Suzuki Swift Sport - test

Obecna generacja Suzuki Swift Sport zachowała wszystkie zalety poprzednika, ale w każdej dziedzinie jest nieco lepsza.

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift SportMotor

Poprzedni Swift Sport był zgrabnym autem z mocnym silnikiem, które mimo niewielkich rozmiarów zapewniało sporo miejsca w środku. A przede wszystkim dawało dużo frajdy z jazdy.

Przyjazna przestrzeń

Obecny Sport urósł względem poprzednika - jest o 12,5 cm dłuższy (rozstaw osi wzrósł o 5 cm). Zapewnia dzięki temu nieco obszerniejszą kabinę. Z przodu wygodnie usiądą nawet "dryblasy". Za nimi są jednak tylko dwa miejsca - i to zdecydowanie nie dla wysokich osób.

Suzuki Swift SportMotor

Poprawiła się też jakość tworzyw i design kokpitu, ale nadal jest on czarny i umiarkowanie finezyjny. Za to obsługa wszystkich elementów kokpitu jest łatwa. Większość funkcji ma osobny, duży przycisk, a te najważniejsze - wygodne pokrętło.

Dwa charaktery

Silnik ma 1,6 l pojemności. Jego moc wynosi niezłe jak na jednostkę bez doładowania 136 KM. Auto zachowało przy tym zadziorny charakter poprzednika. A właściwie dwa charaktery.

Podczas spokojnej jazdy nieco przeszkadza twarde zawieszenie, które nieprzyjemnie dobija na większych wybojach. Przy niskich obrotach silnika cieszy ładny dźwięk wydechu, ale dynamika auta nie zachwyca.

Wystarczy jednak mocno wcisnąć gaz, by Suzuki pokazało swoją drugą naturę. Powyżej 4000 obr./min silnik ożywa i szybko dokręca się aż do 7000 obrotów. Precyzyjna przekładnia, w której kolejne biegi dzieli niewielki skok drążka potwierdzony przyjemnym "kliknięciem", pozwala osiągnąć 100 km/h w zaledwie 8,9 s.

Na równej drodze kierowca z utęsknieniem wypatruje zakrętów, gdzie małe Suzuki zachwyca zwinnością i łatwą do opanowania nadsterownością po ujęciu gazu, a także skutecznymi hamulcami. Na wybojach auto robi się jednak nerwowe i czasem trudno utrzymać je na zamierzonym torze jazdy.

Nowa jakość

Na tle bazowego Swifta 1.2 za 43 900 zł, cena wersji Sport wydaje się przesadzona. Biorąc jednak pod uwagę przyjemność, jaką to auto potrafi zapewnić swojemu kierowcy, Suzuki Swift Sport jest warte tych niemal 69 tys. zł. Tym bardziej, że standardowo oferuje przy tym właściwie kompletne wyposażenie.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport (czytaj test)

Poprzedni Swift SportSuzuki
Suzuki Swift SportMotor
Fotele wersji Sport są dość ciasne, ale dzięki temu zapewniają doskonałe podparcie w zakrętach.Motor
System głośnomówiący z Bluetooth nie wymaga dopłaty.Motor
Seryjny jest też obsługiwany prawym kciukiem tempomat.Motor
Zestaw wskaźników jest kompletny, a przy tym wygląda ładnie i jest bardzo czytelny.Motor
Suzuki Swift SportMotor
Silnik lubi dynamiczną jazdę, ale w mieście zużywa niemal 10 l na 100 km.Motor
Bagażnik Swifta jest niezbyt duży (od 211 do 892 l), a dostęp do niego utrudnia wysoko położony próg.Motor
Dzięki zwartej sylwetce i licznym zewnętrznym dodatkom wersja Sport prezentuje się wyjątkowo dynamicznie.Motor
...oraz grafitową nakładkę tylnego zderzaka z dwiema końcówkami wydechu.Motor
...dość znacznych rozmiarów lotkę dachową nad tylną szybą...Motor
Wersja Sport ma: felgi 17'' z lekkich stopów...Motor
...ksenony z ciemnym wypełnieniem kloszy i agresywnie stylizowane wloty powietrza...Motor
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
136 KM/6900
Maks. moment obrotowy
160 Nm/4400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
389/170/151 cm
Rozstaw osi
243 cm
Średnica zawracania
10,4 m
Masa/ładowność
1045/435 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
211/892 l
Pojemność zbiornika paliwa
42 l (Pb 95)
Opony
195/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,4/5,2/6,4
Emisja dwutlenku węgla
147 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
20,3 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,7 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,8/6,7
Cena wersji podstawowej*
68 900 zł
Cena
68 900 zł
*z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas