Skoda Octavia RS 2.0 TDI - test długodystansowy

Sroga zima nie robi większego wrażenia na Skodzie. Samochód nie sprawia najmniejszych problemów.
Sroga zima nie robi większego wrażenia na Skodzie. Samochód nie sprawia najmniejszych problemów.Motor
Stan wnętrza Octavii RS potwierdza dobrą jakość wykonania. Po aucie zupełnie nie widać przebiegu. Fabryczna nawigacja jest bardzo dobra.
Stan wnętrza Octavii RS potwierdza dobrą jakość wykonania. Po aucie zupełnie nie widać przebiegu. Fabryczna nawigacja jest bardzo dobra.Motor

Skoda Octavia RS 2.0 TDI

Wada każdej Octavii: w menu komputera pokładowego brak polskiego języka. Czy rynek portugalski jest rzeczywiście ważniejszy?
Wada każdej Octavii: w menu komputera pokładowego brak polskiego języka. Czy rynek portugalski jest rzeczywiście ważniejszy?Motor
Pierwsza "awaria" po 30 tys. km przepaliła się zaróweczka tylnej rejestracji.
Pierwsza "awaria" po 30 tys. km przepaliła się zaróweczka tylnej rejestracji.Motor
Tak wygląda filtr kabinowy po 30 000 km. Do wymiany.
Tak wygląda filtr kabinowy po 30 000 km. Do wymiany.Motor
Silniki TDI bardzo nie lubią zabrudzonego filtra powietrza.
Silniki TDI bardzo nie lubią zabrudzonego filtra powietrza.Motor
Przy okazji wymiany oleju wymieniono oczywiście też jego filtr.
Przy okazji wymiany oleju wymieniono oczywiście też jego filtr.Motor
Po 30 000 km dokonano rutynowej wymiany oleju silnikowego.
Po 30 000 km dokonano rutynowej wymiany oleju silnikowego.Motor
Mimo dynamicznej jazdy hamulce nie wykazały nadmiernego zużycia.
Mimo dynamicznej jazdy hamulce nie wykazały nadmiernego zużycia.Motor
Wizyta w Berlinie oznacza konieczność uzyskania winiety zezwalającej na wjazd do centrum miasta.
Wizyta w Berlinie oznacza konieczność uzyskania winiety zezwalającej na wjazd do centrum miasta.Motor
Światła to mocna strona Skody. Plus za oszczędny spryskiwacz reflektorów - uruchamia się raz na pięć cykli spryskiwania szyby.
Światła to mocna strona Skody. Plus za oszczędny spryskiwacz reflektorów - uruchamia się raz na pięć cykli spryskiwania szyby.Motor
Wizyta na rutynowym przeglądzie przy przebiegu 30 000 km nie ujawniła żadnych problemów.
Wizyta na rutynowym przeglądzie przy przebiegu 30 000 km nie ujawniła żadnych problemów.Motor
Jeżeli po 1000 km wysiadamy z samochodu bez bólu pleców, to znaczy, że fotele zaprojektował prawdziwy specjalista.
Jeżeli po 1000 km wysiadamy z samochodu bez bólu pleców, to znaczy, że fotele zaprojektował prawdziwy specjalista.Motor
Połączenie silnika TDI i skrzyni DSG nie jest optymalne. Skrzynia zbyt często zmusza silnik do gwałtownych zmian obrotów.
Połączenie silnika TDI i skrzyni DSG nie jest optymalne. Skrzynia zbyt często zmusza silnik do gwałtownych zmian obrotów.Motor
Stan wnętrza Octavii RS potwierdza dobrą jakość wykonania. Po aucie zupełnie nie widać przebiegu. Fabryczna nawigacja jest bardzo dobra.
Stan wnętrza Octavii RS potwierdza dobrą jakość wykonania. Po aucie zupełnie nie widać przebiegu. Fabryczna nawigacja jest bardzo dobra.Motor
Sroga zima nie robi większego wrażenia na Skodzie. Samochód nie sprawia najmniejszych problemów.
Sroga zima nie robi większego wrażenia na Skodzie. Samochód nie sprawia najmniejszych problemów.Motor
Podróż do Rotterdamu potwierdza niskie zużycie paliwa. Średnia w trasie wyniosła 5,9 l/100 km.
Podróż do Rotterdamu potwierdza niskie zużycie paliwa. Średnia w trasie wyniosła 5,9 l/100 km.Motor
Pomiary na torze testowym wykazały, że Octavia RS uzyskuje lepsze wyniki przyspieszeń niż podaje producent.
Pomiary na torze testowym wykazały, że Octavia RS uzyskuje lepsze wyniki przyspieszeń niż podaje producent.Motor
Chorwackie autostrady potrafią zaskoczyć korkami. Długa podróż wydobywa zalety Skody.
Chorwackie autostrady potrafią zaskoczyć korkami. Długa podróż wydobywa zalety Skody.Motor
  • wymiana oleju
  • wymiana filtra oleju
  • weryfikacja stanu tarcz
  • klocków hamulcowych
  • wymiana filtra kabinowego
  • sprawdzenie płynu chłodniczego
  • diagnostyka komputerem
  • sprawdzenie płynu chłodniczego
  • sprawdzenie zawieszenia
  • Jeżeli po 1000 km wysiadamy z samochodu bez bólu pleców, to znaczy, że fotele zaprojektował prawdziwy specjalista.
  • Światła to mocna strona Skody. Plus za oszczędny spryskiwacz reflektorów - uruchamia się raz na pięć cykli spryskiwania szyby.
  • Połączenie silnika TDI i skrzyni DSG nie jest optymalne. Skrzynia zbyt często zmusza silnik do gwałtownych zmian obrotów.
  • Wada każdej Octavii: w menu komputera pokładowego brak polskiego języka. Czy rynek portugalski jest rzeczywiście ważniejszy?

Dane techniczne: Skoda Octavia RS 2.0 TDI

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut. (DSG)/6-bieg.
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,2 m
Masa/ładowność
1445/520 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
560/1420 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (ON)
Opony
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/4,9/6,0
Emisja dwutlenku węgla
159 g/km