Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280
Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280Motor
Opel Astra OPC: trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.
Opel Astra OPC: trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.Motor
Seat Leon SC Cupra 280 DSG: za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.
Seat Leon SC Cupra 280 DSG: za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.Motor

Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem to rozwinięcie konstrukcji z Insigni. Wyróżnia się głównie większą turbosprężarką oraz zupełnie nowym układem dolotowym.
2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem to rozwinięcie konstrukcji z Insigni. Wyróżnia się głównie większą turbosprężarką oraz zupełnie nowym układem dolotowym.Opel
Wsiada się tu trudno. Miejsca dużo, ale twarda kanapa.
Wsiada się tu trudno. Miejsca dużo, ale twarda kanapa.Motor
Dobrze trzymają ciało, ale oparcia nie daje się wystarczająco wyprostować.
Dobrze trzymają ciało, ale oparcia nie daje się wystarczająco wyprostować.Motor
Trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.
Trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.Motor
Fotele Performance mają nawet regulację szerokości.
Fotele Performance mają nawet regulację szerokości.Motor
Przycisk OPC zmienia działanie zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcje silnika.
Przycisk OPC zmienia działanie zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcje silnika.Motor
380-litrowy bagażnik skrywa zestaw naprawczy do kół.
380-litrowy bagażnik skrywa zestaw naprawczy do kół.Motor
Trudno tu się dostać, ale dla pasażerów z tyłu Seat stworzył naprawdę dobre warunki.
Trudno tu się dostać, ale dla pasażerów z tyłu Seat stworzył naprawdę dobre warunki.Motor
Sportowe fotele, pokryte Alcantarą (dopłata 5294 zł), świetnie sprawują się w szybkich zakrętach i zapewniają sporą wygodę w codziennej jeździe. Plus za płynną regulację oparcia.
Sportowe fotele, pokryte Alcantarą (dopłata 5294 zł), świetnie sprawują się w szybkich zakrętach i zapewniają sporą wygodę w codziennej jeździe. Plus za płynną regulację oparcia.Motor
Za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.
Za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.Motor
Przycisk zmiany ustawień auta. Obok Normal, Sport i Cupra, jest też tryb Individual.
Przycisk zmiany ustawień auta. Obok Normal, Sport i Cupra, jest też tryb Individual.Motor
Tu też jest 380 l pojemności, ale pod podłogą – koło dojazdowe.
Tu też jest 380 l pojemności, ale pod podłogą – koło dojazdowe.Motor
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Sterowany elektrycznie, sportowy mechanizm różnicowy może wysłać do 100% momentu obrotowego na jedno koło.
Sterowany elektrycznie, sportowy mechanizm różnicowy może wysłać do 100% momentu obrotowego na jedno koło.Motor
Z przodu pojawiła się zwrotnica o przesuniętej osi obrotu, aby ograniczyć siły z napędu na kierownicy.
Z przodu pojawiła się zwrotnica o przesuniętej osi obrotu, aby ograniczyć siły z napędu na kierownicy.Motor
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Występuje w dwóch wariantach mocy. Z pojemności 2 litrów rozwija 265 lub 280 KM. Ten drugi czyni Leona SC Cuprę 280 najmocniejszym autem w historii hiszpańskiego producenta.
Występuje w dwóch wariantach mocy. Z pojemności 2 litrów rozwija 265 lub 280 KM. Ten drugi czyni Leona SC Cuprę 280 najmocniejszym autem w historii hiszpańskiego producenta.Seat
Tarcze z przodu: 34 cm średnicy. Cupra hamuje lepiej niż OPC.
Tarcze z przodu: 34 cm średnicy. Cupra hamuje lepiej niż OPC.Motor
Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Hamulce Brembo (37 cm średnicy) z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Hamulce Brembo (37 cm średnicy) z 6-tłoczkowymi zaciskami.Motor
Opel Astra OPC
Opel Astra OPCMotor

Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 - podsumowanie

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa

Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

 
Opel
Seat
Model
Astra
Leon SC
Wersja
OPC
Cupra 280 DSG
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
280 KM/5300
280 KM/5600
Maks. moment obrotowy
400 Nm/2400
350 Nm/1700
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went/tarcz.
tarcz. went/tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
447/184/149 cm
424/181/142 cm
Rozstaw osi
270 cm
263 cm
Średnica zawracania
11,9 m
10,7 m
Masa/ładowność
1475/570 kg
1320/541 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1165 l
380/1150 l
Poj. zbiornika paliwa
56 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
245/35 R20
235/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
5,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,7 s →
5,9 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
14,2 s →
12,2 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
23,7 s →
19,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m →
33,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,0 m →
33,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
66,0 dB →
Okrążenie toru testowego
1:44,7 min
1:42,4 min
Prędkość w slalomie (co 18 m)
66,9 km/h
70,8 km/h
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,3
2,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/7,3/8,1
8,4/5,7/6,6
Teoretyczny zasięg
690 km
760 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,1/12,0/10,6
7,3/11,6/9,4
Rzeczywisty zasięg
530 km
530 km
Cena wersji podstawowej**
128 600 zł
112 900 zł
Cena
128 600 zł
120 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Punktacja - segment: auta kompaktowe
Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor
Auto Trophy
Auto TrophyAuto Moto