Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite - test

Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.
Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.Motor
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.Motor

Zobacz również:

    Nowe Aygo ma rozsądną cenę. No, chyba że chodzi o wersje specjalne

    Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite

    Podgrzewanie foteli i...
    Podgrzewanie foteli i...Motor
    Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.
    Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.Motor
    Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite
    Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CiteMotor
    Duże i wystarczająco mocno wyprofilowane fotele Aygo są całkiem wygodne.
    Duże i wystarczająco mocno wyprofilowane fotele Aygo są całkiem wygodne.Motor
    ...skórzana tapicerka należą do pakietu za 4900 zł.
    ...skórzana tapicerka należą do pakietu za 4900 zł.Motor
    Bardzo uproszczony obrotomierz chwilami pokazuje aż 6750 obr./min.
    Bardzo uproszczony obrotomierz chwilami pokazuje aż 6750 obr./min.Motor
    Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.
    Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.Motor
    Wysoki i ukryty za bardzo dużym progiem bagażnik mieści zaledwie 168 l.
    Wysoki i ukryty za bardzo dużym progiem bagażnik mieści zaledwie 168 l.Motor
    „Półka” wygląda na sztywną, ale można ją złożyć.
    „Półka” wygląda na sztywną, ale można ją złożyć.Motor
    O odpowiednią przestrzeń nad głowami dba podwójnie wybrzuszony dach.
    O odpowiednią przestrzeń nad głowami dba podwójnie wybrzuszony dach.Motor
    Nareszcie kierowca Aygo nie musi sięgać do drzwi pasażera, by otworzyć prawa szybę.
    Nareszcie kierowca Aygo nie musi sięgać do drzwi pasażera, by otworzyć prawa szybę.Motor
    Testowana wersja X-Cite wyróżnia się wściekle pomarańczowym lakierem oraz dodatkami koloru czarnego.
    Testowana wersja X-Cite wyróżnia się wściekle pomarańczowym lakierem oraz dodatkami koloru czarnego.Motor
    3-cylindrowy silnik robi dużo hałasu podczas przyspieszania, ale przy stałej prędkości pracuje cicho.
    3-cylindrowy silnik robi dużo hałasu podczas przyspieszania, ale przy stałej prędkości pracuje cicho.Motor
    Funkcja MirrorLink umożliwia wyświetlenie obrazu ekranu połączonego smartfonu.
    Funkcja MirrorLink umożliwia wyświetlenie obrazu ekranu połączonego smartfonu.Motor

    Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite - podsumowanie

    • nietuzinkowy wygląd - Aygo to najbardziej wyrazisty samochód w swoim segmencie,
    • możliwość personalizacji,
    • nieźle wykończone wnętrze
    • przeciętna przestronność,
    • mały bagażnik
    • ogromna elastyczność,
    • nieduże zużycie paliwa,
    • żywe reakcje na dodanie gazu
    • kiepskie osiągi,
    • duży hałas podczas przyspieszania,
    • niezbyt przyjemna praca skrzyni biegów
    • duża zwinność,
    • świetna zwrotność,
    • niezła stabilność przy dużych prędkościach,
    • szybkie reakcje na ruchy kierownicy
    • słaba przyczepność,
    • silna podsterowność
    • bogate wyposażenie,
    • niespotykane w tak małych autach dodatki,
    • świetne multimedia
    • wysoka cena testowanej wersji X-Cite,
    • pewne braki na liście wyposażenia dodatkowego

    Dane techniczne: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite

     
    Toyota Aygo
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    69 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    95 Nm/4300
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    346/162/146 cm
    Rozstaw osi
    234 cm
    Średnica zawracania
    9,4 m
    Masa/ładowność
    925/315 kg
    Poj. bagażnika
    168 l
    Poj. zbiornika paliwa
    35 l (Pb 95)
    Opony
    165/60 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    160 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,9 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    16,7 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    29,2 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,3 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,8 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    70,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,0/3,6/4,1
    Teoretyczny zasięg
    850 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,2/4,4/5,3
    Rzeczywisty zasięg
    660 km
    Cena wersji podstawowej**
    34 900 zł
    Cena
    45 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem