Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SC

Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.Motor
Opel Astra GTC: Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.
Opel Astra GTC: Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.Motor
Seat Leon SC: Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.
Seat Leon SC: Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.Motor

Opel Astra GTC, Seat Leon SC

Silnik Opla ma o 10 Nm większy moment obrotowy i na 100 km zużywa średnio o 0,3 l mniej paliwa.
Silnik Opla ma o 10 Nm większy moment obrotowy i na 100 km zużywa średnio o 0,3 l mniej paliwa.Motor
380-litrowy bagażnik ma próg na wysokości aż 79 cm. Maksymalnie pomieści 1165 l bagażu.
380-litrowy bagażnik ma próg na wysokości aż 79 cm. Maksymalnie pomieści 1165 l bagażu.Motor
W Leonie największy ekran ma 5,8 cala, ale za to obsługuje się go dotykowo, co jest znacznie łatwiejsze i wygodniejsze niż w Oplu.
W Leonie największy ekran ma 5,8 cala, ale za to obsługuje się go dotykowo, co jest znacznie łatwiejsze i wygodniejsze niż w Oplu.Motor
Na tylnych siedzeniach Leona SC jest więcej miejsca niż u rywala, zwłaszcza na szerokość.
Na tylnych siedzeniach Leona SC jest więcej miejsca niż u rywala, zwłaszcza na szerokość.Motor
Seryjne w tej odmianie sportowe fotele świetnie podpierają w zakrętach i nie męczą w trasie.
Seryjne w tej odmianie sportowe fotele świetnie podpierają w zakrętach i nie męczą w trasie.Motor
Jednostka Seata jest o 10 KM mocniejsza, lepiej brzmi i zapewnia odczuwalnie lepsze osiągi.
Jednostka Seata jest o 10 KM mocniejsza, lepiej brzmi i zapewnia odczuwalnie lepsze osiągi.Motor
Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.
Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.Motor
Bagażnik Leona też mieści 380 l i też utrudnia dostęp wysokim progiem załadunkowym (76 cm).
Bagażnik Leona też mieści 380 l i też utrudnia dostęp wysokim progiem załadunkowym (76 cm).Motor
Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.
Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.Motor
Z tyłu Opla Astry GTC najbardziej doskwiera brak miejsca nad głowami i na szerokość.
Z tyłu Opla Astry GTC najbardziej doskwiera brak miejsca nad głowami i na szerokość.Motor
Te fotele są duże, wygodne i dobrze wyprofilowane. Ale warto dopłacić 500 zł do jeszcze lepszych.
Te fotele są duże, wygodne i dobrze wyprofilowane. Ale warto dopłacić 500 zł do jeszcze lepszych.Motor
7-calowy ekran nawigacji w Astrze obsługuje się niezbyt wygodnie, bo przy pomocy pierścienia największej gałki na centralnym panelu.
7-calowy ekran nawigacji w Astrze obsługuje się niezbyt wygodnie, bo przy pomocy pierścienia największej gałki na centralnym panelu.Motor
Leon FR ma felgi 17’’. Na zdjęciu jeden z 2 rodzajów opcjonalnych felg 18’’. Większych nie można mieć.
Leon FR ma felgi 17’’. Na zdjęciu jeden z 2 rodzajów opcjonalnych felg 18’’. Większych nie można mieć.Motor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.Motor
Tylne światła w technologii LED, spoiler i przyciemnione szyby wchodzą w skład pakietu za 1250 zł.
Tylne światła w technologii LED, spoiler i przyciemnione szyby wchodzą w skład pakietu za 1250 zł.Motor
Z tyłu odmiana FR ma częściowo czarny zderzak, podwójną końcówkę wydechu i ciemne szyby.
Z tyłu odmiana FR ma częściowo czarny zderzak, podwójną końcówkę wydechu i ciemne szyby.Motor

Opel Astra GTC, Seat Leon SC

Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Opel Astra GTC
Opel Astra GTCMotor
Seat Leon SC
Seat Leon SCMotor

Opel Astra GTC, Seat Leon SC - podsumowanie

Dane techniczne: Opel Astra GTC, Seat Leon SC

 
Opel
Seat
Model
Astra GTC
Leon SC
Wersja
1.6 Turbo Sport
1.8 TSI FR
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
170 KM/4000
180 KM/5100
Maks. moment obrotowy
260 Nm/1650
250 Nm/1250
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
447/184/149 cm
427/182/144 cm
Rozstaw osi
270 cm
269 cm
Średnica zawracania
10,9 m
10,2 m
Masa/ładowność
1428/562 kg
1252/588 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1165 l
380/1210 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
235/50 R18
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
219 km/h
224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
7,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
7,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,1 m →
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,0 m →
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB
67,2 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
3,2
Zużycie paliwa
 
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,8/5,1/6,1
7,1/4,8/5,7
Teoretyczny zasięg
900 km
880 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,6/6,0/7,3
8,8/6,4/7,6
Rzeczywisty zasięg
750 km
660 km
Cena wersji podstawowej**
89 450 zł
84 800 zł
Cena
95 150 zł
92 700 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem
Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor