Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SC

Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.Motor
Opel Astra GTC: Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.
Opel Astra GTC: Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.Motor
Seat Leon SC: Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.
Seat Leon SC: Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.Motor

Opel Astra GTC, Seat Leon SC

Silnik Opla ma o 10 Nm większy moment obrotowy i na 100 km zużywa średnio o 0,3 l mniej paliwa.
Silnik Opla ma o 10 Nm większy moment obrotowy i na 100 km zużywa średnio o 0,3 l mniej paliwa.Motor
380-litrowy bagażnik ma próg na wysokości aż 79 cm. Maksymalnie pomieści 1165 l bagażu.
380-litrowy bagażnik ma próg na wysokości aż 79 cm. Maksymalnie pomieści 1165 l bagażu.Motor
W Leonie największy ekran ma 5,8 cala, ale za to obsługuje się go dotykowo, co jest znacznie łatwiejsze i wygodniejsze niż w Oplu.
W Leonie największy ekran ma 5,8 cala, ale za to obsługuje się go dotykowo, co jest znacznie łatwiejsze i wygodniejsze niż w Oplu.Motor
Na tylnych siedzeniach Leona SC jest więcej miejsca niż u rywala, zwłaszcza na szerokość.
Na tylnych siedzeniach Leona SC jest więcej miejsca niż u rywala, zwłaszcza na szerokość.Motor
Seryjne w tej odmianie sportowe fotele świetnie podpierają w zakrętach i nie męczą w trasie.
Seryjne w tej odmianie sportowe fotele świetnie podpierają w zakrętach i nie męczą w trasie.Motor
Jednostka Seata jest o 10 KM mocniejsza, lepiej brzmi i zapewnia odczuwalnie lepsze osiągi.
Jednostka Seata jest o 10 KM mocniejsza, lepiej brzmi i zapewnia odczuwalnie lepsze osiągi.Motor
Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.
Rozsądnie rozplanowana deska rozdzielcza Leona jest bardzo wygodna w obsłudze. Tutaj też w trybie Sport podświetlenie niektórych elementów zmienia się z białego na czerwone.Motor
Bagażnik Leona też mieści 380 l i też utrudnia dostęp wysokim progiem załadunkowym (76 cm).
Bagażnik Leona też mieści 380 l i też utrudnia dostęp wysokim progiem załadunkowym (76 cm).Motor
Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.
Testowana Astra ma pakiet „OPC Wnętrze” za 800 zł (spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały, czarna podsufitka). W trybie Sport podświetlenie zegarów zmienia się na czerwone.Motor
Z tyłu Opla Astry GTC najbardziej doskwiera brak miejsca nad głowami i na szerokość.
Z tyłu Opla Astry GTC najbardziej doskwiera brak miejsca nad głowami i na szerokość.Motor
Te fotele są duże, wygodne i dobrze wyprofilowane. Ale warto dopłacić 500 zł do jeszcze lepszych.
Te fotele są duże, wygodne i dobrze wyprofilowane. Ale warto dopłacić 500 zł do jeszcze lepszych.Motor
7-calowy ekran nawigacji w Astrze obsługuje się niezbyt wygodnie, bo przy pomocy pierścienia największej gałki na centralnym panelu.
7-calowy ekran nawigacji w Astrze obsługuje się niezbyt wygodnie, bo przy pomocy pierścienia największej gałki na centralnym panelu.Motor
Leon FR ma felgi 17’’. Na zdjęciu jeden z 2 rodzajów opcjonalnych felg 18’’. Większych nie można mieć.
Leon FR ma felgi 17’’. Na zdjęciu jeden z 2 rodzajów opcjonalnych felg 18’’. Większych nie można mieć.Motor
Opel Astra GTC, Seat Leon SC
Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.
Żeby mieć w Astrze diodowe światła dzienne, trzeba dokupić ksenony za 5200 zł. W Leonie są one seryjne.Motor
Tylne światła w technologii LED, spoiler i przyciemnione szyby wchodzą w skład pakietu za 1250 zł.
Tylne światła w technologii LED, spoiler i przyciemnione szyby wchodzą w skład pakietu za 1250 zł.Motor
Z tyłu odmiana FR ma częściowo czarny zderzak, podwójną końcówkę wydechu i ciemne szyby.
Z tyłu odmiana FR ma częściowo czarny zderzak, podwójną końcówkę wydechu i ciemne szyby.Motor

Zobacz również:

    Opel Astra GTC, Seat Leon SC

    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC, Seat Leon SC
    Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC, Seat Leon SC
    Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC, Seat Leon SC
    Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC, Seat Leon SC
    Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor
    Opel Astra GTC
    Opel Astra GTCMotor
    Seat Leon SC
    Seat Leon SCMotor

    Opel Astra GTC, Seat Leon SC - podsumowanie

    Dane techniczne: Opel Astra GTC, Seat Leon SC

     
    Opel
    Seat
    Model
    Astra GTC
    Leon SC
    Wersja
    1.6 Turbo Sport
    1.8 TSI FR
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1798 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    170 KM/4000
    180 KM/5100
    Maks. moment obrotowy
    260 Nm/1650
    250 Nm/1250
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    447/184/149 cm
    427/182/144 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    269 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    10,2 m
    Masa/ładowność
    1428/562 kg
    1252/588 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    380/1165 l
    380/1210 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    235/50 R18
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    219 km/h
    224 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,6 s
    7,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,1 s
    7,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,1 m →
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,0 m →
    35,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,6 dB
    67,2 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,4
    3,2
    Zużycie paliwa
     
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,8/5,1/6,1
    7,1/4,8/5,7
    Teoretyczny zasięg
    900 km
    880 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,6/6,0/7,3
    8,8/6,4/7,6
    Rzeczywisty zasięg
    750 km
    660 km
    Cena wersji podstawowej**
    89 450 zł
    84 800 zł
    Cena
    95 150 zł
    92 700 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem
    Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SC
    Porównanie: Opel Astra GTC, Seat Leon SCMotor