Porównanie: Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.Motor
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.Motor

Zobacz również:

    Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

    Zawieszenie ASX lepiej sprawdza się na gorszych nawierzchniach i zapewnia wówczas wyższy komfort jazdy niż Skoda Yeti.
    Zawieszenie ASX lepiej sprawdza się na gorszych nawierzchniach i zapewnia wówczas wyższy komfort jazdy niż Skoda Yeti.Motor
    Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
    Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
    Wygodne fotele i seryjna skórzana tapicerka z logo L&K. W opcji pełna elektryczna regulacja i pamięć ustawień.
    Wygodne fotele i seryjna skórzana tapicerka z logo L&K. W opcji pełna elektryczna regulacja i pamięć ustawień.Motor
    Duży plus za możliwość przesuwania tylnej kanapy – przydatne rozwiązanie.
    Duży plus za możliwość przesuwania tylnej kanapy – przydatne rozwiązanie.Motor
    Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.
    Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.Motor
    2.0 TDI 170 KM to najmocniejszy silnik dostępny w Yeti. Występuje w parze z napędem 4x4 (standardowo) i skrzynią DSG (opcja). Świetne osiągi i skromne zużycie paliwa.
    2.0 TDI 170 KM to najmocniejszy silnik dostępny w Yeti. Występuje w parze z napędem 4x4 (standardowo) i skrzynią DSG (opcja). Świetne osiągi i skromne zużycie paliwa.Motor
    Za mały bagażnik? Fotele 3. rzędu można demontować.
    Za mały bagażnik? Fotele 3. rzędu można demontować.Motor
    Funkcjonalność bagażnika podnoszą liczne uchwyty na torby.
    Funkcjonalność bagażnika podnoszą liczne uchwyty na torby.Motor
    Koło zapasowe zabiera 95 l bagażnika, który i tak nie jest za duży (416 l).
    Koło zapasowe zabiera 95 l bagażnika, który i tak nie jest za duży (416 l).Motor
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArtMotor
    Panoramiczny szklany dach to wyposażenie standardowe.
    Panoramiczny szklany dach to wyposażenie standardowe.Motor
    Pod podłogą bagażnika jest miejsce na schowki i zestaw naprawczy.
    Pod podłogą bagażnika jest miejsce na schowki i zestaw naprawczy.Motor
    419 litrów to przeciętny wynik jak na kompaktowego SUV-a.
    419 litrów to przeciętny wynik jak na kompaktowego SUV-a.Motor
    Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.
    Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.Motor
    Minimalnie szerzej niż w Yeti. Szkoda, że kanapa ASX-a nie ma regulacji.
    Minimalnie szerzej niż w Yeti. Szkoda, że kanapa ASX-a nie ma regulacji.Motor
    Skórzano-materiałowa tapicerka ze znaczkiem RalliArt jest efektowna. Mniej miejsca nad głowami niż w Skodzie.
    Skórzano-materiałowa tapicerka ze znaczkiem RalliArt jest efektowna. Mniej miejsca nad głowami niż w Skodzie.Motor
    Turbodiesel 2.2 DID to jedyny silnik dostępny w ASX RalliArt. Ma 150 KM, standardowo dostępny jest z 6-biegowym automatem i napędem 4x4. Osiągi gorsze niż w przypadku Yeti.
    Turbodiesel 2.2 DID to jedyny silnik dostępny w ASX RalliArt. Ma 150 KM, standardowo dostępny jest z 6-biegowym automatem i napędem 4x4. Osiągi gorsze niż w przypadku Yeti.Motor
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
    Yeti, nawet w wersji Outdoor, doskonale czuje się na asfalcie. Zawieszenie Skody jest nieco sztywniejsze niż w przypadku ASX-a.
    Yeti, nawet w wersji Outdoor, doskonale czuje się na asfalcie. Zawieszenie Skody jest nieco sztywniejsze niż w przypadku ASX-a.Motor
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor

    Mitsubishi ASX, Skoda Yeti - podsumowanie

    Wybrane wyposażenie wersji L&K:

    • 17-calowe, dwukolorowe felgi aluminiowe
    • Reflektory biksenonowe i światła dzienne LED
    • Tapicerka z brązowej skóry z logo Laurin&Klement
    • Listwy dekoracyjne w kolorze czarnym
    • Trójramienna kierownica obszyta skórą

    Wybrane wyposażenie wersji RalliArt:

    • Felgi aluminiowe 17" w kolorze czarnym
    • Ksenony i światła do jazdy dziennej LED
    • Tapicerka skórzano-materiałowa z logo RalliArt
    • Dodatkowe osłony przedniego i tylnego zderzaka
    • Trójramienna kierownica obszyta skórą

    Dane techniczne: Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

     
    Mitsubishi
    Skoda
    Model
    ASX
    Yeti Outdoor
    Wersja
    2.2 DID 6AT RalliArt
    2.0 TDI 170 4x4 DSG L&K
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2168 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    150 KM/3500
    170 KM/4200
    Maks. moment obrotowy
    360 Nm/1500
    350 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    430/177/163 cm
    422/179/169 cm
    Rozstaw osi
    267 cm
    258 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    10,3 m
    Masa/ładowność
    1520/540 kg
    1490/645 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    419/1169 l
    416/1580 l*
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (ON)
    60 l (ON)
    Opony
    215/60 R17
    225/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    197 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,8 s
    8,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,5 s →
    8,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h**
    5,4 s →
    4,8 s
    Elastyczność 80-120 km/h**
    7,4 s →
    6,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,5 m →
    37,2 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,0 m
    37,6 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,6 dB
    65,8 dB
    Rzeczywista prędkość***
    92 km/h
    94 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,3
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,1/5,1/5,8
    7,7/5,4/6,3
    Teoretyczny zasięg
    1030 km
    950 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/6,4/7,6
    7,9/5,9/6,9
    Rzeczywisty zasięg
    790 km
    870 km
    Cena wersji podstawowej****
    129 990 zł
    113 200 zł
    Cena
    129 990 zł
    130 800 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *po wyjęciu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa rośnie do 1760 l;
    **minimalny czas rozpędzania się;
    ***przy wskazaniu 100 km/h;
    ****z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
    Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor