Toyota Avensis - test długodystansowy

Avensis z silnikiem 2.0 D-4D może przejechać 1000 km bez tankowania.
Avensis z silnikiem 2.0 D-4D może przejechać 1000 km bez tankowania.Motor
Przez 30 tys. km nie przydarzyła się Toyocie ani jedna, choćby drobna awaria.
Przez 30 tys. km nie przydarzyła się Toyocie ani jedna, choćby drobna awaria.Motor
  • 2071,26 l oleju napędowego kosztowało 7870,72 zł. Łącznie przejechaliśmy 30 211 km, z czego 19 450 w ruchu miejskim (średnie spalanie 7,2 l/100 km), a pozostałe 10 761 km w trasie (średnie spalanie 6,2 l/100 km)
  • ubezpieczenie (pakiet OC i AC) kosztowało 4939 zł
  • opona (Bridgestone Turanza ER300 205/60 16) kosztowała 490 zł
  • przeglądy (po 15 i 30 tys. km) kosztowały 2390 zł (1080 + 1310 zł)

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Sol

Przez 30 tys. km nie przydarzyła się Toyocie ani jedna, choćby drobna awaria.
Przez 30 tys. km nie przydarzyła się Toyocie ani jedna, choćby drobna awaria.Motor
Nasz testowy egzemplarz był m.in. w Niemczech, ale większość dystansu pokonał w Polsce.
Nasz testowy egzemplarz był m.in. w Niemczech, ale większość dystansu pokonał w Polsce.Motor
Avensis kombi z silnikiem Diesla jest stworzony do dalekich tras.
Avensis kombi z silnikiem Diesla jest stworzony do dalekich tras. Motor
Bagażnik jest duży i ustawny. Praktyczna stalowa listwa chroni przed uszkodzeniami.
Bagażnik jest duży i ustawny. Praktyczna stalowa listwa chroni przed uszkodzeniami.Motor
Fotele są zbyt płytko wyprofilowane, a na siedzisku widać fałdę wynikającą ze zużycia.
Fotele są zbyt płytko wyprofilowane, a na siedzisku widać fałdę wynikającą ze zużycia. Motor
Silnik 2.0 D-4D mimo niedużej mocy zapewnia dobre osiągi i jest oszczędny.
Silnik 2.0 D-4D mimo niedużej mocy zapewnia dobre osiągi i jest oszczędny.Motor
Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda jak w dniu odbioru samochodu. Niestety, po dokładniejszym przyjrzeniu się widać rysy na twardych tworzywach sztucznych.
Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda jak w dniu odbioru samochodu. Niestety, po dokładniejszym przyjrzeniu się widać rysy na twardych tworzywach sztucznych.Motor
Nowy Avensis być przełomowy pod względem jakości wykończenia. Tak chyba jednak nie jest. Tapicerka szybko zaczęła się marszczyć, a tworzywa sztuczne - rysować.
Nowy Avensis być przełomowy pod względem jakości wykończenia. Tak chyba jednak nie jest. Tapicerka szybko zaczęła się marszczyć, a tworzywa sztuczne - rysować.Motor
Czujniki w tylnym zderzaku bardzo się przydają, ale są zbyt czułe. Zaczynają sygnalizować zbliżanie się do przeszkody w odległości ok. 60 cm, a włączają się na stałe już ok. 30 cm od niej.
Czujniki w tylnym zderzaku bardzo się przydają, ale są zbyt czułe. Zaczynają sygnalizować zbliżanie się do przeszkody w odległości ok. 60 cm, a włączają się na stałe już ok. 30 cm od niej.Motor
Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny Avensisa wyglądają nieźle, ale są tak twarde, że bardzo łatwo je zarysować. Jest to bardzo widoczne w okolicach stacyjki.
Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny Avensisa wyglądają nieźle, ale są tak twarde, że bardzo łatwo je zarysować. Jest to bardzo widoczne w okolicach stacyjki.Motor
Elektrycznie składane lusterka przydają się na ciasnym parkingu, gdy musimy się przeciskać między samochodami. Jeszcze lepiej byłoby, gdyby składały się same po zamknięciu auta.
Elektrycznie składane lusterka przydają się na ciasnym parkingu, gdy musimy się przeciskać między samochodami. Jeszcze lepiej byłoby, gdyby składały się same po zamknięciu auta. Motor
Mocną stroną Avensisa kombi jest obszerny bagażnik.
Mocną stroną Avensisa kombi jest obszerny bagażnik. Motor
126-konny diesel to idealny silnik dla Avensisa. Dzięki temu jazda w trasie jest bardzo przyjemna.
126-konny diesel to idealny silnik dla Avensisa. Dzięki temu jazda w trasie jest bardzo przyjemna. Motor
Spryskiwacze reflektorów są uruchamiane niezależnie od spryskiwacza szyby, przyciskiem na tablicy przyrządów. Dzięki temu rzadziej trzeba uzupełniać płyn.
Spryskiwacze reflektorów są uruchamiane niezależnie od spryskiwacza szyby, przyciskiem na tablicy przyrządów. Dzięki temu rzadziej trzeba uzupełniać płyn. Motor
Elektryczny "ręczny" ułatwia podjazdy pod wzniesienia. Po uruchomieniu "trzyma" auto. Wystarczy jednak wrzucić bieg i wcisnąć gaz, a hamulec sam delikatnie odpuści i samochód nie stoczy się do tyłu.
Elektryczny "ręczny" ułatwia podjazdy pod wzniesienia. Po uruchomieniu "trzyma" auto. Wystarczy jednak wrzucić bieg i wcisnąć gaz, a hamulec sam delikatnie odpuści i samochód nie stoczy się do tyłu. Motor
Mocna strona testowanego Avensisa to precyzyjnie pracująca skrzynia biegów o sześciu dobrze dobranych przełożeniach.
Mocna strona testowanego Avensisa to precyzyjnie pracująca skrzynia biegów o sześciu dobrze dobranych przełożeniach. Motor
Archaiczny kluczyk pasuje bardziej do małego Yarisa niż auta za blisko 100 tys. złotych. Większość rywali w tej klasie oferuje bardziej praktyczne, składane kluczyki.
Archaiczny kluczyk pasuje bardziej do małego Yarisa niż auta za blisko 100 tys. złotych. Większość rywali w tej klasie oferuje bardziej praktyczne, składane kluczyki.Motor

Dane techniczne: Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
126 KM/3600
Maks. moment obrotowy
310 Nm/1800
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1520/580 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
543/1610 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
205/60 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
478/181/148 cm
Rozstaw osi
270 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,6/4,3/5,2
Emisja dwutlenku węgla
136 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
15,5 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,2/6,2