Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance - test

Prześwit Octavii w wersji 4x4 wynosi tylko 14 cm, więc szutrowe nawierzchnie to szczyt jej możliwości.
Prześwit Octavii w wersji 4x4 wynosi tylko 14 cm, więc szutrowe nawierzchnie to szczyt jej możliwości.Motor
Funkcjonalność kokpitu, tradycyjnie dla czeskiej marki, stoi na najwyższym poziomie. W tym aucie każdy kierowca bez problemu zajmie idealną pozycję. W cenie pakietu Dynamic jest też sportowa, obszyta skórą kierownica.
Funkcjonalność kokpitu, tradycyjnie dla czeskiej marki, stoi na najwyższym poziomie. W tym aucie każdy kierowca bez problemu zajmie idealną pozycję. W cenie pakietu Dynamic jest też sportowa, obszyta skórą kierownica.Motor

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance

17-calowe felgi to najlepszy wybór do Octavii i nie warto dopłacać za większe. Skuteczność układu hamulcowego jest bardzo wysoka.
17-calowe felgi to najlepszy wybór do Octavii i nie warto dopłacać za większe. Skuteczność układu hamulcowego jest bardzo wysoka.Motor
Fotele Dynamic ze zintegrowanymi zagłówkami to opcja za 1000 zł. Są efektowne i wygodne.
Fotele Dynamic ze zintegrowanymi zagłówkami to opcja za 1000 zł. Są efektowne i wygodne.Motor
Pod względem przestronności, Octavii blisko do aut klasy średniej.
Pod względem przestronności, Octavii blisko do aut klasy średniej.Motor
Regularne kształty, schowek pod podłogą i pojemność 610 litrów. Wzorowy bagażnik.
Regularne kształty, schowek pod podłogą i pojemność 610 litrów. Wzorowy bagażnik.Motor
150-konny diesel to najlepszy wybór do Octavii 4x4. Jest mocny i oszczędny.
150-konny diesel to najlepszy wybór do Octavii 4x4. Jest mocny i oszczędny.Motor
Jedyny widoczny w kabinie atrybut wersji 4x4 to „podpisana” gałka zmiany biegów.
Jedyny widoczny w kabinie atrybut wersji 4x4 to „podpisana” gałka zmiany biegów.Motor
Plus za podgrzewanie tylnej kanapy.
Plus za podgrzewanie tylnej kanapy.Motor
Funkcjonalność kokpitu, tradycyjnie dla czeskiej marki, stoi na najwyższym poziomie. W tym aucie każdy kierowca bez problemu zajmie idealną pozycję. W cenie pakietu Dynamic jest też sportowa, obszyta skórą kierownica.
Funkcjonalność kokpitu, tradycyjnie dla czeskiej marki, stoi na najwyższym poziomie. W tym aucie każdy kierowca bez problemu zajmie idealną pozycję. W cenie pakietu Dynamic jest też sportowa, obszyta skórą kierownica.Motor
Octavia Combi 4x4 to wszechstronne auto kompaktowe z przemyślanym wnętrzem.
Octavia Combi 4x4 to wszechstronne auto kompaktowe z przemyślanym wnętrzem.Motor
Prześwit Octavii w wersji 4x4 wynosi tylko 14 cm, więc szutrowe nawierzchnie to szczyt jej możliwości.
Prześwit Octavii w wersji 4x4 wynosi tylko 14 cm, więc szutrowe nawierzchnie to szczyt jej możliwości.Motor

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 EleganceMotor

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance - podsumowanie

  • funkcjonalne wnętrze,
  • ogromny bagażnik,
  • wysoka jakość wykonania,
  • komfort jazdy,
  • osiągi,
  • skuteczny napęd na obie osie.
  • silnik jest oszczędny, ale daleko mu do optymistycznych deklaracji producenta,
  • wnętrze utrzymane w ponurej kolorystyce.

Dane techniczne: Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
466/181/147 cm
Rozstaw osi
268 cm
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1380/638 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
610/1740 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,3 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,3/4,9
Teoretyczny zasięg
1120 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,8/6,2/7,0
Rzeczywisty zasięg
790 km
Cena wersjii podstawowej**
100 700 zł
Cena
104 700 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem