Porównanie: Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, Skoda Rapid 1.2 TSI 85 Elegance

1,2-litrowy silnik w kompakcie? Czemu nie – w Skodzie Rapid spisuje się całkiem nieźle.

Z lewej strony - Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, z prawej - Rapid 1.2 TSI 85 Elegance.
Z lewej strony - Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, z prawej - Rapid 1.2 TSI 85 Elegance.Motor
Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition: w odmianie Ambition do wyboru jest kokpit tradycyjny – czarny lub czarny u góry (nie odbija się w szybie) i jasnoszary w dolnej części i na siedzeniach.Motor

Rapid oferowany jest w czterech wersjach benzynowych. Bazowa 1.2 o mocy 75 KM zaspokoi tylko bardzo spokojnie jeżdżących, z kolei topowa, 122-konna 1.4 TSI jest droga - dobrze wyposażona kosztuje ok. 70 tys. zł.

Dlatego najrozsądniejszy jest wybór pomiędzy odmianami ze środka gamy. Obie mają silnik 1.2 z turbodoładowaniem, ale jedna osiąga 85 KM, a druga jest o 20 KM mocniejsza.

Zaletą małych jednostek z turbodoładowaniem jest nieduże zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy. I rzeczywiście, obie wersje Skody Rapid 1.2 TSI potrafią zadowolić się bardzo niedużymi ilościami benzyny. Podczas niespiesznej jazdy w trasie słabsza wersja zużywa niecałe 6 l, a w mieście ok. 8 l na 100 km. Mocniejsza potrzebuje tylko o 0,2-0,3 l więcej.

Skoda Rapid 1.2 TSI 85 Elegance: czarny kokpit stwarza dość przytłaczającą atmosferę, ale można bez dopłaty wybrać wersję, w której znaczna część tworzyw i tapicerka są beżowe.Motor

85-konna wersja przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s, 105-konna - w 9,8 s. Różnica ta jest jednak odczuwalna tylko jeśli próbuje się z obu silników wycisnąć wszystkie rezerwy. Podczas codziennej jazdy różnice się zacierają. Obie odmiany równie chętnie reagują na dodanie gazu i bez wahania przyspieszają już od niskich obrotów. Wyjaśnienie takiego charakteru silnika znajduje się w danych technicznych - słabsza wersja może się pochwalić niezłymi 160 Nm momentu obrotowego, i to już przy 1500 obr./min, mocniejsza swoje 175 Nm osiąga przy 1550 obrotów.

Przeciętnie wyposażona odmiana 105-konna kosztuje nieco ponad 60 tys. zł. Lepiej jednak dopłacić dwa tysiące zł i wybrać wersję 85 KM,bogatszą m.in. o tempomat, czujniki cofania, aluminiowe felgi, lepszy sprzęt audio i wiele innych dodatków.

Podsumowanie

Zwycięstwo słabszej odmiany. Przesądziła mało odczuwalna różnica w osiągach i znacznie bogatsze wyposażenie.

Nie warto dopłacać do 105-konnej wersji, słabsza zupełnie wystarcza

1.2 TSI 85 KM

1.2 TSI 85 KM to optymalny silnik do Rapida. W najczęściej wykorzystywanym zakresie obrotów zawsze jest chętny do pracy.Motor

1.2 TSI 105 KM

1.2 TSI 105 KM wymaga dopłaty w wysokości 2500 zł. Jeżdżący niezbyt szybko mogą wydać tę kwotę na wyposażenie dodatkowe.Motor
Dane techniczne
1.2 TSI 85
1.2 TSI 105
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
85 KM/4800
105 KM/5000
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Masa/ładowność
1155/460 kg
1175/460 kg
Opony
185/60 R15
185/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
183 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
10,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,5/4,4/5,1
6,9/4,6/5,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
9,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,1/5,8
8,4/6,0
Cena wersji podstawowej*
52 450 zł
54 950 zł
Cena
62 450 zł
60 150 zł
*z tym samym silnikiem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas