Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280
Porównanie: Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280Motor
Opel Astra OPC: trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.
Opel Astra OPC: trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.Motor
Seat Leon SC Cupra 280 DSG: za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.
Seat Leon SC Cupra 280 DSG: za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.Motor

Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem to rozwinięcie konstrukcji z Insigni. Wyróżnia się głównie większą turbosprężarką oraz zupełnie nowym układem dolotowym.
2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem to rozwinięcie konstrukcji z Insigni. Wyróżnia się głównie większą turbosprężarką oraz zupełnie nowym układem dolotowym.Opel
Wsiada się tu trudno. Miejsca dużo, ale twarda kanapa.
Wsiada się tu trudno. Miejsca dużo, ale twarda kanapa.Motor
Dobrze trzymają ciało, ale oparcia nie daje się wystarczająco wyprostować.
Dobrze trzymają ciało, ale oparcia nie daje się wystarczająco wyprostować.Motor
Trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.
Trudna obsługa, przeładowana konsola środkowa i kierownica zasłaniająca zegary.Motor
Fotele Performance mają nawet regulację szerokości.
Fotele Performance mają nawet regulację szerokości.Motor
Przycisk OPC zmienia działanie zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcje silnika.
Przycisk OPC zmienia działanie zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcje silnika.Motor
380-litrowy bagażnik skrywa zestaw naprawczy do kół.
380-litrowy bagażnik skrywa zestaw naprawczy do kół.Motor
Trudno tu się dostać, ale dla pasażerów z tyłu Seat stworzył naprawdę dobre warunki.
Trudno tu się dostać, ale dla pasażerów z tyłu Seat stworzył naprawdę dobre warunki.Motor
Sportowe fotele, pokryte Alcantarą (dopłata 5294 zł), świetnie sprawują się w szybkich zakrętach i zapewniają sporą wygodę w codziennej jeździe. Plus za płynną regulację oparcia.
Sportowe fotele, pokryte Alcantarą (dopłata 5294 zł), świetnie sprawują się w szybkich zakrętach i zapewniają sporą wygodę w codziennej jeździe. Plus za płynną regulację oparcia.Motor
Za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.
Za dużo tu twardego plastiku, choć wykonanie jest dobre. Znakomita ergonomia.Motor
Przycisk zmiany ustawień auta. Obok Normal, Sport i Cupra, jest też tryb Individual.
Przycisk zmiany ustawień auta. Obok Normal, Sport i Cupra, jest też tryb Individual.Motor
Tu też jest 380 l pojemności, ale pod podłogą – koło dojazdowe.
Tu też jest 380 l pojemności, ale pod podłogą – koło dojazdowe.Motor
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Sterowany elektrycznie, sportowy mechanizm różnicowy może wysłać do 100% momentu obrotowego na jedno koło.
Sterowany elektrycznie, sportowy mechanizm różnicowy może wysłać do 100% momentu obrotowego na jedno koło.Motor
Z przodu pojawiła się zwrotnica o przesuniętej osi obrotu, aby ograniczyć siły z napędu na kierownicy.
Z przodu pojawiła się zwrotnica o przesuniętej osi obrotu, aby ograniczyć siły z napędu na kierownicy.Motor
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Występuje w dwóch wariantach mocy. Z pojemności 2 litrów rozwija 265 lub 280 KM. Ten drugi czyni Leona SC Cuprę 280 najmocniejszym autem w historii hiszpańskiego producenta.
Występuje w dwóch wariantach mocy. Z pojemności 2 litrów rozwija 265 lub 280 KM. Ten drugi czyni Leona SC Cuprę 280 najmocniejszym autem w historii hiszpańskiego producenta.Seat
Tarcze z przodu: 34 cm średnicy. Cupra hamuje lepiej niż OPC.
Tarcze z przodu: 34 cm średnicy. Cupra hamuje lepiej niż OPC.Motor
Seat Leon SC Cupra 280 DSG
Seat Leon SC Cupra 280 DSGMotor
Hamulce Brembo (37 cm średnicy) z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Hamulce Brembo (37 cm średnicy) z 6-tłoczkowymi zaciskami.Motor
Opel Astra OPC
Opel Astra OPCMotor

Zobacz również:

    Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280 - podsumowanie

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa

    Opel Astra OPC, Seat Leon SC Cupra 280

     
    Opel
    Seat
    Model
    Astra
    Leon SC
    Wersja
    OPC
    Cupra 280 DSG
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    280 KM/5300
    280 KM/5600
    Maks. moment obrotowy
    400 Nm/2400
    350 Nm/1700
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went/tarcz.
    tarcz. went/tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    447/184/149 cm
    424/181/142 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    263 cm
    Średnica zawracania
    11,9 m
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1475/570 kg
    1320/541 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    380/1165 l
    380/1150 l
    Poj. zbiornika paliwa
    56 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    245/35 R20
    235/35 R19
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,0 s
    5,8 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,7 s →
    5,9 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    14,2 s →
    12,2 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    23,7 s →
    19,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,1 m →
    33,7 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,0 m →
    33,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,0 dB →
    66,0 dB →
    Okrążenie toru testowego
    1:44,7 min
    1:42,4 min
    Prędkość w slalomie (co 18 m)
    66,9 km/h
    70,8 km/h
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,3
    2,1
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,4/7,3/8,1
    8,4/5,7/6,6
    Teoretyczny zasięg
    690 km
    760 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,1/12,0/10,6
    7,3/11,6/9,4
    Rzeczywisty zasięg
    530 km
    530 km
    Cena wersji podstawowej**
    128 600 zł
    112 900 zł
    Cena
    128 600 zł
    120 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta kompaktowe

    Punktacja - segment: auta kompaktowe
    Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor
    Auto Trophy
    Auto TrophyAuto Moto