Porsche Panamera 4. Jaka jest sportowa limuzyna w bazowej wersji?

Kupując samochód marki Porsche w jasny sposób komunikujemy, że interesują nas jedynie wartości absolutne i bezkompromisowe. Absolutny luksus i bezkompromisowe osiągi na przykład. Jak więc w takie założenia wpisuje się wersja podstawowa limuzyny z Zuffenhausen?

Porsche panamera 4
Porsche panamera 4INTERIA.PL

"Bazowa odmiana" - to określenie tak bardzo nie pasuje do Porsche. Wystarczy jednak krótka przejażdżka najsłabszą z (benzynowych) Panamer, aby przekonać się, że używanie go wobec tego auta jest nie tylko nietaktem, ale również zniekształca obraz tego z jakim samochodem mamy do czynienia.

Porsche Panamera 4INTERIA.PL

"Podstawowa" Panamera napędzana jest bowiem 3,6-litrowym V6 o mocy 310 KM, które pozwala na rozpędzenie limuzyny Porsche do 100 km/h w 6,3 s. Co więcej, jeśli zdecydujemy się na wersję z napędem na cztery koła i pakietem Sport Chrono, możemy liczyć na 5,8 s. Dobrym dodatkiem jest także sportowy wydech z możliwością regulacji intensywności doznań słuchowych. Warto zdecydować się na dokupienie tych elementów, ponieważ pozwala on poczuć się, nawet w tej wersji, jak w prawdziwym Porsche. Podczas spokojnej jazdy jest bardzo komfortowo i relaksacyjnie - w przypadku testowanego egzemplarza była to zasługa między innymi opcjonalnego pneumatycznego zawieszenia z regulacją twardości (standardowe również ją posiada).

Wystarczy jednak dotknięcie przycisku Sport Plus, aby Panamera zaczęła, z zaskakująco wysokim, rasowym dźwiękiem, wyrywać do przodu, wciskając podróżnych w fotele i fundując im lekkie szarpnięcie przy każdej zmianie biegów. Sportowe emocje gwarantowane.

Poza osiągami nic nie zdradza, że mamy do czynienia z najsłabszą benzynową wersją Panamery. 20-calowe alufelgi, cztery rury wydechowe, elektrycznie wysuwany spojler - sportowa limuzyna w każdym calu.

Również we wnętrzu witają nas sportowe fotele (niemal identyczne tyłu, jak i z przodu) i niepowtarzalny projekt deski rozdzielczej, typowy dla Porsche. "Typowy" jest również klimat we wnętrzu - najwyższej jakości materiały i wszechobecna, naturalna skóra.

Porsche Panamera 4 Edition

Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL
Porsche panamera 4INTERIA.PL

Porsche Panamera tym różni się od pozostałych luksusowych limuzyn dostępnych na rynku, że idealnie łączy w sobie komfort i sport. Pomimo świetnie pracującego na nierównościach zawieszenia i lekko działającego układu kierowniczego, nie izoluje nas od tego co się dzieje z samochodem. Jadąc autami tej klasy czujemy się oddzieleni od świata zewnętrznego i trudno nam czerpać radość z dynamicznej jazdy. Panamera jednak daje to świetne wyczucie, które kojarzymy z autami sportowymi. W każdej chwili gotowa jest na szybką zmianę kierunku jazdy, czy mocne wciśnięcie gazu. Zawsze możemy liczyć w niej na błyskawiczną reakcję i przemianę z komfortowej limuzyny w auto sportowe, w ciągu jednej sekundy.

Porsche panamera 4INTERIA.PL

Jazda Porsche Panamerą, również w bazowej wersji, jest przeżyciem wyjątkowym. Nawet za kierownicą BMW serii 7 lub Maserati Quattroporte nie możemy liczyć na takie połączenie luksusu i emocji. Warto o tym pamiętać, kiedy spojrzymy na cennik. Otwiera go kwota 378 tys. zł, ale za testowaną odmianę 4 Edition (z dodatkowym pakietem wyposażenia i napędem na cztery koła) zapłacimy już 414 tys. zł.

Porsche panamera 4INTERIA.PL

To jednak dopiero początek, ponieważ czeka nas jeszcze zabawa z długą listą opcji - za skórzaną tapicerkę z naturalnej skóry musimy zapłacić 23 811 zł, podsufitkę z alcantary 10 284 zł, a pneumatyczne zawieszenie kosztuje 10 038 zł. Do tego warto doliczyć wspomniany wcześniej pakiet Sport Chrono (6306 zł) oraz sportowy układ wydechowy (15 242 tys. zł). W sumie cena testowanego egzemplarza poszybowała do 641 702 zł.

Bądźmy jednak szczerzy - ktoś, kto decyduje się na Porsche Panamerę nie zwraca szczególnej uwagi na koszty. Dobra wiadomość jest taka, że nie musi on dopłacać 100 tys. zł do 420-konnej wersji 4S. Nawet bowiem bazowa wersja limuzyny z Zuffenhausen nie zawiedzie nikogo swoją dynamiką.

Porsche Panamera 4 EditionINTERIA.PL

Michał Domański

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas