Renault Megane RS Red Bull Racing RB8 - test

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
Seryjna w RB8 aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów jest ładna, ale bardzo śliska.
Seryjna w RB8 aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów jest ładna, ale bardzo śliska.Motor
Wskazówka obrotomierza dosięga 6,5 tys. obr./min. Prędkościomierz wyskalowano do 290, ale maksymalnie można pojechać 255 km/h.
Wskazówka obrotomierza dosięga 6,5 tys. obr./min. Prędkościomierz wyskalowano do 290, ale maksymalnie można pojechać 255 km/h.Motor
Tył foteli wykończono twardym plastikiem. Do ich składania służy ta dźwignia.
Tył foteli wykończono twardym plastikiem. Do ich składania służy ta dźwignia.Motor
Siedzenia są bliskie doskonałości – świetnie trzymają w zakrętach, a przy tym nie okazują się ani zbyt twarde, ani za ciasne. Czerwone pasy i szwy na fotelach dodają jeszcze więcej sportowego charakteru.
Siedzenia są bliskie doskonałości – świetnie trzymają w zakrętach, a przy tym nie okazują się ani zbyt twarde, ani za ciasne. Czerwone pasy i szwy na fotelach dodają jeszcze więcej sportowego charakteru.Motor
Oznaczenie limitowanej serii modelu znalazło się m.in. na oparciach przednich foteli.
Oznaczenie limitowanej serii modelu znalazło się m.in. na oparciach przednich foteli.Motor
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit dobrze wygląda, jest przy tym nieźle wykonany. Jak we wszystkich autach z takim wykończeniem, lakierowane na czarno plastiki szybko pokrywają się kurzem i widać na nich odciski palców. Dobrze wyprofilowana kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor
Turbodoładowany silnik 2.0 zapewnia autu bardzo dobre osiągi i słynie z niezawodności.
Turbodoładowany silnik 2.0 zapewnia autu bardzo dobre osiągi i słynie z niezawodności.Motor
Na krętym torze Megane RS Red Bull Racing RB8 pokazuje pełnię swoich możliwości.
Na krętym torze Megane RS Red Bull Racing RB8 pokazuje pełnię swoich możliwości.Motor
Tą edycją Renault świętuje trzecie z rzędu Mistrzostwo Świata Konstruktorów Formuły 1.
Tą edycją Renault świętuje trzecie z rzędu Mistrzostwo Świata Konstruktorów Formuły 1.Motor
Kierowca może na bieżąco śledzić fenomenalne osiągi auta.
Kierowca może na bieżąco śledzić fenomenalne osiągi auta.Motor

Zobacz również:

    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8Motor

    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8 - podsumowanie

    • atrakcyjny design nadwozia,
    • świetnie wyprofilowane fotele o odpowiednio dobranej twardości,
    • spora przestronność przedniej części kabiny
    • kiepska widoczność do tyłu
    • bardzo mocny silnik,
    • dobrze zestopniowana i precyzyjnie działająca skrzynia biegów,
    • sprawna mechaniczna "szpera",
    • efektowny dźwięk jednostki napędowej
    • fenomenalna zwinność,
    • bardzo precyzyjny układ kierowniczy,
    • neutralne prowadzenie,
    • błyskawiczna reakcja na ruchy kierownicą
    • mały komfort jazdy
    • rozsądnie skalkulowana cena zakupu,
    • niedrogie dodatki,
    • bogate wyposażenie seryjne,
    • zaawansowany system monitorowania parametrów auta

    System R.S. Monitor 2.0

    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8: system R.S. Monitor 2.0

    WYKRES MOMENTU I MOCY – aktualne wartości obu parametrów pokazane są na efektownych wykresach.
    WYKRES MOMENTU I MOCY – aktualne wartości obu parametrów pokazane są na efektownych wykresach.Motor
    UŚLIZG KÓŁ – grafika po prawej stronie wyświetla aktualne wartości uślizgu kół napędzanej osi.
    UŚLIZG KÓŁ – grafika po prawej stronie wyświetla aktualne wartości uślizgu kół napędzanej osi.Motor
    WYKRES PRZECIĄŻENIA - pokazuje maksymalne zarejestrowane wartości przeciążeń w każdym kierunku.
    WYKRES PRZECIĄŻENIA - pokazuje maksymalne zarejestrowane wartości przeciążeń w każdym kierunku.Motor
    WYKRES PRĘDKOŚCI I OSIĄGI – tu kierowca sprawdzi swoje wyniki prób przyspieszenia, hamowania itp.
    WYKRES PRĘDKOŚCI I OSIĄGI – tu kierowca sprawdzi swoje wyniki prób przyspieszenia, hamowania itp.Motor
    ROZBUDOWANE WYKRESY - pozwalają obserwować wybrane parametry (można zmieniać ich zestaw).
    ROZBUDOWANE WYKRESY - pozwalają obserwować wybrane parametry (można zmieniać ich zestaw).Motor

    Dane techniczne: Renault Megane RS Red Bull Racing RB8

     
    Renault Megane RS Red Bull Racing RB8
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    265 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    360 Nm/3000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    430/185/144 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    Średnica zawracania
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1379/508 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    344/991 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Opony
    235/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    255 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,2 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,4 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    8,6 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    69,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,3/6,5/8,2
    Teoretyczny zasięg
    730 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,5/8,4/10,0
    Rzeczywisty zasięg
    600 km
    Cena wersji podstawowej**
    105 550 zł
    Cena
    121 250 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem