Zmieniły się przepisy ws. retrofitów. Ale nie wszystkie są legalne

Większość retrofitów nie ma homologacji i ich używanie jest nielegalne
Większość retrofitów nie ma homologacji i ich używanie jest nielegalne123RF/PICSEL

W skrócie

  • Kierowcy starszych aut chętnie wymieniają żarówki halogenowe na LED, jednak większość zamienników nie ma homologacji i ich stosowanie jest nielegalne.
  • Retrofity LED zapewniają lepsze oświetlenie i większą trwałość, ale w większości przypadków można ich używać tylko w wybranych modelach i kategoriach żarówek.
  • Montaż niehomologowanych LED-ów grozi mandatem do 3 tys. zł, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i dodatkowymi konsekwencjami, np. zakazem jazdy czy problemami przy wypadku.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Retrofity zużywają mało prądu, są trwałe i jasno świecą

Retrofity H4i H7 są nielegalne

Zobacz również:

    Zużywają się nie tylko żarniki halogenów. Również całe reflektory

    Konsekwencje jazdy z nielegalnymi retrofitami

    To może pociągać konsekwencje prawne, w zależności od okoliczności tego wypadku. Z jednej strony rozumiem, że kierowcy chcą sobie poprawić widoczność, jednak jeśli stosują niedopuszczone formalnie elementy, sami ryzykują
    powiedział Piotr Kaźmierczak.
    Nowe BMW iX3 na żywo. 805 km zasięgu i rewolucyjny kokpitINTERIA.PL