Subaru Outback 2.0D Comfort - test

Do nowego Subaru Legacy dołączyła jego podwyższona wersja – Outback. Ta krzyżówka kombi z SUV-em spodoba się fanom oryginalnych rozwiązań.

Spory prześwit i stały napęd AWD: Outback dorównuje wielu typowym SUV-om.
Spory prześwit i stały napęd AWD: Outback dorównuje wielu typowym SUV-om.Subaru

Subaru zawsze kierowało swoje samochody do klientów o oryginalnych upodobaniach, stąd obecność takich rozwiązań jak stały napęd Symmetrical AWD, silniki bokser czy szyby bez ramek. Te dwie pierwsze cechy na szczęście pozostały w Outbacku, niestety drzwi są już tradycyjne.

Subaru Outback 2.0D

Subaru Outback 2.0D Comfort - test (czytaj artykuł)

Z miejsca kierowcy widać prawie całą maskę - to duży plus podczas manewrów.Subaru
Znakiem rozpoznawczym poprzednich generacji były zderzaki w kontrastowym kolorze. Porzucono tę koncepcję.Subaru
To ma sens: zamiast wysokiego SUV-a o dużym oporze aerodynamicznym, w większości przypadków sprawdzi się podwyższone kombi.Subaru
Jasne wykończenia zmieszano we wnętrzu z plastikową imitacją aluminium. Jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie - auto wyprodukowano w Japonii. Subaru
Zapotrzebowanie na paliwo 4-cylindrowego boksera jest rewelacyjnie niskie. Subaru
Skórzana tapicerka - standard w odmianie Comfort.Subaru
Pod względem miejsca na nogi, Outback zmiata rywali. Tylne oparcia mają regulację nachylenia. Subaru
Zrezygnowano ze wskaźnika temperatury cieczy. Zamiast niego zastosowano ekonomizer, pokazujący czy jedziemy oszczędnie (po lewej).Subaru
Elektryczny hamulec pomocniczy: wciskamy, żeby aktywować. Dość zaskakujące. Subaru
Pojemność bagażnika, wliczając schowki to 526 l. Skoro znalazło się miejsce na lewarek i klucz, to czemu nie na koło zapasowe?Subaru

Biorący swoją nazwę od australijskich pustkowi Outback to już czwarta generacja podwyższonego Legacy kombi. Dzięki prześwitowi wynoszącemu ponad 20 cm i stałemu napędowi na cztery koła, Outback nie ustępuje zdolnościami terenowymi takim SUV-om jak Honda CR-V, Toyota RAV4 czy Mitsubishi Outlander. Jest jednak znacznie od nich niższy i ma większy rozstaw osi. Zdecydowanie wygrywa, jeśli chodzi przestronność w kabinie. Ta ostatnia poprawiła się w stosunku do poprzednika do tego stopnia, że jesteśmy nawet gotowi wybaczyć obecność drzwi z ramkami.Testowany egzemplarz to wersja z 4-cylindrowym dieslem w układzie  bokser. Choć to oryginalne rozwiązanie stosuje tylko Subaru, silnik zbiera same pochwały. Może wyciszenie nie jest jego najmocniejszą stroną, ale relacja osiągów do spalania prezentuje najwyższy poziom. Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 7,6 l/100 km. To chlubny przypadek, gdy dane fabryczne pokrywają się z rzeczywistością.Niestety praca skrzyni biegów zasługuje na krytykę. W zmianę przełożeń trzeba włożyć dużo siły, a "dwójce" zdarza się zazgrzytać. W przypadku diesla, sześciobiegowy "manual" jest jedynym wyborem.Napęd Symmetrical AWD jest niezrównany, jeśli chodzi o wyjazd ze śniegu lub błota, ale z gazem lepiej obchodzić się ostrożnie, bo Outback dość łatwo wpada w nadsterowność. Nad bezpieczeństwem kierowcy czuwa układ stabilizacji toru jazdy VDSC.Wyposażenie wersji Comfort jest prawie pełne: znalazły się w nim nawet fotele z pamięcią ustawienia. Zabrakło tylko czujników parkowania.  Standardem jest układ samopoziomowania tylnej osi. Na pokładzie znajduje się ISR - Inteligentny System Ratunkowy. Moduł GPS i GSM w przypadku wykrycia gwałtownego przeciążenia lub przechyłu nadaje sygnał do centrali, co pozwala podjąć błyskawicznie akcję ratunkową.Rywale Outbacka to Audi A4 Allroad i Volvo XC70. Cena XC70 w wersji 2.4D to 179 tys. zł, natomiast Audi i Subaru kosztują po ok. 148 tys. zł. Za Subaru przemawia świetny silnik i napęd, lepsza jest też przestronność i poziom wyposażenia, natomiast sieć serwisów wypada skromniej.Tymon Grabowski

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/3600
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1800
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1570/515 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
526/1677 l
Pojemność zbiornika paliwa
65 l (ON)
Opony
225/60 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
478/182/161 cm
Rozstaw osi
275 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,7/5,6/6,4
Emisja dwutlenku węgla
167 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)*
46,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)*
47,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,5/6,0
*pomiary na mokrej nawierzchni
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas