Porsche Boxster GTS PDK – test

Bazuje na znakomitym Porsche Boxsterze S. Nazywa się GTS i jest warte każdej złotówki.

Porsche Boxster GTS PDK
Porsche Boxster GTS PDKMotor

Te trzy litery w słowniku Porsche oznaczają najlepsze połączenie sportu z przydatnością na co dzień. GTS to szybsza wersja Boxstera S, wyróżniająca się m.in. silnikiem wzmocnionym o 15 KM, adaptacyjnym zawieszeniem obniżonym o 1 cm oraz 20-calowymi kołami.

Wysoka jakość, ale ergonomia – nie najlepsza. Kierownicą obszytą Alcantarą to opcja.Motor

Jak każdym kabrioletem, najlepiej podróżować nim z otwartym dachem. Operacja składania trwa 9 s i jest dozwolona podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. A wtedy można rozkoszować się symfonią aktywnego układu wydechowego, zakłócaną przez "trzaski" przy odpuszczaniu gazu.

Sportowe fotele zapewniają fantastyczne warunki podróżującym.Motor

3,4-litrowy bokser moc oddaje liniowo, choć czuje się tym lepiej, z im większą prędkością kręci się jego wał korbowy - maksymalnie do 8000 obr./min. Opcjonalna przekładnia PDK, kosztująca 17 183 zł, biegi zmienia natychmiast, szczególnie w trybie jazdy "Sport Plus". Na dodatek, przy ostrej jeździe idealnie dobiera przełożenia.

Boxster GTS do 100 km/h rozpędza się w 4,7 s, co w dzisiejszych czasach już nie porywa. Tyle że w jego przypadku najważniejsze jest prowadzenie. A to absolutnie imponuje.

Fotel umieszczony praktycznie na podłodze, tuż przed tylnymi kołami sprawia, że kierowca niemal całym sobą odczuwa każdą zmianę kierunku jazdy. GTS jest przy tym bardzo zwinne i prowadzi się z precyzją skalpela. Idealny rozkład mas, dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi, odpowiada za jego fantastyczne wyważenie. O jakiejkolwiek nerwowości, nawet na granicy przyczepności nie ma tu mowy. Auto posłusznie wykonuje wszelkie polecenia, pozwalając w pełni wykorzystać 330 KM. To genialne centrum rozrywki, które nie wymaga wielu wyrzeczeń podczas jazdy na co dzień.

GTS jest najlepszym kabrioletem w cenie poniżej 500 tys. zł. I choćby dlatego warto za niego zapłacić o 43 tys. zł więcej niż za Boxstera S.

Porsche BoxsterMotor

PORSCHE BOXSTER GTS PDK: PODSUMOWANIE

Plusy

  • ogromna frajda z jazdy,
  • wspaniały układ kierowniczy,
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna skrzynia PDK,
  • wystarczający komfort jazdy,
  • dwa bagażniki (150+130 l).

Minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • bardzo droga przekładnia zautomatyzowana.

Boxster GTS to synonim frajdy z jazdy i jeden z najlepszych roadsterów świata.

Porsche Boxster GTS PDK

Porsche Boxster GTS PDK - czytaj test

Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
Porsche Boxster GTS PDKMotor
 
Porsche Boxster GTS PDK
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3436 cm3
Układ cyl./zawory
B6/24
Moc maksymalna
330 KM/6700
Maks. moment obrotowy
370 Nm/4500
Skrzynia biegów
automatyczna/7-biegowa
Napęd
tylny
Długość/szerokość/wysokość
440/180/127 cm
Rozstaw osi
248 cm
Masa/ładowność
1375/310 kg
Pojemność bagażnika
280 l
Pojemność zbiornika paliwa
64 l (Pb 98)
Osiągi
Prędkość maksymalna
279 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h*
4,7 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta**
11,4/6,3/8,2
Zużycie paliwa w teście**
12,7/8,4/10,6
Cena
367 683 zł
 *z pakietem Sport+; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński, “Motor" 20/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas