Seat Toledo 1.6 TDI Style - test

Seat udowadnia, jak wielu rozwiązań można pozbyć się z auta, mimo to uzyskując bardzo przyzwoity rezultat.

Seat Toledo 1.6 TDI Style
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Uporządkowana deska rozdzielcza trochę traci przy bliższym kontakcie. Plastiki są twarde i nieprzyjemne w dotyku. Funkcjonalnie niczego jednak jej nie brakuje.Motor

Nowe Toledo to auto dobre dla tych, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z tą marką. Nie odniosą oni wrażenia, iż w stosunku do poprzednika model nieco się cofnął. Szukając w koncernie oszczędności, stworzono samochód bardzo praktyczny, ale jednak pozbawiony tak reklamowanego jeszcze niedawno hiszpańskiego temperamentu.

Oceniając nowego Seata obiektywnie, trudno jednak nie zauważyć jego zalet. Cztery osoby nie będą narzekać na brak miejsca, pojemność bagażnika jest bardziej niż okazała, a poziomem zużycia paliwa Toledo może zawstydzić niejednego miejskiego diesla. Jadąc rozsądnie, tym samochodem naprawdę można zejść poniżej 4 l/100 km. Czy na rzecz ekonomiki poświęcono tu osiągi? Okazuje się, że wcale nie. Auto dobrze przyspiesza (do 100 km/h w zaledwie 10 s) i prowadzi się, jak przystało na przedstawiciela Grupy VW, czyli bardzo pewnie.

Seat Toledo 1.6 TDI Style

Seat Toledo 1.6 TDI Style (czytaj test)

Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor

Jednak Toledo na pewno nie zasługuje na miano auta doskonałego. Przy długości sięgającej aż 4,5 m jest trochę zbyt wąskie. Odczuwa się to szczególnie wtedy, gdy z tyłu próbuje usiąść trzeci pasażer.

Wersja wysokoprężna jest wyraźnie głośniejsza od benzynowej, przynajmniej do prędkości 80 km/h, kiedy to szumy powietrza zaczynają górować nad dźwiękiem silnika. Zastrzeżenia można mieć także do poziomu wykończenia wnętrza. Oszczędność widać np. w twardym plastiku czy chociażby mizernym wykończeniu wewnętrznej części tylnej klapy. Lista wyposażenia dodatkowego również jest dość uboga, podobnie jak gama silników. To wszystko wady typowe dla auta budżetowego, jednak wersja 1.6 TDI wcale nie okazuje się taka tania. Benzynowe Toledo może być tu ciekawą alternatywą.

Seat Toledo 1.6 TDI Style

Seat Toledo 1.6 TDI Style (czytaj test)

Sporo miejsca na nogi z tyłu. Jest tu jednak zbyt wąsko dla trzech osób.Motor
Oba fotele przednie mają regulację wysokości. Nie brakuje miejsca na nogi.Motor
Uporządkowana deska rozdzielcza trochę traci przy bliższym kontakcie. Plastiki są twarde i nieprzyjemne w dotyku. Funkcjonalnie niczego jednak jej nie brakuje.Motor
Bagażnik o pojemności 550 l jest ustawny i aż o 50 l większy niż u poprzednika.Motor
Jedyna wada wersji 1.6 TDI to głośność. Silnik zapewnia dobrą dynamikę i jest bardzo oszczędny.Motor
Seat Toledo 1.6 TDI StyleMotor

Seat Toledo 1.6 TDI Style - podsumowanie

Seat Toledo 1.6 TDI Style: plusy

  • spora ilość miejsca na nogi z przodu i z tyłu,
  • duży bagażnik,
  • bardzo oszczędny silnik,
  • niezłe osiągi.

Seat Toledo 1.6 TDI Style: minusy

  • średniej jakości plastiki wnętrza,
  • wąska kabina,
  • wysoki poziom hałasu,
  • krótka lista dodatków,
  • wysoka cena.

Nowe Toledo 1.6 TDI ma sporo zalet. Największą wadą jest wysoka cena.

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
105 KM/4400
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
448/171/146 cm
Rozstaw osi
259 cm
Masa/ładowność
1265/370 kg
Poj. bagażnika
550 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/3,7/4,4
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,7/4,0/4,9
Cena
73 425 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas