Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition - test

Nowa Skoda Rapid powstała na przedłużonej płycie podłogowej VW Polo. Auto mierzy 448 cm długości i 171 cm szerokości, czyli nieco mniej niż np. Chevrolet Cruze.
Nowa Skoda Rapid powstała na przedłużonej płycie podłogowej VW Polo. Auto mierzy 448 cm długości i 171 cm szerokości, czyli nieco mniej niż np. Chevrolet Cruze.Skoda
Deska rozdzielcza to mieszanka elementów z innych modeli Skody. Jest przejrzysta, funkcjonalna i solidnie zmontowana. Wykonano ją z twardego tworzywa sztucznego, które prezentuje się bardzo przyzwoicie.
Deska rozdzielcza to mieszanka elementów z innych modeli Skody. Jest przejrzysta, funkcjonalna i solidnie zmontowana. Wykonano ją z twardego tworzywa sztucznego, które prezentuje się bardzo przyzwoicie.Motor

Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition - test

Składany podłokietnik pamięta jeszcze czasy VW Golfa IV. Można go unieść.
Składany podłokietnik pamięta jeszcze czasy VW Golfa IV. Można go unieść.Motor
Deska rozdzielcza to mieszanka elementów z innych modeli Skody. Jest przejrzysta, funkcjonalna i solidnie zmontowana. Wykonano ją z twardego tworzywa sztucznego, które prezentuje się bardzo przyzwoicie.
Deska rozdzielcza to mieszanka elementów z innych modeli Skody. Jest przejrzysta, funkcjonalna i solidnie zmontowana. Wykonano ją z twardego tworzywa sztucznego, które prezentuje się bardzo przyzwoicie. Motor
Skoda to przemyślane rozwiązania. Pod klapką wlewu ukryto... skrobaczkę szyb.
Skoda to przemyślane rozwiązania. Pod klapką wlewu ukryto... skrobaczkę szyb.Motor
Mnóstwo miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Niemal płaska kanapa zapewnia odpowiednie warunki podróżowania dla pasażera pośrodku.
Mnóstwo miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Niemal płaska kanapa zapewnia odpowiednie warunki podróżowania dla pasażera pośrodku.Motor
Przednie fotele – pozbawione regulacji lędźwiowej i dość płytkie.
Przednie fotele – pozbawione regulacji lędźwiowej i dość płytkie. Motor
Z boku – siatka na drobiazgi.
Z boku – siatka na drobiazgi.Motor
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition
Skoda Rapid 1.2 TSI AmbitionMotor
Bardzo wygodny detal, czyli gumowa wnęka idealna na telefon komórkowy. W salonie Skody identyczna jest wyceniona na 70 zł.
Bardzo wygodny detal, czyli gumowa wnęka idealna na telefon komórkowy. W salonie Skody identyczna jest wyceniona na 70 zł. Motor
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition
Skoda Rapid 1.2 TSI AmbitionMotor
Przykład oszczędności – cienki czarny plastik zamiast materiałowej tapicerki drzwi.
Przykład oszczędności – cienki czarny plastik zamiast materiałowej tapicerki drzwi.Motor
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition
Skoda Rapid 1.2 TSI AmbitionMotor
Turbodoładowana jednostka napędowa o mocy 105 KM spontanicznie reaguje na gaz i średnio zużywa 7,1 l paliwa na 100 km.
Turbodoładowana jednostka napędowa o mocy 105 KM spontanicznie reaguje na gaz i średnio zużywa 7,1 l paliwa na 100 km.Motor
Świetny dostęp do 550-litrowego bagażnika. Wygodna mata z jednej strony jest wykończona gumą.
Świetny dostęp do 550-litrowego bagażnika. Wygodna mata z jednej strony jest wykończona gumą.Motor
System ESP nigdy nie wyłącza się do końca. Co ciekawe, po uruchomieniu silnika, dezaktywowanego przez układ start/stop, także i on ponownie się włącza.
System ESP nigdy nie wyłącza się do końca. Co ciekawe, po uruchomieniu silnika, dezaktywowanego przez układ start/stop, także i on ponownie się włącza.Motor
Podczas przejazdu slalomu uwidacznia się największa wada układu jezdnego Rapida. Jest nią duża podsterowność.
Podczas przejazdu slalomu uwidacznia się największa wada układu jezdnego Rapida. Jest nią duża podsterowność.Motor
Nowa Skoda Rapid powstała na przedłużonej płycie podłogowej VW Polo. Auto mierzy 448 cm długości i 171 cm szerokości, czyli nieco mniej niż np. Chevrolet Cruze.
Nowa Skoda Rapid powstała na przedłużonej płycie podłogowej VW Polo. Auto mierzy 448 cm długości i 171 cm szerokości, czyli nieco mniej niż np. Chevrolet Cruze.Motor
Rapid oglądany z boku świetnie ukrywa fakt, że ma nadwozie typu liftback. Spora powierzchnia szyb sprawia, że auto wyróżnia się dobrą widocznością z miejsca kierowcy.
Rapid oglądany z boku świetnie ukrywa fakt, że ma nadwozie typu liftback. Spora powierzchnia szyb sprawia, że auto wyróżnia się dobrą widocznością z miejsca kierowcy.Motor

Dane techniczne: Skoda Rapid 1.2 TSI

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
105 KM/5000
Maks. moment obrotowy
175 Nm/1550
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębn.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
Średnica zawracania
10,2 m
Masa/ładowność
1175/535 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
550/1490 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Zasięg teoretyczny
1100 km
Opony
185/60 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
448/171/146 cm
Rozstaw osi
260 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,3/4,2/5,0
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
16,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,3/5,9
Rzeczywisty zasięg
780 km
Cena
60 150 zł