Porównanie: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.Motor
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.Motor
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.Motor
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.Motor

Porównanie: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

Złoty środek – w Scirocco fotele mają optymalny kształt i twardość.
Złoty środek – w Scirocco fotele mają optymalny kształt i twardość.Motor
Bagażnik mieści tyle, co w Beetle’u, ale zdecydowanie trudniej go załadować.
Bagażnik mieści tyle, co w Beetle’u, ale zdecydowanie trudniej go załadować.Motor
Jednym z najciekawszych elementów w Scirocco są drzwi pozbawione ramek okiennych.
Jednym z najciekawszych elementów w Scirocco są drzwi pozbawione ramek okiennych.Motor
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.Motor
Fotele Beetle’a nieźle podpierają w zakrętach i są bardzo wygodne.
Fotele Beetle’a nieźle podpierają w zakrętach i są bardzo wygodne.Motor
Mało jest aut, które pokazują poziom paliwa z dokładnością do 1/24 baku – tak gęsta jest podziałka w Beetle’u.
Mało jest aut, które pokazują poziom paliwa z dokładnością do 1/24 baku – tak gęsta jest podziałka w Beetle’u.Motor
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.Motor
Pojemność bagażnika jest przeciętna, ale przynajmniej dostęp do niego jest dobry.
Pojemność bagażnika jest przeciętna, ale przynajmniej dostęp do niego jest dobry.Motor
Golf jest najpraktyczniejszy – nawet uchwyt na napoje ma tu wygodną regulację, pełniącą funkcję otwieracza.
Golf jest najpraktyczniejszy – nawet uchwyt na napoje ma tu wygodną regulację, pełniącą funkcję otwieracza.Motor
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.Motor
Pojemność, ładowność i otwór załadunkowy właśnie w Golfie są największe.
Pojemność, ładowność i otwór załadunkowy właśnie w Golfie są największe.Motor
Tu fotele są głębsze, więc lepiej trzymają, ale dla niektórych będą ciasne.
Tu fotele są głębsze, więc lepiej trzymają, ale dla niektórych będą ciasne.Motor
Choć „na papierze” bardzo podobne, wszystkie trzy różnią się wyglądem, osiągami i zachowaniem na drodze.
Choć „na papierze” bardzo podobne, wszystkie trzy różnią się wyglądem, osiągami i zachowaniem na drodze.Motor
Zazwyczaj jest tak, że im auto ciekawsze, tym droższe. Ale nie w tym przypadku.
Zazwyczaj jest tak, że im auto ciekawsze, tym droższe. Ale nie w tym przypadku.Motor
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.Motor

Zobacz również:

    Pierwsza generacja "Garbusa".
    Pierwsza generacja "Garbusa".Volkswagen
    Pierwsza generacja Golfa GTI.
    Pierwsza generacja Golfa GTI.Volkswagen
    Pierwsza generacja Scirocco.
    Pierwsza generacja Scirocco.Volkswagen

    Dane techniczne: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

    Dane techniczne
    Beetle
    Golf
    Scirocco
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    1984 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    200 KM/5100
    210 KM/5300
    210 KM/5300
    Maks. moment obrotowy
    280 Nm/1700
    280 Nm/1700
    280 Nm/1700
    Napęd
    przedni
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa (DSG)
    aut./6-biegowa (DSG)
    aut./6-biegowa (DSG)
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Masa/ładowność
    1439/411 kg
    1414/476 kg
    1393/367 kg
    Średnica zawracania
    10,8 m
    10,9 m
    11,0 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    310/905 l
    350/1305 l
    310/1006 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    55 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    428/181/149 cm
    421/178/150 cm
    426/181/140 cm
    Rozstaw osi
    254 cm
    258 cm
    258 cm
    Opony
    215/55 R17
    225/45 R17
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    223 km/h
    238 km/h
    238 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    6,9 s
    6,9 s
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    10,3/6,1/7,7
    10,0/5,9/7,4
    10,0/6,0/7,5
    Emisja dwutlenku węgla
    179 g/km
    173 g/km
    174 g/km
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,1 s
    6,5 s
    6,7 s
    Elastyczność 60-100 km/h**
    5,5 s (4. bieg)
    4,3 s (4. bieg)
    5,1 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h**
    9,9 s (6. bieg)
    8,0 s (6. bieg)
    8,6 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    44,1 m
    44,7 m
    44,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    44,4 m
    44,4 m
    44,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,6 dB
    67,2 dB
    66,5 dB
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa w l/100 km)
    12,0/8,1
    12,9/9,0
    12,2/8,6
    Cena wersji podstawowej***
    101 990 zł
    104 790 zł
    100 590 zł
    Cena
    101 990 zł
    112 690 zł
    108 390 zł
    *temp. 3°C, opony zimowe; **w trybie manualnym, z pominięciem funkcji kick down; ***z tym samym silnikiem