Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium - test

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor
Tyle oferuje wersja podstawowa: tempomat, nawigacja, klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa), czy radio sterowane z kierownicy. Jakość na piątkę, intuicyjność obsługi – na czwórkę z plusem.
Tyle oferuje wersja podstawowa: tempomat, nawigacja, klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa), czy radio sterowane z kierownicy. Jakość na piątkę, intuicyjność obsługi – na czwórkę z plusem.Motor

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium

Land Cruiser bez skóry to w Polsce rzadkość. Miękki welur wystarczy.
Land Cruiser bez skóry to w Polsce rzadkość. Miękki welur wystarczy.Motor
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor
Lewy fotel nie przesuwa się do przodu przy składaniu (a prawy tak). Żeby wyjść z tyłu kabiny, trzeba się sporo namęczyć.
Lewy fotel nie przesuwa się do przodu przy składaniu (a prawy tak). Żeby wyjść z tyłu kabiny, trzeba się sporo namęczyć.Motor
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor
Tyle oferuje wersja podstawowa: tempomat, nawigacja, klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa), czy radio sterowane z kierownicy. Jakość na piątkę, intuicyjność obsługi – na czwórkę z plusem.
Tyle oferuje wersja podstawowa: tempomat, nawigacja, klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa), czy radio sterowane z kierownicy. Jakość na piątkę, intuicyjność obsługi – na czwórkę z plusem.Motor
W drzwiach bagażnika ukryto schowek na trójkąt i zestaw narzędzi do wymiany koła.
W drzwiach bagażnika ukryto schowek na trójkąt i zestaw narzędzi do wymiany koła.Motor
Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów.
Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów.Motor
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor
W terenie Toyota jest nie do zatrzymania. Krótki rozstaw osi sprawia, że niestraszne jej są szczyty czy poprzeczne rowy.
W terenie Toyota jest nie do zatrzymania. Krótki rozstaw osi sprawia, że niestraszne jej są szczyty czy poprzeczne rowy.Motor
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D PremiumMotor

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium - podsumowanie

  • fantastyczne zdolności terenowe,
  • dynamiczny i oszczędny silnik,
  • dużo miejsca z tyłu,
  • relacja ceny do jakości i wyposażenia
  • mimo wszystko wysoka cena,
  • mały bagażnik,
  • trudne wsiadanie i wysiadanie z tylnej kanapy,
  • opcje połączone w drogie pakiety

Dane techniczne: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium

 
Toyota Land Cruiser
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2982 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
190 KM/3400
Maks. moment obrotowy
420 Nm/1600
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
450/188/183 cm
Rozstaw osi
250 cm
Średnica zawracania
10,4 m
Masa/ładowność
1990/610 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
380/1435 l
Poj. zbiornika paliwa
87 l (ON)
Opony
245/70 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s →
Elastyczność 60-100 km/h
5,3 s 4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
9,1 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,9 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,5 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,8/7,3/8,2
Teoretyczny zasięg
1060 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/9,0/9,7
Rzeczywisty zasięg
900 km
Cena wersji podstawowej**
189 000 zł
Cena
209 000 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem