Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style - test

Duży van z przesuwanymi drzwiami, mnóstwem miejsca, wielkim bagażnikiem, mocnym dieslem i automatem. Ideał?

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG StyleMotor

Trzeba to od razu jasno powiedzieć - Seat Alhambra to samochód znakomity dla rodzin, ale wielodzietnych. Kupowanie tak wielkiego vana gdy ma się tylko jedną latorośl po prostu mija się z celem. Zwykłe kombi w zupełności wystarczy.

Ale dla tych, którym zawsze brakuje w aucie miejsca Alhambra ma mnóstwo do zaoferowania. W wersji Style (tylko w niej auto jest dostępne z silnikiem 2.0 TDI 177 KM) ma seryjnie elektrycznie przesuwane boczne drzwi po obu stronach i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Kierowca może obsługiwać je pilotem lub z panelu poniżej klimatyzacji, a pasażerowie z tyłu przyciskami na słupkach. Powiedzenie, że w Alhambrze jest przestronnie będzie eufemizmem. Z tyłu siedzi się wygodnie na dużych, przesuwanych fotelach o regulowanym kącie pochylenia oparć.

Wzorowy porządek i dobre materiały. Pod panelem klimatyzacji przyciski do sterowania drzwiami.Motor

Chwała Seatowi za to, że nie uszczęśliwia nabywców fotelami w bagażniku seryjnie. Gdy kupimy odmianę 5-osobową do rolety zmieści się w nim 809 l. Gdy zdecydujemy się dopłacić od 2878 zł za układ siedzeń 2-3-2 wtedy jego podstawowa pojemność spada, ale do i tak godnych podziwu 658 litrów.

Zawieszenie Seata zestrojono komfortowo, dzięki czemu na większości wybojów nie odczuwa się nadmiernych wstrząsów. Należy też Alhambrze oddać sprawiedliwość, że jak na tak duże i ciężkie auto prowadzi się pewnie, a jej układ kierowniczy jest precyzyjny.

Świetną robotę robi tandem 2.0 TDI o mocy 177 KM i sześciobiegowe DSG. Alhambra jest dynamiczna, cicha, ekonomiczna i bardzo komfortowa. Szkoda tylko, że do tej konfiguracji nie można dokupić napędu 4x4, bo trakcja na mokrej nawierzchni jest bardzo słaba.

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style (czytaj test)

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG StyleMotor
Do Alhambry dostępne są siedzenia (jedno lub dwa), które można łatwo przekształcić w fotelik dla dzieci o masie od 15 do 36 kg. Jeden kosztuje 807 zł.Motor
Siedzenia są obszerne i bardzo wygodne. Skóra i elektryczna regulacja to opcje.Motor
Przy pięciu miejscach bagażnik do rolety pomieści 658 l, a maksymalnie – 2297 l.Motor
Przy siedmiu miejscach na bagaż pozostaje jeszcze do rolety 267 litrów.Motor
Wzorowy porządek i dobre materiały. Pod panelem klimatyzacji przyciski do sterowania drzwiami.Motor
Przesuwane drzwi w vanie tej wielkości to jedyne słuszne rozwiązanie.Motor

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style - podsumowanie

Gdy potrzeba naprawdę dużej funkcjonalności i mnóstwo miejsca Alhambra to strzał w "10".

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: plusy

  • ogromna przestronność,
  • wielki bagażnik,
  • łatwość kształtowania przestrzeni,
  • mocny silnik,
  • niewielkie zużycie paliwa,
  • komfortowe zawieszenie

Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: minusy

  • słaba przyczepność kół napędzanych na mokrej nawierzchni,
  • wysoka cena
 
Seat Alhambra
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
177 KM/4200
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
485/190/174 cm
Rozstaw osi
292 cm
Masa/ładowność
1855/675 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
267/2297 l
Poj. zbiornika paliwa
73 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,7/5,4/5,9
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/6,1/7,4
Cena
142 600 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas