Porównanie: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat GolfaMotor
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.Motor
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.Motor
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.Motor

Porównanie: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

Kubełkowe fotele Recaro, wymagające dopłaty 5300 zł, znakomicie trzymają ciała kierowcy i pasażera w zakrętach. Niestety, są wysoko zabudowane, a pozycja do jazdy w Renault jest przeciętna.
Kubełkowe fotele Recaro, wymagające dopłaty 5300 zł, znakomicie trzymają ciała kierowcy i pasażera w zakrętach. Niestety, są wysoko zabudowane, a pozycja do jazdy w Renault jest przeciętna.Motor
Świetne fotele znajdują się jedynie 40 cm nad ziemią i zapewniają bardzo dobre trzymanie ciała na boki. Dobraniu idealnej pozycji do jazdy sprzyja także ustawiona niemal pionowo kierownica.
Świetne fotele znajdują się jedynie 40 cm nad ziemią i zapewniają bardzo dobre trzymanie ciała na boki. Dobraniu idealnej pozycji do jazdy sprzyja także ustawiona niemal pionowo kierownica.Motor
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.Motor
Silnik ma 2 litry pojemności, turbo, wtrysk wielopunktowy i fantastyczną reakcję na wciśnięcie gazu.
Silnik ma 2 litry pojemności, turbo, wtrysk wielopunktowy i fantastyczną reakcję na wciśnięcie gazu.Motor
6-stopniowa przekładnia pozwala na szybką zmianę przełożeń, ale nie jest mistrzem precyzji.
6-stopniowa przekładnia pozwala na szybką zmianę przełożeń, ale nie jest mistrzem precyzji.Motor
Zamiast cyfrowego, jak w każdym Megane, RS ma analogowy prędkościomierz. 290 km/h to nie taka duża przesada – auto pojedzie 255 km/h.
Zamiast cyfrowego, jak w każdym Megane, RS ma analogowy prędkościomierz. 290 km/h to nie taka duża przesada – auto pojedzie 255 km/h.Motor
Fotele Scirocco tylko wyglądają na sportowe. Siedzi się tu nisko, a do ustawienia kąta oparcia służy pokrętło. Niestety, w czasie szybkiej jazdy po zakrętach nie zapewniają odpowiedniego trzymania na boki.
Fotele Scirocco tylko wyglądają na sportowe. Siedzi się tu nisko, a do ustawienia kąta oparcia służy pokrętło. Niestety, w czasie szybkiej jazdy po zakrętach nie zapewniają odpowiedniego trzymania na boki.Motor
Turbodoładowany silnik VW ma wtrysk bezpośredni i mnóstwo siły przy niskich obrotach.
Turbodoładowany silnik VW ma wtrysk bezpośredni i mnóstwo siły przy niskich obrotach.Motor
Przekładnia DSG to wydatek 8000 zł. Ma tryb ręczny, ale nad zmianą biegów i tak czuwa komputer.
Przekładnia DSG to wydatek 8000 zł. Ma tryb ręczny, ale nad zmianą biegów i tak czuwa komputer.Motor
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.Motor
Czytelne zegary VW Scirocco są takie same, jak w innych wersjach auta. Kolorowy wyświetlacz MFA Premium wymaga dopłaty 1000 zł.
Czytelne zegary VW Scirocco są takie same, jak w innych wersjach auta. Kolorowy wyświetlacz MFA Premium wymaga dopłaty 1000 zł.Motor
Wzorem aut sportowych, obrotomierz góruje nad resztą zegarów. Niezbyt czytelny analogowy prędkościomierz ma cyfrowego pomocnika.
Wzorem aut sportowych, obrotomierz góruje nad resztą zegarów. Niezbyt czytelny analogowy prędkościomierz ma cyfrowego pomocnika.Motor
Znakomita ręczna przekładnia Toyoty pracuje z wyraźnym oporem i jest bardzo precyzyjna.
Znakomita ręczna przekładnia Toyoty pracuje z wyraźnym oporem i jest bardzo precyzyjna.Motor
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.Motor
GT 86 ma układ wtrysku z parą wtryskiwaczy (bezpośrednim i wielopunktowym) przy każdym cylindrze.
GT 86 ma układ wtrysku z parą wtryskiwaczy (bezpośrednim i wielopunktowym) przy każdym cylindrze.Motor
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa.
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa.Motor
Volkswagen Scirocco łączy komfort z dobrym prowadzeniem.
Volkswagen Scirocco łączy komfort z dobrym prowadzeniem.Motor
Renault Megane RS nie uznaje żadnych kompromisów.
Renault Megane RS nie uznaje żadnych kompromisów.Motor
Toyota GT 86 stawia przede wszystkim na przyjemność z jazdy.
Toyota GT 86 stawia przede wszystkim na przyjemność z jazdy.Motor
Jeśli nie zależy ci na wielkości wnętrza, na każdej części sekundy podczas rozpędzania, to wybór jest jeden! Tylko Toyota GT 86!
Jeśli nie zależy ci na wielkości wnętrza, na każdej części sekundy podczas rozpędzania, to wybór jest jeden! Tylko Toyota GT 86!Motor
Toyota GT 86 jest pomostem między ostrymi kompaktami a autami sportowymi.
Toyota GT 86 jest pomostem między ostrymi kompaktami a autami sportowymi.Motor
Renault potrafi zahamować ze 100 km/h na dystansie 36,2 m. Z przodu pracują w nim, oferowane za dopłatą 5500 zł (w pakiecie ze szperą i zawieszeniem cup) czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo.
Renault potrafi zahamować ze 100 km/h na dystansie 36,2 m. Z przodu pracują w nim, oferowane za dopłatą 5500 zł (w pakiecie ze szperą i zawieszeniem cup) czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo.Motor
Do Toyoty GT 86 oferowane są tylko 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Za nimi – hamulce zatrzymujące ją na dystansie nie mniejszym niż 39,4 m. Mały plus za to, że po rozgrzaniu dystans maleje.
Do Toyoty GT 86 oferowane są tylko 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Za nimi – hamulce zatrzymujące ją na dystansie nie mniejszym niż 39,4 m. Mały plus za to, że po rozgrzaniu dystans maleje.Motor
Opcjonalne 18-calowe obręcze z lekkich stopów typu „Interlagos” to koszt 2030 zł. Do poprawy: hamulce Scirocco, po rozgrzaniu zatrzymując auto na dystansie powyżej 40 m. Niektóre maluchy hamują lepiej!
Opcjonalne 18-calowe obręcze z lekkich stopów typu „Interlagos” to koszt 2030 zł. Do poprawy: hamulce Scirocco, po rozgrzaniu zatrzymując auto na dystansie powyżej 40 m. Niektóre maluchy hamują lepiej!Motor
Bardzo dobre hamulce i turbodoładowany silnik Renault Megane, który poraża swoją reakcją na dodanie gazu.
Bardzo dobre hamulce i turbodoładowany silnik Renault Megane, który poraża swoją reakcją na dodanie gazu.Motor
Toyota GT 86 z najsłabszym silnikiem w porównaniu nie jest mistrzem przyspieszania. Hamowania – też nie!
Toyota GT 86 z najsłabszym silnikiem w porównaniu nie jest mistrzem przyspieszania. Hamowania – też nie!Motor
Przeciętne hamulce na zimno. Scirocco rozpędza się do 100 km/h o 0,6 s szybciej niż podaje producent!
Przeciętne hamulce na zimno. Scirocco rozpędza się do 100 km/h o 0,6 s szybciej niż podaje producent!Motor

Dane techniczne: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

Dane techniczne
Renault
Toyota
Volkswagen
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
1998 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
wzdłużny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
265 KM/5500
200 KM/7000
210 KM/5300
Maks. moment obrotowy
360 Nm/3000
205 Nm/6400
280 Nm/1700
Napęd
przedni
tylny
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
aut./6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarcz. went./tarcz. went.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1387/448 kg
1239/431 kg
1393/442 kg
Średnica zawracania
11,3 m
10,8 m
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
377/991 l
243 l
312/1006 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
50 l (Pb 98)
55 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
430/180/142 cm
424/177/128 cm
426/181/140 cm
Rozstaw osi
264 cm
257 cm
258 cm
Opony
235/40 R18
215/45 R17
235/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
255 km/h
226 km/h
238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
7,6 s
6,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
11,3/6,5/8,2
10,4/6,4/7,8
10,0/6,0/7,5
Emisja dwutlenku węgla
190 g/km
181 g/km
174 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
7,7 s
6,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,4 s (4. bieg)
7,5 s (4. bieg)
5,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
8,7 s (6. bieg)
13,3 s (6. bieg)
8,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,2 m
39,6 m
38,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
39,4 m
40,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,9 dB
73,5 dB
69,3 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
11,3/9,7
10,7/8,2
10,7/9,4
Cena wersji podstawowej*
105 550 zł
129 900 zł
110 990 zł
*z tym samym silnikiem