Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance - test

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG EleganceMotor
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.Motor

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance

Zwrotność, dobra widoczność i niezłe osiągi: Citigo jest świetne do miasta.
Zwrotność, dobra widoczność i niezłe osiągi: Citigo jest świetne do miasta.Motor
Miejsca jest tu mnóstwo. Stałe zagłówki wymuszają pochylenie szyi, co dla wielu osób będzie niewygodne.
Miejsca jest tu mnóstwo. Stałe zagłówki wymuszają pochylenie szyi, co dla wielu osób będzie niewygodne.Motor
Biorąc pod uwagę małe rozmiary Citigo, także z tyłu jest w nim przestronnie: spokojnie zmieści się tu dwóch pasażerów średniego wzrostu.
Biorąc pod uwagę małe rozmiary Citigo, także z tyłu jest w nim przestronnie: spokojnie zmieści się tu dwóch pasażerów średniego wzrostu.Motor
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.Motor
Goła blacha czy uchylane tylne szyby to tylko dwa przykłady na to, że Citigo jest samochodem prostym i tanim.
Goła blacha czy uchylane tylne szyby to tylko dwa przykłady na to, że Citigo jest samochodem prostym i tanim.Motor
Jak na małe auto bagażnik jest duży – mieści 234 l. Podwójna podłoga bagażnika to opcja za 250 zł.
Jak na małe auto bagażnik jest duży – mieści 234 l. Podwójna podłoga bagażnika to opcja za 250 zł.Motor
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG EleganceMotor

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance - podsumowanie

Zobacz również:

    • znakomita przestronność z przodu,
    • pojemny bagażnik,
    • wystarczające osiągi,
    • pewne prowadzenie,
    • niskie koszty eksploatacji
    • stałe zagłówki foteli,
    • brak osiowej regulacji kierownicy,
    • brak kurtynowych airbagów,
    • słabe tłumienie dużych poprzecznych nierówności

    Instalacja gazowa

    Tym przełącznikiem wybiera się źródło zasilania. Zielone diody sygnalizują poziom gazu w zbiorniku.
    Tym przełącznikiem wybiera się źródło zasilania. Zielone diody sygnalizują poziom gazu w zbiorniku.Motor
    Tak umieszczony wlew gazu jest łatwo dostępny, ale mocno się brudzi i nie jest tak estetyczny, jak ten ukryty pod klapką wlewu paliwa.
    Tak umieszczony wlew gazu jest łatwo dostępny, ale mocno się brudzi i nie jest tak estetyczny, jak ten ukryty pod klapką wlewu paliwa.Motor
    75-konny trzycylindrowy silnik zasilany gazem jest tylko minimalnie mniej dynamiczny niż wtedy, gdy pracuje na benzynie bezołowiowej.
    75-konny trzycylindrowy silnik zasilany gazem jest tylko minimalnie mniej dynamiczny niż wtedy, gdy pracuje na benzynie bezołowiowej.Motor
    Toroidalny zbiornik LPG umieszczono we wnęce koła zapasowego. Pojemność 36 l pozwala pokonać na gazie ponad 500 km.
    Toroidalny zbiornik LPG umieszczono we wnęce koła zapasowego. Pojemność 36 l pozwala pokonać na gazie ponad 500 km.Motor

    <b>Kiedy instalacja LPG się opłaci?</b>

    BENZYNA KONTRA LPG
    SKODA CITIGO 1.0 MPI
    SKODA CITIGO 1.0 MPI LPG
    Cena wersji podstawowej
    38 090 zł
    41 850 zł
    Różnica w cenie
                                                     3760 zł
    Średnie testowe zużycie paliwa (l/100 km)
    5,8 (Pb 95)
    7,0 (LPG) + 0,5 (Pb 95)
    Koszt przejechania 100 km*
    31 zł
    20 zł
    Różnica w koszcie na 100 km
    11 zł
    Zwrot zakupu wersji LPG
                                                 po 34 181 km
    *przy cenie benzyny Pb 95 5,35 zł/litr i gazu 2,49 zł/litr

    Dane techniczne: Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance

     
    Skoda Citigo
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    999 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    75 KM/6200
    Maks. moment obrotowy
    95 Nm/3000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    356/165/148 cm
    Rozstaw osi
    240 cm
    Średnica zawracania
    9,8 m
    Masa/ładowność
    929/361 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    234/942 l
    Poj. zbiornika paliwa
    35/36 l (Pb 95/LPG)
    Opony
    175/65 R14
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    171 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,9 s →
    Przyspieszenie 0-100 km/h (LPG)
    14,1 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    16,8 s (4. bieg) →
    Elastyczność 60-100 km/h (LPG)
    17,2 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    24,8 s (5. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h (LPG)
    25,7 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,1 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,9
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,9/4,0/4,7
    Teoretyczny zasięg (Pb 95)
    750 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,5/5,0/5,8
    Dane testowe LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,8/6,2/7,0
    Rzeczywisty zasięg (Pb 95 + LPG)
    1120 km
    Cena wersji podstawowej**
    41 850 zł
    Cena
    45 510 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem