Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite - test

Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.
Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.Motor
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.Motor
Nowe Aygo ma rozsądną cenę. No, chyba że chodzi o wersje specjalne

Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite

Podgrzewanie foteli i...
Podgrzewanie foteli i...Motor
Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.
Z trójki rodzeństwa (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) to właśnie Aygo ma zdecydowanie najbardziej wyrazisty design.Motor
Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite
Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CiteMotor
Duże i wystarczająco mocno wyprofilowane fotele Aygo są całkiem wygodne.
Duże i wystarczająco mocno wyprofilowane fotele Aygo są całkiem wygodne.Motor
...skórzana tapicerka należą do pakietu za 4900 zł.
...skórzana tapicerka należą do pakietu za 4900 zł.Motor
Bardzo uproszczony obrotomierz chwilami pokazuje aż 6750 obr./min.
Bardzo uproszczony obrotomierz chwilami pokazuje aż 6750 obr./min.Motor
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.
Dużo się tu dzieje, ale obsługa wcale nie jest z tego powodu utrudniona. Dźwigienka pod kierownicą obsługuje nie tempomat (zabrakło go w wyposażeniu Aygo), lecz ogranicznik prędkości.Motor
Wysoki i ukryty za bardzo dużym progiem bagażnik mieści zaledwie 168 l.
Wysoki i ukryty za bardzo dużym progiem bagażnik mieści zaledwie 168 l.Motor
„Półka” wygląda na sztywną, ale można ją złożyć.
„Półka” wygląda na sztywną, ale można ją złożyć.Motor
O odpowiednią przestrzeń nad głowami dba podwójnie wybrzuszony dach.
O odpowiednią przestrzeń nad głowami dba podwójnie wybrzuszony dach.Motor
Nareszcie kierowca Aygo nie musi sięgać do drzwi pasażera, by otworzyć prawa szybę.
Nareszcie kierowca Aygo nie musi sięgać do drzwi pasażera, by otworzyć prawa szybę.Motor
Testowana wersja X-Cite wyróżnia się wściekle pomarańczowym lakierem oraz dodatkami koloru czarnego.
Testowana wersja X-Cite wyróżnia się wściekle pomarańczowym lakierem oraz dodatkami koloru czarnego.Motor
3-cylindrowy silnik robi dużo hałasu podczas przyspieszania, ale przy stałej prędkości pracuje cicho.
3-cylindrowy silnik robi dużo hałasu podczas przyspieszania, ale przy stałej prędkości pracuje cicho.Motor
Funkcja MirrorLink umożliwia wyświetlenie obrazu ekranu połączonego smartfonu.
Funkcja MirrorLink umożliwia wyświetlenie obrazu ekranu połączonego smartfonu.Motor

Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite - podsumowanie

  • nietuzinkowy wygląd - Aygo to najbardziej wyrazisty samochód w swoim segmencie,
  • możliwość personalizacji,
  • nieźle wykończone wnętrze
  • przeciętna przestronność,
  • mały bagażnik
  • ogromna elastyczność,
  • nieduże zużycie paliwa,
  • żywe reakcje na dodanie gazu
  • kiepskie osiągi,
  • duży hałas podczas przyspieszania,
  • niezbyt przyjemna praca skrzyni biegów
  • duża zwinność,
  • świetna zwrotność,
  • niezła stabilność przy dużych prędkościach,
  • szybkie reakcje na ruchy kierownicy
  • słaba przyczepność,
  • silna podsterowność
  • bogate wyposażenie,
  • niespotykane w tak małych autach dodatki,
  • świetne multimedia
  • wysoka cena testowanej wersji X-Cite,
  • pewne braki na liście wyposażenia dodatkowego

Dane techniczne: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite

 
Toyota Aygo
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
69 KM/6000
Maks. moment obrotowy
95 Nm/4300
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
346/162/146 cm
Rozstaw osi
234 cm
Średnica zawracania
9,4 m
Masa/ładowność
925/315 kg
Poj. bagażnika
168 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Opony
165/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,9 s
Elastyczność 60-100 km/h
16,7 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
29,2 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,3 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,8 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
70,0 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,0/3,6/4,1
Teoretyczny zasięg
850 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,2/4,4/5,3
Rzeczywisty zasięg
660 km
Cena wersji podstawowej**
34 900 zł
Cena
45 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem