Seat Toledo 1.6 TDI Style - test
Seat udowadnia, jak wielu rozwiązań można pozbyć się z auta, mimo to uzyskując bardzo przyzwoity rezultat.
Nowe Toledo to auto dobre dla tych, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z tą marką. Nie odniosą oni wrażenia, iż w stosunku do poprzednika model nieco się cofnął. Szukając w koncernie oszczędności, stworzono samochód bardzo praktyczny, ale jednak pozbawiony tak reklamowanego jeszcze niedawno hiszpańskiego temperamentu.
Oceniając nowego Seata obiektywnie, trudno jednak nie zauważyć jego zalet. Cztery osoby nie będą narzekać na brak miejsca, pojemność bagażnika jest bardziej niż okazała, a poziomem zużycia paliwa Toledo może zawstydzić niejednego miejskiego diesla. Jadąc rozsądnie, tym samochodem naprawdę można zejść poniżej 4 l/100 km. Czy na rzecz ekonomiki poświęcono tu osiągi? Okazuje się, że wcale nie. Auto dobrze przyspiesza (do 100 km/h w zaledwie 10 s) i prowadzi się, jak przystało na przedstawiciela Grupy VW, czyli bardzo pewnie.
Seat Toledo 1.6 TDI Style
Seat Toledo 1.6 TDI Style (czytaj test)
Jednak Toledo na pewno nie zasługuje na miano auta doskonałego. Przy długości sięgającej aż 4,5 m jest trochę zbyt wąskie. Odczuwa się to szczególnie wtedy, gdy z tyłu próbuje usiąść trzeci pasażer.
Wersja wysokoprężna jest wyraźnie głośniejsza od benzynowej, przynajmniej do prędkości 80 km/h, kiedy to szumy powietrza zaczynają górować nad dźwiękiem silnika. Zastrzeżenia można mieć także do poziomu wykończenia wnętrza. Oszczędność widać np. w twardym plastiku czy chociażby mizernym wykończeniu wewnętrznej części tylnej klapy. Lista wyposażenia dodatkowego również jest dość uboga, podobnie jak gama silników. To wszystko wady typowe dla auta budżetowego, jednak wersja 1.6 TDI wcale nie okazuje się taka tania. Benzynowe Toledo może być tu ciekawą alternatywą.
Seat Toledo 1.6 TDI Style
Seat Toledo 1.6 TDI Style (czytaj test)
Seat Toledo 1.6 TDI Style - podsumowanie
Seat Toledo 1.6 TDI Style: plusy
- spora ilość miejsca na nogi z przodu i z tyłu,
- duży bagażnik,
- bardzo oszczędny silnik,
- niezłe osiągi.
Seat Toledo 1.6 TDI Style: minusy
- średniej jakości plastiki wnętrza,
- wąska kabina,
- wysoki poziom hałasu,
- krótka lista dodatków,
- wysoka cena.
Nowe Toledo 1.6 TDI ma sporo zalet. Największą wadą jest wysoka cena.
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 105 KM/4400 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500 |
Skrzynia biegów | man./5-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 448/171/146 cm |
Rozstaw osi | 259 cm |
Masa/ładowność | 1265/370 kg |
Poj. bagażnika | 550 l |
Poj. zbiornika paliwa | 55 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 5,6/3,7/4,4 |
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 5,7/4,0/4,9 |
Cena | 73 425 zł |
Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński