Porównanie: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.Motor
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.Motor
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.Motor
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.Motor

Porównanie: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

Złoty środek – w Scirocco fotele mają optymalny kształt i twardość.
Złoty środek – w Scirocco fotele mają optymalny kształt i twardość.Motor
Bagażnik mieści tyle, co w Beetle’u, ale zdecydowanie trudniej go załadować.
Bagażnik mieści tyle, co w Beetle’u, ale zdecydowanie trudniej go załadować.Motor
Jednym z najciekawszych elementów w Scirocco są drzwi pozbawione ramek okiennych.
Jednym z najciekawszych elementów w Scirocco są drzwi pozbawione ramek okiennych.Motor
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.
W Scirocco „bezpłciowa” deska rozdzielcza razi jeszcze bardziej – sportowy model powinien się wyróżniać czymś więcej niż nietypowymi uchwytami w drzwiach.Motor
Fotele Beetle’a nieźle podpierają w zakrętach i są bardzo wygodne.
Fotele Beetle’a nieźle podpierają w zakrętach i są bardzo wygodne.Motor
Mało jest aut, które pokazują poziom paliwa z dokładnością do 1/24 baku – tak gęsta jest podziałka w Beetle’u.
Mało jest aut, które pokazują poziom paliwa z dokładnością do 1/24 baku – tak gęsta jest podziałka w Beetle’u.Motor
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.
Ładny kokpit Beetle’a jest nieźle wykonany, ale tylko tu znajdziemy dość luźno zamontowane elementy. W Golfie i Scirocco nie ma miejsca na takie wpadki.Motor
Pojemność bagażnika jest przeciętna, ale przynajmniej dostęp do niego jest dobry.
Pojemność bagażnika jest przeciętna, ale przynajmniej dostęp do niego jest dobry.Motor
Golf jest najpraktyczniejszy – nawet uchwyt na napoje ma tu wygodną regulację, pełniącą funkcję otwieracza.
Golf jest najpraktyczniejszy – nawet uchwyt na napoje ma tu wygodną regulację, pełniącą funkcję otwieracza.Motor
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.
Typowy Volkswagen – solidnie i bez udziwnień. Jak na auto usportowione, kokpit jest jednak nieco zbyt nudny. Jakością wykonania miażdży jednak konkurencję.Motor
Pojemność, ładowność i otwór załadunkowy właśnie w Golfie są największe.
Pojemność, ładowność i otwór załadunkowy właśnie w Golfie są największe.Motor
Tu fotele są głębsze, więc lepiej trzymają, ale dla niektórych będą ciasne.
Tu fotele są głębsze, więc lepiej trzymają, ale dla niektórych będą ciasne.Motor
Choć „na papierze” bardzo podobne, wszystkie trzy różnią się wyglądem, osiągami i zachowaniem na drodze.
Choć „na papierze” bardzo podobne, wszystkie trzy różnią się wyglądem, osiągami i zachowaniem na drodze.Motor
Zazwyczaj jest tak, że im auto ciekawsze, tym droższe. Ale nie w tym przypadku.
Zazwyczaj jest tak, że im auto ciekawsze, tym droższe. Ale nie w tym przypadku.Motor
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.
Trzy kompaktowe Volkswageny o różnych charakterach.Motor
Pierwsza generacja "Garbusa".
Pierwsza generacja "Garbusa".Volkswagen
Pierwsza generacja Golfa GTI.
Pierwsza generacja Golfa GTI.Volkswagen
Pierwsza generacja Scirocco.
Pierwsza generacja Scirocco.Volkswagen

Dane techniczne: Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco

Dane techniczne
Beetle
Golf
Scirocco
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
1984 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
200 KM/5100
210 KM/5300
210 KM/5300
Maks. moment obrotowy
280 Nm/1700
280 Nm/1700
280 Nm/1700
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa (DSG)
aut./6-biegowa (DSG)
aut./6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Masa/ładowność
1439/411 kg
1414/476 kg
1393/367 kg
Średnica zawracania
10,8 m
10,9 m
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
310/905 l
350/1305 l
310/1006 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
55 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
428/181/149 cm
421/178/150 cm
426/181/140 cm
Rozstaw osi
254 cm
258 cm
258 cm
Opony
215/55 R17
225/45 R17
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
223 km/h
238 km/h
238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,5 s
6,9 s
6,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,3/6,1/7,7
10,0/5,9/7,4
10,0/6,0/7,5
Emisja dwutlenku węgla
179 g/km
173 g/km
174 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,1 s
6,5 s
6,7 s
Elastyczność 60-100 km/h**
5,5 s (4. bieg)
4,3 s (4. bieg)
5,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h**
9,9 s (6. bieg)
8,0 s (6. bieg)
8,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,1 m
44,7 m
44,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,4 m
44,4 m
44,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB
67,2 dB
66,5 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
12,0/8,1
12,9/9,0
12,2/8,6
Cena wersji podstawowej***
101 990 zł
104 790 zł
100 590 zł
Cena
101 990 zł
112 690 zł
108 390 zł
*temp. 3°C, opony zimowe; **w trybie manualnym, z pominięciem funkcji kick down; ***z tym samym silnikiem