Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style - test
Duży van z przesuwanymi drzwiami, mnóstwem miejsca, wielkim bagażnikiem, mocnym dieslem i automatem. Ideał?
Trzeba to od razu jasno powiedzieć - Seat Alhambra to samochód znakomity dla rodzin, ale wielodzietnych. Kupowanie tak wielkiego vana gdy ma się tylko jedną latorośl po prostu mija się z celem. Zwykłe kombi w zupełności wystarczy.
Ale dla tych, którym zawsze brakuje w aucie miejsca Alhambra ma mnóstwo do zaoferowania. W wersji Style (tylko w niej auto jest dostępne z silnikiem 2.0 TDI 177 KM) ma seryjnie elektrycznie przesuwane boczne drzwi po obu stronach i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Kierowca może obsługiwać je pilotem lub z panelu poniżej klimatyzacji, a pasażerowie z tyłu przyciskami na słupkach. Powiedzenie, że w Alhambrze jest przestronnie będzie eufemizmem. Z tyłu siedzi się wygodnie na dużych, przesuwanych fotelach o regulowanym kącie pochylenia oparć.
Chwała Seatowi za to, że nie uszczęśliwia nabywców fotelami w bagażniku seryjnie. Gdy kupimy odmianę 5-osobową do rolety zmieści się w nim 809 l. Gdy zdecydujemy się dopłacić od 2878 zł za układ siedzeń 2-3-2 wtedy jego podstawowa pojemność spada, ale do i tak godnych podziwu 658 litrów.
Zawieszenie Seata zestrojono komfortowo, dzięki czemu na większości wybojów nie odczuwa się nadmiernych wstrząsów. Należy też Alhambrze oddać sprawiedliwość, że jak na tak duże i ciężkie auto prowadzi się pewnie, a jej układ kierowniczy jest precyzyjny.
Świetną robotę robi tandem 2.0 TDI o mocy 177 KM i sześciobiegowe DSG. Alhambra jest dynamiczna, cicha, ekonomiczna i bardzo komfortowa. Szkoda tylko, że do tej konfiguracji nie można dokupić napędu 4x4, bo trakcja na mokrej nawierzchni jest bardzo słaba.
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style (czytaj test)
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style - podsumowanie
Gdy potrzeba naprawdę dużej funkcjonalności i mnóstwo miejsca Alhambra to strzał w "10".
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: plusy
- ogromna przestronność,
- wielki bagażnik,
- łatwość kształtowania przestrzeni,
- mocny silnik,
- niewielkie zużycie paliwa,
- komfortowe zawieszenie
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: minusy
- słaba przyczepność kół napędzanych na mokrej nawierzchni,
- wysoka cena
Seat Alhambra | |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 177 KM/4200 |
Maks. moment obrotowy | 380 Nm/1750 |
Skrzynia biegów | aut./6-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 485/190/174 cm |
Rozstaw osi | 292 cm |
Masa/ładowność | 1855/675 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 267/2297 l |
Poj. zbiornika paliwa | 73 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 6,7/5,4/5,9 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 8,7/6,1/7,4 |
Cena | 142 600 zł |
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński