Subaru Legacy 2.0 - test

Legacy z dwulitrowym silnikiem i bezstopniową skrzynią biegów pokazuje spokojne oblicze marki.

Legacy ma ostre linie, zupełnie inne od poprzednika o tej samej nazwie. Od razu widać, że mamy do czynienia z autem japońskim.
Legacy ma ostre linie, zupełnie inne od poprzednika o tej samej nazwie. Od razu widać, że mamy do czynienia z autem japońskim.Motor

Subaru przez lata kojarzone było z autami o sportowym zacięciu. W gamie japońskiego producenta takich nie brakuje, a debiutujące właśnie coupe BRZ podkreśla charakter marki. Subaru nie zapomina jednak o kierowcach ceniących komfort i bezpieczeństwo, jakie daje napęd na obie osie.

Priorytet komfortuTakie podejście reprezentuje Legacy wyposażone w nową skrzynię biegów Lineartronic i 2-litrowego boksera o mocy 150 KM. Sedan Subaru nie powala co prawda dynamiką, ale rewanżuje się za to wysokim komfortem jazdy.

Skrzynia bezstopniowaSkrzynia działa bardzo płynnie i cicho. To zachęca kierowcę do spokojnej i statecznej jazdy. Osiągi auta nie są imponujące, przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 11,1 sekundy, ale w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy po mieście i w trasie. Średnie spalanie na poziomie 10,6 l, przy dość sporej masie auta i stałym napędzie na cztery koła, jest niezłym wynikiem.

W trybie manualnym w bezstopniowej skrzyni Lineatronic dostępnych jest sześć wirtualnych przełożeń. Można je wybierać łopatkami przy kierownicy, co jest bardzo wygodne przy wyprzedzaniu.

Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Na ich spasowanie nie można narzekać. Bardzo wygodne fotele zachęcają do dłuższych podróży, a płaska podłoga w tylnej części pozwala na wygodną podróż trzech osób.

Legacy jest jednym z większych aut w klasie średniej. Bagażnik ma mały otwór i wysoki próg załadunku, ale zastosowanie teleskopów zamiast zawiasów nie ogranicza jego pojemności (486 litrów). Pod podłogą znajdziemy sporo przydatnych schowków. Niestety, zamiast koła zapasowego zastosowano zestaw naprawczy - co nie jest najlepszym rozwiązaniem na polskie drogi. Zawieszenie jest stosunkowo sztywne, a jednocześnie komfortowe. Prowadzenie auta jest bardzo precyzyjne, a stały napęd na cztery koła daje poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych.

Drogi "japończyk"Ten komfort niestety sporo kosztuje. Bazowa wersja Legacy z manualną skrzynią oznacza wydatek 115 tys. zł., a testowana wersja o blisko 30 tys. zł więcej. Wyposażenie wersji Comfort obejmuje między innymi obszyte skórą kierownicę i fotele. Z zewnątrz tę wersję poznamy po aluminiowych felgach w rozmiarze 16 cali.

Subaru Legacy 2.0

Subaru Legacy 2.0 - test (czytaj artykuł)

Wygodne skórzane fotele to atut Legacy.Motor
150 KM wystarczy do spokojnej jazdy, na sportowe osiągi nie ma co liczyć.Motor
Skrzynia ma sześć wirtualnych przełożeń.Motor
Na wielofunkcyjnej kierownicy umieszczono przyciski do obsługi radia oraz do sterowania ustawieniami tempomatu.Motor
Legacy z 2-litrowym, benzynowym silnikiem i skrzynią bezstopniową zużywa średnio 10,6 l/100 km. Przy masie (1460 kg) i napędzie 4x4 to niezły wynik.Motor

Artur Perzanowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas