Suzuki SX4 1.6 4WD Premium - test

Suzuki SX4 doczekało się drobnego liftingu. Zmianom poddano także silnik.

W porównaniu z poprzednim modelem, nowy SX4 ma zmieniony przedni zderzak.
W porównaniu z poprzednim modelem, nowy SX4 ma zmieniony przedni zderzak. Motor

Po trzech latach od wprowadzenia na rynek, miejska terenówka Suzuki doczekała się liftingu. Z zewnątrz zmiany SX4 są niemal niezauważalne. Konstruktorzy zmienili nieco kształt zderzaka przedniego oraz wlot powietrza. Nowy wzór mają także felgi aluminiowe. Dodatkowo w wersji z napędem na dwie osie, nakładki na zderzaki imitujące aluminium mają teraz inne przetłoczenia.

Suzuki SX4 1.6 4WD Premium

Suzuki SX4 1.6 4WD Premium - test (czytaj artykuł)

Suzuki SX4 sprzed faceliftingu ma inny kształt przedniego zderzaka.Motor
W porównaniu z poprzednim modelem, nowy SX4 ma zmieniony przedni zderzak. Motor
Kształt karoserii bez zmian.Motor
Silnik o pojemności 1,6 l ma teraz więcej mocy i wyższy moment obrotowy.Motor
Wnętrze SX4 także zostało odświeżone. Zmieniono panel sterowania dla automatycznej klimatyzacja oraz ze środkowej konsoli przeniesiono komputer pokładowy.Motor

Kosmetyczne zmianyWe wnętrzu zmiany są bardziej istotne. Niestety nie zdecydowano się zastosować lepszych materiałów. Plastiki są raczej ze średniej półki i łatwe do zarysowania. Za to automatyczna klimatyzacja zyskała wyświetlacz. Konstruktorzy zaprojektowali także nowe zegary.Użytkownicy na pewno ucieszą się, że podświetlono przyciski sterowania radiem na kierownicy oraz regulator poziomowania reflektorów czego brakowało w poprzednim modelu. Przemieszczono także wyświetlacz komputera, teraz znajduje się między prędkościomierzem i obrotomierzem. Jego sterowanie jest jednak dalekie od ideału. Przełącznik umieszczono między zegarami, aby go użyć trzeba włożyć rękę między ramiona kierownicy, co nie jest ani wygodne a tym bardziej bezpieczne. Komputer zyskał za to nową funkcję - wyświetla pozostały zasięg. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono także wyciszenie. Jednak powyżej 100 km/h podróżującym zaczyna dokuczać hałas.

Nowości pod maskąNajważniejsza zmiana jest ukryta pod maską. Silnik o pojemności 1,6 l zyskał więcej mocy (o 13 KM) oraz ma większy moment obrotowy (o 11 Nm) i spełnia normę EURO 5. Efekt? Nowe SX4 z tą jednostką napędową lepiej przyspiesza i to na niższych obrotach. Jednak aby w miarę dynamicznie poruszać się, trzeba utrzymywania silnika na wysokich obrotach. Na pocieszenie pozostaje fakt, że silnik teraz spala około pół litra mniej niż poprzednik.

Z wyjątkiem wersji z silnikiem diesla, zdecydowano, że SX4 będzie miał montowane na tylnej osi hamulce tarczowe zamiast bębnowych. Zastanawia fakt, dlaczego nie zdecydowano się choćby za dopłatą, zaoferować ESP dla wszystkich wersji pojazdu. Ten jest dostępny tylko w egzemplarzach z automatyczną 4-biegową skrzynią biegów i napędem na dwie osie. W pewnym stopniu brak tego systemu rekompensuje napęd na cztery koła i twardo zestrojone zawieszenie. Dzięki temu auto prowadzi się pewnie, nawet podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów.

Sebastian Sulowski

Plusy:pewne prowadzenie, przestronna kabina i dobra widoczność do przodu, prześwit auta pozwalający pokonać każdy krawężnik

Minusy:brak ESP nawet za dopłatą w większości wersji, spore spalanie, mały bagażnik, plastiki przeciętnej jakości

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1586 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
156 Nm/4400
Skrzynia biegów
manualna/5-bieg.
Napęd
4x4
Pojemność bagażnika
270/625 l
Opony
205/60 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
415/175/162 cm
Rozstaw osi
250 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,7/5,2/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/7,0
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas