Skoda Citigo, Skoda Fabia - porównanie

Pod względem przestronności małe Citigo nie odstaje od Fabii.
Pod względem przestronności małe Citigo nie odstaje od Fabii.Motor
Uproszczony zestaw wskaźników (z malutkim obrotomierzem i bez wskaźnika temperatury silnika) oraz nieosłonięta blacha na drzwiach zdradzają, że mamy do czynienia z modelem budżetowym.
Uproszczony zestaw wskaźników (z malutkim obrotomierzem i bez wskaźnika temperatury silnika) oraz nieosłonięta blacha na drzwiach zdradzają, że mamy do czynienia z modelem budżetowym.Motor
Kokpit Fabii wygląda nieco poważniej, ale też nie zachwyca designem. Nawigacja kosztuje aż 4000 zł. Kierownica ma taką samą średnicę, co w Citigo (obie wyglądają na większe niż są).
Kokpit Fabii wygląda nieco poważniej, ale też nie zachwyca designem. Nawigacja kosztuje aż 4000 zł. Kierownica ma taką samą średnicę, co w Citigo (obie wyglądają na większe niż są).Motor

Skoda Citigo, Skoda Fabia - porównanie

Pod względem przestronności małe Citigo nie odstaje od Fabii.
Pod względem przestronności małe Citigo nie odstaje od Fabii.Motor
Skoda Citigo 1.0 60 Ambition 5d
Skoda Citigo 1.0 60 Ambition 5dMotor
Skoda Citigo 1.0 60 Ambition 5d
Skoda Citigo 1.0 60 Ambition 5dMotor
Skoda Fabia 1.2 Ambition
Skoda Fabia 1.2 AmbitionMotor
Skoda Fabia 1.2 Ambition
Skoda Fabia 1.2 AmbitionMotor
Bagażnik miejskiej Fabii mieści tyle, co wiele aut kompaktowych (315 l) i jest porządnie wykończony.
Bagażnik miejskiej Fabii mieści tyle, co wiele aut kompaktowych (315 l) i jest porządnie wykończony.Motor
Kokpit Fabii wygląda nieco poważniej, ale też nie zachwyca designem. Nawigacja kosztuje dodatkowo aż 4000 zł. Kierownica ma taką samą średnicę, co w Citigo (obie wyglądają na większe niż są).
Kokpit Fabii wygląda nieco poważniej, ale też nie zachwyca designem. Nawigacja kosztuje dodatkowo aż 4000 zł. Kierownica ma taką samą średnicę, co w Citigo (obie wyglądają na większe niż są).Motor
W Fabii Family ESP wymaga dopłacenia 1500 zł. Kosztujące tyle samo Citigo ma ESP bez dopłaty.
W Fabii Family ESP wymaga dopłacenia 1500 zł. Kosztujące tyle samo Citigo ma ESP bez dopłaty.Motor
Uproszczony zestaw wskaźników (z malutkim obrotomierzem i bez wskaźnika temperatury silnika) oraz nieosłonięta blacha na drzwiach zdradzają, że mamy do czynienia z modelem budżetowym.
Uproszczony zestaw wskaźników (z malutkim obrotomierzem i bez wskaźnika temperatury silnika) oraz nieosłonięta blacha na drzwiach zdradzają, że mamy do czynienia z modelem budżetowym.Motor
Opcjonalny system nawigacyjny (niedostępny tylko w bazowej wersji Easy) kosztuje 1400 zł.
Opcjonalny system nawigacyjny (niedostępny tylko w bazowej wersji Easy) kosztuje 1400 zł.Motor
251 litrów to niezły wynik. Gołe blachy przeszkadzają bardziej niż w kabinie (tu łatwiej je porysować).
251 litrów to niezły wynik. Gołe blachy przeszkadzają bardziej niż w kabinie (tu łatwiej je porysować).Motor

Dane techniczne: Skoda Citigo i Skoda Fabia

Dane techniczne
Skoda Citigo 1.0 60 Ambition 5d
Skoda Fabia 1.2 Ambition
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
1198 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R3/6
Moc maksymalna
60 KM/5000
60 KM/5200
Maks. moment obrotowy
95 Nm/3000
108 Nm/3000
Masa/ładowność
854/436 kg
1020/530 kg
Średnica zawracania
9,8 m
10,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
251/959 l
315/1180 l
Pojemność zbiornika paliwa
35 l
45 l
Wymiar (dł./szer./wys.)
356/165/149 cm
400/164/150 cm
Rozstaw osi
241 cm
245 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
160 km/h
155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,4 s
16,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,6/3,9/4,5
7,3/4,5/5,5
Teoretyczny zasięg
778 km
818 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
15,0 s
16,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
16,7 s (4. bieg)
17,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
23,0 s (5. bieg)
26,6 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,6 m
38,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
38,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB
66,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,5/4,5
7,4/5,2
Rzeczywisty zasięg
636 km
714 km