Toyota Prius+ Prestige - test

Prius+ prowadzi się pewnie, a jego zawieszenie dobrze wybiera nierówności.
Prius+ prowadzi się pewnie, a jego zawieszenie dobrze wybiera nierówności.Motor
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Jakość wykonania i montażu – na niezłym poziomie.
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Jakość wykonania i montażu – na niezłym poziomie.Motor

Toyota Prius+ Prestige

Walizki mieszczą się jedynie na płasko.
Walizki mieszczą się jedynie na płasko.Toyota
Nożny hamulec pomocniczy razi w tak nowoczesnym aucie.
Nożny hamulec pomocniczy razi w tak nowoczesnym aucie.Toyota
Pomiędzy roletą, a podłogą jest tylko 36 cm wolnej przestrzeni.
Pomiędzy roletą, a podłogą jest tylko 36 cm wolnej przestrzeni.Toyota
Można sprawdzić, które elementy układu napędowego pracują.
Można sprawdzić, które elementy układu napędowego pracują.Toyota
64 km/h i jazda na samym prądzie. Potwierdza to świecąca się po lewej stronie kontrolka EV.
64 km/h i jazda na samym prądzie. Potwierdza to świecąca się po lewej stronie kontrolka EV.Toyota
Prius+ prowadzi się pewnie, a jego zawieszenie dobrze wybiera nierówności.
Prius+ prowadzi się pewnie, a jego zawieszenie dobrze wybiera nierówności.Toyota
Każdy Prius+ ma standardowo dwa siedzenia w bagażniku. Wygodnie będzie tu jedynie dzieciom.
Każdy Prius+ ma standardowo dwa siedzenia w bagażniku. Wygodnie będzie tu jedynie dzieciom.Toyota
Trzy oddzielne fotele można przesuwać i pochylać ich oparcia.
Trzy oddzielne fotele można przesuwać i pochylać ich oparcia.Toyota
Siedzenia – komfortowe i z bardzo dobrą regulacją ledźwiową.
Siedzenia – komfortowe i z bardzo dobrą regulacją ledźwiową.Toyota
Tryby pracy bezstopniowej skrzyni biegów wybiera się małą, lekko pracującą dźwignią. Do wyboru: R – bieg wsteczny, N – tzw. luz, D – jazda do przodu, B – hamowanie silnikiem, P – tryb parkingowy, który uruchamia się nietypowo, bo przyciskiem.
Tryby pracy bezstopniowej skrzyni biegów wybiera się małą, lekko pracującą dźwignią. Do wyboru: R – bieg wsteczny, N – tzw. luz, D – jazda do przodu, B – hamowanie silnikiem, P – tryb parkingowy, który uruchamia się nietypowo, bo przyciskiem.Toyota
Poza trybem Normal można wybrać tryby pracy napędu: EV – elektryczny, ECO – łagodne reakcje na gaz, PWR – pełne wykorzystanie mocy silników.
Poza trybem Normal można wybrać tryby pracy napędu: EV – elektryczny, ECO – łagodne reakcje na gaz, PWR – pełne wykorzystanie mocy silników.Toyota
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Jakość wykonania i montażu – na niezłym poziomie.
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Jakość wykonania i montażu – na niezłym poziomie.Toyota
Dla Priusa+ opracowano akumulatory litowo-jonowe. Umieszczono je pomiędzy przednimi fotelami, by w bagażniku dało się zamontować dwa siedzenia. Akumulatory ważą 34 kg (o 8 kg mniej niż w Priusie).
Dla Priusa+ opracowano akumulatory litowo-jonowe. Umieszczono je pomiędzy przednimi fotelami, by w bagażniku dało się zamontować dwa siedzenia. Akumulatory ważą 34 kg (o 8 kg mniej niż w Priusie).Toyota

Prius kontra Prius+

Prius kontra Prius+
Prius kontra Prius+Motor

Dane techniczne: Toyota Prius+ Prestige

Silnik
benzynowy + elektryczny
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna (benzynowy)
99 KM/5200
Moc maksymalna (elektryczny)
80 KM
Maks. moment obr. (benzynowy)
142 Nm/4000
Maks. moment obr. (elektryczny)
207 Nm
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
bezstopniowa (CVT)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Masa/ładowność
1565/550 kg
Średnica zawracania
11,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
200/1750 l
Pojemność zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
462/178/158 cm
Rozstaw osi
278 cm
Opony
215/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,3/4,3/4,4
Emisja dwutlenku węgla
101 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,5/6,4
Cena wersji podstawowej*
129 000 zł
Cena
158 000 zł
*pomiar na oponach zimowych, przy temp. 1°C; **z tym samym silnikiem