Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design - test

Ten samochód powstał po to, żeby zwracać na siebie uwagę i robi to znakomicie. Czy bazowa, 105-konna wersja może dostarczyć kierowcy pozytywnych wrażeń?

Wersja 1.2 TSI to dobry wybór. Ma wystarczające osiągi, rozsądną cenę i jest oszczędna.
Wersja 1.2 TSI to dobry wybór. Ma wystarczające osiągi, rozsądną cenę i jest oszczędna.Motor

Najnowsze wcielenie Beetle, poza tym że jest wyraźnie większe od poprzednika (dłuższe o 15 cm) ma też więcej sportowego charakteru. To efekt zmiany proporcji nadwozia - przednia szyba jest mocniej pochylona, przedział pasażerski wyraźnie cofnięto, wyżej poprowadzono linię okien. Samochód wygląda prawie jak coupe.

Masa plastiku w kolorze nadwozia na desce rozdzielczej to wyróżnik wersji Design. Taki krzykliwy styl w Volkswagenie? Do Beetla nawet pasuje, zwłaszcza że nawiązuje to trochę do klasycznego modelu.Motor

Efektownie czy wygodnie?Równie charakterystyczne jak nadwozie jest wnętrze Beetle'a. Błyszcząca czerwonym plastikiem deska rozdzielcza nie przypomina "zwykłych" Volkswagenów. Trochę nienaturalna jest pozycja za kierownicą - fotele są mocno cofnięte, siedzi się bardzo daleko od przedniej szyby. To dziwne wrażenie, nieco utrudnione jest też wyczucie gabarytów auta.

Bardziej przeszkadzają jednak niewygodne fotele. Mają słabo wyprofilowane oparcie w okolicy lędźwiowej, co powoduje, że już po godzinie jazdy zaczyna być niewygodnie. To dziwne, bo fotele w Volkswagenach są zwykle wzorcowe.

Miejsca z przodu jest bardzo dużo, z tyłu sprawa wygląda gorzej. Beetle jest czteroosobowy, ale nawet tym dwóm pasażerom na kanapie będzie ciasno. Jest mało miejsca na nogi, niewiele na głowę. Na dobrą sprawę jest to samochód typu 2+2.

Bagażnik ma 310 litrów pojemności, co nie jest specjalnie dużą wartością. Beetle to jednak hatchback, a nie coupe, zatem przynajmniej dostęp do bagażnika jest dobry.

Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

Wersja 1.2 TSI to dobry wybór. Ma wystarczające osiągi, rozsądną cenę i jest oszczędna.Motor
Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design - dobre wrażenia gwarantowane.Motor
Kieszonki w drzwiach są bardzo małe, a gumowe taśmy przytrzymują przedmioty za słabo.Motor
Masa plastiku w kolorze nadwozia na desce rozdzielczej to wyróżnik wersji Design. Taki krzykliwy styl w Volkswagenie? Do Beetla nawet pasuje, zwłaszcza że nawiązuje to trochę do klasycznego modelu.Motor
Plastikowa rączka na środkowym słupku ułatwia pasażerowi wydostanie się z tyłu.Motor
W stylu oryginału - przed pasażerem znajduje się nieduży schowek z pokrywą otwieraną do góry.Motor
W 18-calowych felgach „Disc” można się przejrzeć. Pasują do Beetla. Efektowny dodatek za niecałe 3800 zł.Motor
Dwa miejsca z tyłu do wykorzystania tylko w sytuacjach wyjątkowych. Jest ciasno.Motor
Fotele, co dla VW nietypowe, nie są zbyt wygodne. Słabo wyprofilowane oparcie nie podpiera pleców.Motor
Bagażnik ma 310 litrów pojemności, dzielona na pół kanapa jest dostępna seryjnie.Motor

Mały, ale żwawyBeetle nie jest stworzony do wożenia ładunków. Powinien być za to źródłem dobrej zabawy. Czy 1,2-litrowy silnik jej nie popsuje? Zdecydowanie nie. Jednostka 1.2 TSI zachowuje się, jakby miała więcej niż deklarowane 105 KM. Auto jest bardzo żwawe, chętnie reaguje na każde dodanie gazu. Nie jest to oczywiście samochód sportowy, ale w codziennej eksploatacji niedostatku mocy się nie odczuwa. Zaletą jest także niewielkie zużycie paliwa - nawet przy dynamicznej jeździe po mieście można "zmieścić się" w 8 l/100 km.

Nie rozczarowuje także zawieszenie. Samochód jest zwinny, jazda po krętej drodze dostarcza sporo przyjemności. Duża w tym zasługa precyzyjnego układu kierowniczego. Dobre właściwości jezdnie nie zostały przy tym okupione obniżeniem komfortu jazdy. To może być zaskoczeniem, bo słabsze wersje korzystają z belki skrętnej. Tylko odmiana 2.0 TSI (200 KM) wykorzystuje wielowahaczową konstrukcję tylnego zawieszenia.

VW Beetle produkowany jest w Meksyku, co stwarza problemy w realizacji zamówień.Motor

Beetle nieźle wygląda i dobrze jeździ. Ceny zaczynają się od 70 000 zł. Drogi gadżet, ale kusząca oferta.

Czekanie na BeetleJeśli ktoś zażyczy sobie auto skonfigurowane dokładnie na miarę potrzeb, musi poczekać - sprzedawcy zapewniają, że termin realizacji takiego zamówienia nie przekroczy pół roku. VW Beetle produkowany jest w Meksyku, co stwarza problemy w realizacji zamówień. "Od ręki" dostępne są nieliczne egzemplarze w kraju - przede wszystkim z silnikami 1.2 TSI.

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
105 KM/5000
Maks. moment obrotowy
175 Nm/1550
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1199/480 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
310/905 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Opony
215/60 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
428/181/149 cm
Rozstaw osi
254 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,6/5,0/5,9
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,4 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,6/5,8
Rzeczywisty zasięg
821 km
Cena w wersji podstawowej*
69 690 zł
Cena
73 890 zł
*z tym samym silnikiem

Bartosz Zienkiewicz

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas