Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance - test

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG EleganceMotor
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.Motor

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance

Zwrotność, dobra widoczność i niezłe osiągi: Citigo jest świetne do miasta.
Zwrotność, dobra widoczność i niezłe osiągi: Citigo jest świetne do miasta.Motor
Miejsca jest tu mnóstwo. Stałe zagłówki wymuszają pochylenie szyi, co dla wielu osób będzie niewygodne.
Miejsca jest tu mnóstwo. Stałe zagłówki wymuszają pochylenie szyi, co dla wielu osób będzie niewygodne.Motor
Biorąc pod uwagę małe rozmiary Citigo, także z tyłu jest w nim przestronnie: spokojnie zmieści się tu dwóch pasażerów średniego wzrostu.
Biorąc pod uwagę małe rozmiary Citigo, także z tyłu jest w nim przestronnie: spokojnie zmieści się tu dwóch pasażerów średniego wzrostu.Motor
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.
Obsługa jest banalnie prosta, ale brakuje osiowej regulacji kolumny kierownicy.Motor
Goła blacha czy uchylane tylne szyby to tylko dwa przykłady na to, że Citigo jest samochodem prostym i tanim.
Goła blacha czy uchylane tylne szyby to tylko dwa przykłady na to, że Citigo jest samochodem prostym i tanim.Motor
Jak na małe auto bagażnik jest duży – mieści 234 l. Podwójna podłoga bagażnika to opcja za 250 zł.
Jak na małe auto bagażnik jest duży – mieści 234 l. Podwójna podłoga bagażnika to opcja za 250 zł.Motor
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance
Skoda Citigo 1.0 MPI LPG EleganceMotor

Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance - podsumowanie

  • znakomita przestronność z przodu,
  • pojemny bagażnik,
  • wystarczające osiągi,
  • pewne prowadzenie,
  • niskie koszty eksploatacji
  • stałe zagłówki foteli,
  • brak osiowej regulacji kierownicy,
  • brak kurtynowych airbagów,
  • słabe tłumienie dużych poprzecznych nierówności

Instalacja gazowa

Tym przełącznikiem wybiera się źródło zasilania. Zielone diody sygnalizują poziom gazu w zbiorniku.
Tym przełącznikiem wybiera się źródło zasilania. Zielone diody sygnalizują poziom gazu w zbiorniku.Motor
Tak umieszczony wlew gazu jest łatwo dostępny, ale mocno się brudzi i nie jest tak estetyczny, jak ten ukryty pod klapką wlewu paliwa.
Tak umieszczony wlew gazu jest łatwo dostępny, ale mocno się brudzi i nie jest tak estetyczny, jak ten ukryty pod klapką wlewu paliwa.Motor
75-konny trzycylindrowy silnik zasilany gazem jest tylko minimalnie mniej dynamiczny niż wtedy, gdy pracuje na benzynie bezołowiowej.
75-konny trzycylindrowy silnik zasilany gazem jest tylko minimalnie mniej dynamiczny niż wtedy, gdy pracuje na benzynie bezołowiowej.Motor
Toroidalny zbiornik LPG umieszczono we wnęce koła zapasowego. Pojemność 36 l pozwala pokonać na gazie ponad 500 km.
Toroidalny zbiornik LPG umieszczono we wnęce koła zapasowego. Pojemność 36 l pozwala pokonać na gazie ponad 500 km.Motor

<b>Kiedy instalacja LPG się opłaci?</b>

BENZYNA KONTRA LPG
SKODA CITIGO 1.0 MPI
SKODA CITIGO 1.0 MPI LPG
Cena wersji podstawowej
38 090 zł
41 850 zł
Różnica w cenie
                                                 3760 zł
Średnie testowe zużycie paliwa (l/100 km)
5,8 (Pb 95)
7,0 (LPG) + 0,5 (Pb 95)
Koszt przejechania 100 km*
31 zł
20 zł
Różnica w koszcie na 100 km
11 zł
Zwrot zakupu wersji LPG
                                             po 34 181 km
*przy cenie benzyny Pb 95 5,35 zł/litr i gazu 2,49 zł/litr

Dane techniczne: Skoda Citigo 1.0 MPI LPG Elegance

 
Skoda Citigo
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
75 KM/6200
Maks. moment obrotowy
95 Nm/3000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
356/165/148 cm
Rozstaw osi
240 cm
Średnica zawracania
9,8 m
Masa/ładowność
929/361 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
234/942 l
Poj. zbiornika paliwa
35/36 l (Pb 95/LPG)
Opony
175/65 R14
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,9 s →
Przyspieszenie 0-100 km/h (LPG)
14,1 s →
Elastyczność 60-100 km/h
16,8 s (4. bieg) →
Elastyczność 60-100 km/h (LPG)
17,2 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
24,8 s (5. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h (LPG)
25,7 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,1 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,9
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,0/4,7
Teoretyczny zasięg (Pb 95)
750 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,5/5,0/5,8
Dane testowe LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,8/6,2/7,0
Rzeczywisty zasięg (Pb 95 + LPG)
1120 km
Cena wersji podstawowej**
41 850 zł
Cena
45 510 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem