Volkswagen Caravelle 2.0 TDI – test

Wydłużone VW T6 Caravelle nawet z ośmioma pasażerami na pokładzie ma nadal możliwości przewozowe jak ciężarówka.

Pośrednia wersja Comfortline różni się od podstawowej lakierowanymi zderzakami, a od najwyższej – brakiem halogenów w przednim zderzaku.
Pośrednia wersja Comfortline różni się od podstawowej lakierowanymi zderzakami, a od najwyższej – brakiem halogenów w przednim zderzaku.Motor

Co jest wadą większości minivanów? To, że gdy wykorzystamy możliwość przewozu na pokładzie kompletu pasażerów, zostaje bardzo niewiele miejsca na bagaż. Tej wady pozbawiony jest VW Caravelle.

Deska rozdzielcza Caravelle ma już mało wspólnego z autem dostawczym. Jest tu jednak mnóstwo schowków.Motor

A jeżeli jest to wersja z dłuższym rozstawem osi, to za trzecim rzędem foteli do dyspozycji jest ponad 1 metr kwadratowy podłogi bagażnika.

Wersje Caravelle z zasady są przeznaczone do przewozu osób, ale najnowszy model szóstej generacji uciekł rzeczywiście daleko od towarowego przeznaczenia. Tylko liczne schowki i półeczki na desce rozdzielczej oraz charakterystyczna, dość pionowa pozycja za kierownicą budzą skojarzenia z autem dostawczym. Zarówno kształt deski rozdzielczej, wymiary koła kierownicy, jak i jakość wykończenia otoczenia kierowcy stawiają ten model w gronie minivanów.

Każda wersja Caravelle ma fotel kierowcy z regulacją wysokości. Miejsca jest pod dostatkiem praktycznie dla wszystkich pasażerów.Motor

Skuteczne wygłuszenie silnika powoduje, że do uszu jadących dociera jedynie nienatarczywy pomruk. Dwulitrowe TDI serii EA189 o mocy 150 KM radzi sobie z tym ważącym blisko dwie tony T6 bardzo sprawnie. Obciążone jedynie kierowcą auto przyspiesza do 100 km/h w około 12 s. Dopiero przy załadunku masą około 600-700 kg odczuwa się lekkie spowolnienie. Dla tych bardzo wymagających jest zawsze wersja BiTDI o mocy 204 KM (0-100 km/h w 9,0 s).

Cechą charakterystyczną aut gamy Transportera są bardzo przyzwoite własności jezdne. Mało który minivan przechodzi tyle testów na torach doświadczalnych, co ten model.

Bagażnik jest ogromny. Ma długość 2 metrów przy dwóch rzędach foteli i 1,1 m przy 8 osobach (3 rzędy).Motor

Jedynym problemem przy jeździe z wysokimi prędkościami jest wzrost zużycia paliwa. O ile przy prędkości 100 km/h auto spala ok. 7,5 l/100 km, o tyle przy 150 km/h można ten wynik podwoić.

 
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/3250
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1500
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
530/190/199 cm
Rozstaw osi
340 cm
Masa/ładowność
2030/1050 kg
Pojemność bagażnika
6700 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
7,4/5,5/6,2
Zużycie paliwa w teście*
9,6/7,6/8,6
Cena
146 739 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI: PLUSY I MINUSY

+ duża przestronność wnętrza i ogromny bagażnik+ dobre wygłuszenie+ dość wysoki komfort jazdy+ oszczędny silnik

- wysoka cena zakupu- dość drogie wyposażenie opcjonalne- duża średnica skrętu (13 m)

Wersja o rozstawie osi wydłużonym o 40 cm (do 340 cm) wymaga dopłaty około 4600 zł.Motor

VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI: PODSUMOWANIE

Doskonałe ogniwo pośrednie pomiędzy minivanem, a autem niemal dostawczym.

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzystof Paliński; "Motor" 2/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas