Volkswagen Cross Up! 1.0 - test
Terenówka? Grunt to nie dać zwieść się pozorom i nie oczekiwać od modelu Cross Up! tego, co wydaje się obiecywać jego wygląd.
Najczęstsze zarzuty, jakie stawia się Volkswagenowi Up!, to wysokie ceny i niezbyt porywająca prezencja. W wersji Cross Up! jest on już "tylko" za drogi. Grube plastiki na nadkolach i progach, dodatkowe listwy ochronne, agresywniej wyglądające zderzaki, lakierowane na srebrno lusterka, do tego jeszcze plastikowe nakładki udające osłony podwozia, relingi, aż 16-calowe felgi i podniesione o 15 mm zawieszenie - wszystkie te elementy zdecydowanie dodają mu charakteru.
Kupując Crossa, "do wyboru" mamy wyłącznie 5-drzwiowe nadwozie, a z silników - benzynowy 1.0 o mocy 75 KM w komplecie z 5-biegową przekładnią. Co ciekawe, w porównaniu z innymi 75-konnymi wersjami Up!-a, Cross wolniej przyspiesza do "setki" (wg danych fabrycznych - aż o 1 s) i osiąga niższą prędkość maksymalną - (o 4 km/h).
Volkswagen Cross Up! 1.0
Volkswagen Cross Up! 1.0 (czytaj test)
W mieście taki zestaw sprawdza się jednak doskonale - auto całkiem żwawo i zwinnie pokonuje ulice, a dodatkowe milimetry prześwitu pozwalają odważniej atakować krawężniki. Gorzej, choć i tak nieźle, jest w trasie. Wyższe, autostradowe prędkości Cross Up! osiąga z dużym trudem, ale za to kiedy już się rozpędzi, jest w nim zadziwiająco cicho, a samo auto okazuje się bardzo stabilne.
Nie najgorzej prezentuje się także wyposażenie seryjne (jest w nim m.in. klimatyzacja manualna). Tylko ta cena... Podobnie bogata wersja High Up! kosztuje o 4900 zł mniej. Ale bez "terenowych" atrybutów Up! dużo traci.
Volkswagen Cross Up! 1.0
Volkswagen Cross Up! 1.0 (czytaj test)
Volkswagen Cross Up! 1.0 - podsumowanie
Udane połączenie zawadiackiego wyglądu ze zdecydowanie miejskim charakterem.
Volkswagen Cross Up! 1.0: plusy
- oryginalna stylizacja,
- zwrotność i poręczność,
- ekonomiczny silnik,
- dobrze wyciszona kabina.
Volkswagen Cross Up! 1.0: minusy
- pogorszone w stosunku do zwykłej wersji 75-konnej osiągi,
- cena,
- tylko jedna kombinacja nadwozie-silnik.
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12 |
Moc maksymalna | 75 KM/6200 |
Maks. moment obrotowy | 95 Nm/3000 |
Skrzynia biegów | man./5-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 356/165/152 cm |
Rozstaw osi | 242 cm |
Masa/ładowność | 921/379 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 251/959 l |
Poj. zbiornika paliwa | 35 l (Pb 95) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 167 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,2 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 5,8/4,1/4,7 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 6,7/4,8/5,8 |
Cena | 49 990 zł |
Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Krzysztof Paliński