Renault Megane RS Red Bull Racing RB8 - test

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Seryjna w RB8 aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów jest ładna, ale bardzo śliska.
Seryjna w RB8 aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów jest ładna, ale bardzo śliska.Motor
Wskazówka obrotomierza dosięga 6,5 tys. obr./min. Prędkościomierz wyskalowano do 290, ale maksymalnie można pojechać 255 km/h.
Wskazówka obrotomierza dosięga 6,5 tys. obr./min. Prędkościomierz wyskalowano do 290, ale maksymalnie można pojechać 255 km/h.Motor
Tył foteli wykończono twardym plastikiem. Do ich składania służy ta dźwignia.
Tył foteli wykończono twardym plastikiem. Do ich składania służy ta dźwignia.Motor
Siedzenia są bliskie doskonałości – świetnie trzymają w zakrętach, a przy tym nie okazują się ani zbyt twarde, ani za ciasne. Czerwone pasy i szwy na fotelach dodają jeszcze więcej sportowego charakteru.
Siedzenia są bliskie doskonałości – świetnie trzymają w zakrętach, a przy tym nie okazują się ani zbyt twarde, ani za ciasne. Czerwone pasy i szwy na fotelach dodają jeszcze więcej sportowego charakteru.Motor
Oznaczenie limitowanej serii modelu znalazło się m.in. na oparciach przednich foteli.
Oznaczenie limitowanej serii modelu znalazło się m.in. na oparciach przednich foteli.Motor
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor
Turbodoładowany silnik 2.0 zapewnia autu bardzo dobre osiągi i słynie z niezawodności.
Turbodoładowany silnik 2.0 zapewnia autu bardzo dobre osiągi i słynie z niezawodności.Motor
Na krętym torze Megane RS Red Bull Racing RB8 pokazuje pełnię swoich możliwości.
Na krętym torze Megane RS Red Bull Racing RB8 pokazuje pełnię swoich możliwości.Motor
Tą edycją Renault świętuje trzecie z rzędu Mistrzostwo Świata Konstruktorów Formuły 1.
Tą edycją Renault świętuje trzecie z rzędu Mistrzostwo Świata Konstruktorów Formuły 1.Motor
Kierowca może na bieżąco śledzić fenomenalne osiągi auta.
Kierowca może na bieżąco śledzić fenomenalne osiągi auta.Motor

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8 - podsumowanie

  • atrakcyjny design nadwozia,
  • świetnie wyprofilowane fotele o odpowiednio dobranej twardości,
  • spora przestronność przedniej części kabiny
  • kiepska widoczność do tyłu
  • bardzo mocny silnik,
  • dobrze zestopniowana i precyzyjnie działająca skrzynia biegów,
  • sprawna mechaniczna "szpera",
  • efektowny dźwięk jednostki napędowej
  • fenomenalna zwinność,
  • bardzo precyzyjny układ kierowniczy,
  • neutralne prowadzenie,
  • błyskawiczna reakcja na ruchy kierownicą
  • mały komfort jazdy
  • rozsądnie skalkulowana cena zakupu,
  • niedrogie dodatki,
  • bogate wyposażenie seryjne,
  • zaawansowany system monitorowania parametrów auta

System R.S. Monitor 2.0

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8: system R.S. Monitor 2.0

WYKRES MOMENTU I MOCY – aktualne wartości obu parametrów pokazane są na efektownych wykresach.
WYKRES MOMENTU I MOCY – aktualne wartości obu parametrów pokazane są na efektownych wykresach.Motor
UŚLIZG KÓŁ – grafika po prawej stronie wyświetla aktualne wartości uślizgu kół napędzanej osi.
UŚLIZG KÓŁ – grafika po prawej stronie wyświetla aktualne wartości uślizgu kół napędzanej osi.Motor
WYKRES PRZECIĄŻENIA - pokazuje maksymalne zarejestrowane wartości przeciążeń w każdym kierunku.
WYKRES PRZECIĄŻENIA - pokazuje maksymalne zarejestrowane wartości przeciążeń w każdym kierunku.Motor
WYKRES PRĘDKOŚCI I OSIĄGI – tu kierowca sprawdzi swoje wyniki prób przyspieszenia, hamowania itp.
WYKRES PRĘDKOŚCI I OSIĄGI – tu kierowca sprawdzi swoje wyniki prób przyspieszenia, hamowania itp.Motor
ROZBUDOWANE WYKRESY - pozwalają obserwować wybrane parametry (można zmieniać ich zestaw).
ROZBUDOWANE WYKRESY - pozwalają obserwować wybrane parametry (można zmieniać ich zestaw).Motor

Dane techniczne: Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

 
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
265 KM/5500
Maks. moment obrotowy
360 Nm/3000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
430/185/144 cm
Rozstaw osi
264 cm
Średnica zawracania
11,4 m
Masa/ładowność
1379/508 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
344/991 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Opony
235/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
255 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
8,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
69,0 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,3/6,5/8,2
Teoretyczny zasięg
730 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,5/8,4/10,0
Rzeczywisty zasięg
600 km
Cena wersji podstawowej**
105 550 zł
Cena
121 250 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem