaczych technicznie Skodzie Octavii czy Seacie Leonie) dostępny jest tylko w specjalnej wersji - GTD. Mimo to, właśnie ze względu na zastosowany napęd, nieszczególnie odczuwa się, że ta odmiana Golfa ma sportowe zacięcie - choć silnik jest dynamiczny i zapewnia dobre przyspieszenia także znacznie powyżej prędkości 100 km/h.

Opcjonalny system multimedialny Discover Pro ma sterowanie gestami. Niestety nie ma pokrętła do regulacji głośności.Motor
W menu „Asystenci” aktywuje się lub wyłącza poszczególne systemy bezpieczeństwa. Motor
Do wyboru jest pięć trybów jazdy. W Eco po puszczeniu gazu skrzynia przechodzi na „luz”.Motor

Typowy dla diesla wąski zakres użytecznych obrotów i automatyczna skrzynia, która również w trybie ręcznym sama zmienia biegi na granicy obrotów, zniechęcają do ostrej i aktywnej jazdy - inaczej niż w modelu GTI z silnikiem benzynowym 2.0.

Golf GTD jest za to znakomitym samochodem na długie trasy. Na siódmym biegu przy 140 km/h jednostka pracuje z prędkością 2000 obr./min i we wnętrzu jest cicho. Spalanie podczas jazdy w trasie przy ok. 100 km/h wynosi 4,2 litra, a podczas podróży autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością - 5,9 l. Dzięki temu realny zasięg może wynosić nawet znacznie ponad 1000 kilometrów.

Bezapelacyjnie jedną z największych zalet Golfa GTD jest układ jezdny. Testowy egzemplarz ma opcjonalne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy (dopłata 3730 zł). Zawieszenie całkiem sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności mimo zastosowania dostępnych za dopłatą 19-calowych kół (aż o dwa rozmiary większych od seryjnych). Kierowca może korzystać z czterech standardowych trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport), a także Individual, w którym pracę poszczególnych układów - m.in. kierowniczego, napędowego i zawieszenia - da się dobrać do własnych upodobań. Różnice w działaniu są wyraźnie odczuwalne, zatem nie jest to tylko zbędny gadżet.

W GTD tapicerka wygodnych foteli jest szaro-czarna, w GTI ma czerwone akcenty.Motor
Dostępne za dopłatą 1990 zł 19-calowe obręcze z oponami 225 o wyjątkowo niskim profilu 35 bardzo łatwo uszkodzić. Motor
 
Volkswagen Golf GTD DSG
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
184 KM/3500
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
automatyczna/7-stopniowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
427/179/148 cm
Rozstaw osi
263 cm
Masa/ładowność
1341/559 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1270 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
5,6/4,5/4,9
Zużycie paliwa w teście*
6,9/4,2/5,6
Cena
131 030 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG: PLUSY I MINUSY

+ dobre osiągi+ niewielkie zużycie paliwa+ bardzo pewne właściwości jezdne+ wygodne fotele+ wysoka jakość wykonania

- skrzynia DSG potrafi szarpać przy mocnym dodaniu gazu podczas ruszania- słaba trakcja na mokrej nawierzchni- wysoka cena

VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG: PODSUMOWANIE

Volkswagen Golf GTDMotor

Udane auto, ale dla kogoś, kto koniecznie musi mieć diesla. W innym wypadku - lepiej kupić GTI.

Volkswagen Golf GTD DSG

Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor
Volkswagen Golf GTD DSGMotor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 23-24/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas