Volkswagen Cross Up! 1.0 - test

Terenówka? Grunt to nie dać zwieść się pozorom i nie oczekiwać od modelu Cross Up! tego, co wydaje się obiecywać jego wygląd.

Volkswagen Cross Up! 1.0
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Lakierowane elementy nadają wnętrzu sympatyczny, trochę retro styl. Wieniec kierownicy jest dosyć duży i cienki, co nie każdemu się spodoba.Motor

Najczęstsze zarzuty, jakie stawia się Volkswagenowi Up!, to wysokie ceny i niezbyt porywająca prezencja. W wersji Cross Up! jest on już "tylko" za drogi. Grube plastiki na nadkolach i progach, dodatkowe listwy ochronne, agresywniej wyglądające zderzaki, lakierowane na srebrno lusterka, do tego jeszcze plastikowe nakładki udające osłony podwozia, relingi, aż 16-calowe felgi i podniesione o 15 mm zawieszenie - wszystkie te elementy zdecydowanie dodają mu charakteru.

Kupując Crossa, "do wyboru" mamy wyłącznie 5-drzwiowe nadwozie, a z silników - benzynowy 1.0 o mocy 75 KM w komplecie z 5-biegową przekładnią. Co ciekawe, w porównaniu z innymi 75-konnymi wersjami Up!-a, Cross wolniej przyspiesza do "setki" (wg danych fabrycznych - aż o 1 s) i osiąga niższą prędkość maksymalną - (o 4 km/h).

Volkswagen Cross Up! 1.0

Volkswagen Cross Up! 1.0 (czytaj test)

Nie jest specjalnie dynamiczny, ale za to zużywa niewiele paliwa. Coś za coś.Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Cross Up! w swoim żywiole. Jego terenowe aspiracje kończą się na wyglądzie.Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Tylko w Crossie: srebrne lusterka, zmodyfikowany zderzak i „osłona” podwozia.Motor
Miejsca, zwłaszcza z przodu, jest wystarczająco dużo.Motor
Recepta na taki ładunek? Usunięcie górnej podłogi w 2-poziomowym bagażniku.Motor
Lakierowane elementy nadają wnętrzu sympatyczny, trochę retro styl. Wieniec kierownicy jest dosyć duży i cienki, co nie każdemu się spodoba.Motor

W mieście taki zestaw sprawdza się jednak doskonale - auto całkiem żwawo i zwinnie pokonuje ulice, a dodatkowe milimetry prześwitu pozwalają odważniej atakować krawężniki. Gorzej, choć i tak nieźle, jest w trasie. Wyższe, autostradowe prędkości Cross Up! osiąga z dużym trudem, ale za to kiedy już się rozpędzi, jest w nim zadziwiająco cicho, a samo auto okazuje się bardzo stabilne.

Nie najgorzej prezentuje się także wyposażenie seryjne (jest w nim m.in. klimatyzacja manualna). Tylko ta cena... Podobnie bogata wersja High Up! kosztuje o 4900 zł mniej. Ale bez "terenowych" atrybutów Up! dużo traci.

Volkswagen Cross Up! 1.0

Volkswagen Cross Up! 1.0 (czytaj test)

Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor
Volkswagen Cross Up! 1.0Motor

Volkswagen Cross Up! 1.0 - podsumowanie

Udane połączenie zawadiackiego wyglądu ze zdecydowanie miejskim charakterem.

Volkswagen Cross Up! 1.0: plusy

  • oryginalna stylizacja,
  • zwrotność i poręczność,
  • ekonomiczny silnik,
  • dobrze wyciszona kabina.

Volkswagen Cross Up! 1.0: minusy

  • pogorszone w stosunku do zwykłej wersji 75-konnej osiągi,
  • cena,
  • tylko jedna kombinacja nadwozie-silnik.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
75 KM/6200
Maks. moment obrotowy
95 Nm/3000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
356/165/152 cm
Rozstaw osi
242 cm
Masa/ładowność
921/379 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
251/959 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,8/4,1/4,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,7/4,8/5,8
Cena
49 990 zł

Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas