Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 Dynamique - test

Widoczność, dzięki tylnym bocznym szybom, jest lepsza niż w Clio hatchback.
Widoczność, dzięki tylnym bocznym szybom, jest lepsza niż w Clio hatchback.Motor
Prosta obsługa, porządna jakość wykonania i wygodna pozycja za kierownicą. Błyszczące obwódki zegarów i konsoli powodują bardzo mocne i drażniące odblaski.
Prosta obsługa, porządna jakość wykonania i wygodna pozycja za kierownicą. Błyszczące obwódki zegarów i konsoli powodują bardzo mocne i drażniące odblaski.Motor

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 Dynamique

Bagażnik ma pojemność 358 l kiedy podwójna podłoga znajduje się w górnej pozycji (na fot.).
Bagażnik ma pojemność 358 l kiedy podwójna podłoga znajduje się w górnej pozycji (na fot.).Motor
Clio prowadzi się stabilnie i nie jest podatne na podmuchy bocznego wiatru. Zawieszenie kiepsko radzi sobie z tłumieniem poprzecznych wybojów i pracuje zbyt głośno.
Clio prowadzi się stabilnie i nie jest podatne na podmuchy bocznego wiatru. Zawieszenie kiepsko radzi sobie z tłumieniem poprzecznych wybojów i pracuje zbyt głośno.Motor
Dach Grandtoura ma charakterystyczne przetłoczenie.
Dach Grandtoura ma charakterystyczne przetłoczenie.Motor
Uchwyty Isofix na prawym przednim fotelu to standard.
Uchwyty Isofix na prawym przednim fotelu to standard.Motor
Składane oparcie fotela ułatwia zorganizowanie czasu młodszym pasażerom podczas przerw w podróży. Pozwala też przewieźć w aucie przedmioty o długości do 243 cm.
Składane oparcie fotela ułatwia zorganizowanie czasu młodszym pasażerom podczas przerw w podróży. Pozwala też przewieźć w aucie przedmioty o długości do 243 cm.Motor
Wyłącznik airbagu pasażera jest w Clio seryjny.
Wyłącznik airbagu pasażera jest w Clio seryjny.Motor
Jeśli fotele nie są w pełni cofnięte, dzieci mają sporo miejsca na nogi.
Jeśli fotele nie są w pełni cofnięte, dzieci mają sporo miejsca na nogi.Motor
Widoczność, dzięki tylnym bocznym szybom, jest lepsza niż w Clio hatchback.
Widoczność, dzięki tylnym bocznym szybom, jest lepsza niż w Clio hatchback.Motor
Pod podłogą – schowek o pojemności 85 l. Gdy podłogę się wyjmie, bagażnik pomieści 443 l.
Pod podłogą – schowek o pojemności 85 l. Gdy podłogę się wyjmie, bagażnik pomieści 443 l.Motor
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 Dynamique
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 DynamiqueMotor
Fotele mają długie siedziska, ale oparcia są za miękkie w dolnej części.
Fotele mają długie siedziska, ale oparcia są za miękkie w dolnej części.Motor
Nad głową miejsca jest dosyć, a na nogi jednak trochę za mało.
Nad głową miejsca jest dosyć, a na nogi jednak trochę za mało.Motor
Prosta obsługa, porządna jakość wykonania i wygodna pozycja za kierownicą. Błyszczące obwódki zegarów i konsoli powodują bardzo mocne i drażniące odblaski.
Prosta obsługa, porządna jakość wykonania i wygodna pozycja za kierownicą. Błyszczące obwódki zegarów i konsoli powodują bardzo mocne i drażniące odblaski.Motor
Amortyzator przytrzymujący maskę to w tak małym aucie zaskoczenie. Wielu producentów, nawet znacznie droższych aut, stosuje niewygodne metalowe podpórki.
Amortyzator przytrzymujący maskę to w tak małym aucie zaskoczenie. Wielu producentów, nawet znacznie droższych aut, stosuje niewygodne metalowe podpórki.Motor
Silnik o trzech cylindrach i małej pojemności – 0,9 l. Dzięki turbodoładowaniu uzyskuje 90 KM i 135 Nm.
Silnik o trzech cylindrach i małej pojemności – 0,9 l. Dzięki turbodoładowaniu uzyskuje 90 KM i 135 Nm.Motor

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 Dynamique - podsumowanie

Multimedialny system R-Link z nawigacją firmy TomTom

Nawigacja TomTom ma m.in. przydatną funkcję wskazywania natężenia ruchu.
Nawigacja TomTom ma m.in. przydatną funkcję wskazywania natężenia ruchu.Motor
Obraz z kamery i czujników cofania także jest wyświetlany na ekranie.
Obraz z kamery i czujników cofania także jest wyświetlany na ekranie.Motor
Ekran systemu R-Link służy również jako wyświetlacz klimatyzacji.
Ekran systemu R-Link służy również jako wyświetlacz klimatyzacji.Motor
Komputer podaje ocenę sposobu jazdy – czy była ekologiczna, czy nie.
Komputer podaje ocenę sposobu jazdy – czy była ekologiczna, czy nie.Motor

Dane techniczne: Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 Dynamique

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
898 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
90 KM/5250
Maks. moment obrotowy
135 Nm/2500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębn.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
1179/461 kg
Średnica zawracania
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
443/1380 l
Pojemność zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
427/173/145 cm
Rozstaw osi
259 cm
Opony
195/55 R16
Teoretyczny zasięg
1000 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,5/3,9/4,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,1 s
Elastyczność 60-100 km/h
11,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,5 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,7 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,2/5,1
Rzeczywisty zasięg
730 km
Cena wersji podstawowej*
52 500 zł
Cena
57 500 zł
*z tym samym silnikiem