Porównanie: Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.Motor
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.Motor

Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

Zawieszenie ASX lepiej sprawdza się na gorszych nawierzchniach i zapewnia wówczas wyższy komfort jazdy niż Skoda Yeti.
Zawieszenie ASX lepiej sprawdza się na gorszych nawierzchniach i zapewnia wówczas wyższy komfort jazdy niż Skoda Yeti.Motor
Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
Wygodne fotele i seryjna skórzana tapicerka z logo L&K. W opcji pełna elektryczna regulacja i pamięć ustawień.
Wygodne fotele i seryjna skórzana tapicerka z logo L&K. W opcji pełna elektryczna regulacja i pamięć ustawień.Motor
Duży plus za możliwość przesuwania tylnej kanapy – przydatne rozwiązanie.
Duży plus za możliwość przesuwania tylnej kanapy – przydatne rozwiązanie.Motor
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.
Z wyjątkiem nowego wzoru kierownicy, przeprowadzony w tym roku lifting ominął kokpit Yeti. W związku z tym łatwość obsługi i dobra widoczność z miejsca kierowcy pozostały bez zmian.Motor
2.0 TDI 170 KM to najmocniejszy silnik dostępny w Yeti. Występuje w parze z napędem 4x4 (standardowo) i skrzynią DSG (opcja). Świetne osiągi i skromne zużycie paliwa.
2.0 TDI 170 KM to najmocniejszy silnik dostępny w Yeti. Występuje w parze z napędem 4x4 (standardowo) i skrzynią DSG (opcja). Świetne osiągi i skromne zużycie paliwa.Motor
Za mały bagażnik? Fotele 3. rzędu można demontować.
Za mały bagażnik? Fotele 3. rzędu można demontować.Motor
Funkcjonalność bagażnika podnoszą liczne uchwyty na torby.
Funkcjonalność bagażnika podnoszą liczne uchwyty na torby.Motor
Koło zapasowe zabiera 95 l bagażnika, który i tak nie jest za duży (416 l).
Koło zapasowe zabiera 95 l bagażnika, który i tak nie jest za duży (416 l).Motor
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArtMotor
Panoramiczny szklany dach to wyposażenie standardowe.
Panoramiczny szklany dach to wyposażenie standardowe.Motor
Pod podłogą bagażnika jest miejsce na schowki i zestaw naprawczy.
Pod podłogą bagażnika jest miejsce na schowki i zestaw naprawczy.Motor
419 litrów to przeciętny wynik jak na kompaktowego SUV-a.
419 litrów to przeciętny wynik jak na kompaktowego SUV-a.Motor
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.
Styl kokpitu Mitsubishi ASX można opisać jako skromny, ale przejrzysty. Umieszczenie pokrętła głośności po prawej stronie radia jest mało wygodne.Motor
Minimalnie szerzej niż w Yeti. Szkoda, że kanapa ASX-a nie ma regulacji.
Minimalnie szerzej niż w Yeti. Szkoda, że kanapa ASX-a nie ma regulacji.Motor
Skórzano-materiałowa tapicerka ze znaczkiem RalliArt jest efektowna. Mniej miejsca nad głowami niż w Skodzie.
Skórzano-materiałowa tapicerka ze znaczkiem RalliArt jest efektowna. Mniej miejsca nad głowami niż w Skodzie.Motor
Turbodiesel 2.2 DID to jedyny silnik dostępny w ASX RalliArt. Ma 150 KM, standardowo dostępny jest z 6-biegowym automatem i napędem 4x4. Osiągi gorsze niż w przypadku Yeti.
Turbodiesel 2.2 DID to jedyny silnik dostępny w ASX RalliArt. Ma 150 KM, standardowo dostępny jest z 6-biegowym automatem i napędem 4x4. Osiągi gorsze niż w przypadku Yeti.Motor
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor
Yeti, nawet w wersji Outdoor, doskonale czuje się na asfalcie. Zawieszenie Skody jest nieco sztywniejsze niż w przypadku ASX-a.
Yeti, nawet w wersji Outdoor, doskonale czuje się na asfalcie. Zawieszenie Skody jest nieco sztywniejsze niż w przypadku ASX-a.Motor
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor

Mitsubishi ASX, Skoda Yeti - podsumowanie

Wybrane wyposażenie wersji L&K:

  • 17-calowe, dwukolorowe felgi aluminiowe
  • Reflektory biksenonowe i światła dzienne LED
  • Tapicerka z brązowej skóry z logo Laurin&Klement
  • Listwy dekoracyjne w kolorze czarnym
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą

Wybrane wyposażenie wersji RalliArt:

  • Felgi aluminiowe 17" w kolorze czarnym
  • Ksenony i światła do jazdy dziennej LED
  • Tapicerka skórzano-materiałowa z logo RalliArt
  • Dodatkowe osłony przedniego i tylnego zderzaka
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą

Dane techniczne: Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

 
Mitsubishi
Skoda
Model
ASX
Yeti Outdoor
Wersja
2.2 DID 6AT RalliArt
2.0 TDI 170 4x4 DSG L&K
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2168 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/3500
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
360 Nm/1500
350 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
430/177/163 cm
422/179/169 cm
Rozstaw osi
267 cm
258 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,3 m
Masa/ładowność
1520/540 kg
1490/645 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
419/1169 l
416/1580 l*
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
60 l (ON)
Opony
215/60 R17
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s
8,6 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s →
8,4 s
Elastyczność 60-100 km/h**
5,4 s →
4,8 s
Elastyczność 80-120 km/h**
7,4 s →
6,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,5 m →
37,2 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,0 m
37,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB
65,8 dB
Rzeczywista prędkość***
92 km/h
94 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,3
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,1/5,1/5,8
7,7/5,4/6,3
Teoretyczny zasięg
1030 km
950 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/6,4/7,6
7,9/5,9/6,9
Rzeczywisty zasięg
790 km
870 km
Cena wersji podstawowej****
129 990 zł
113 200 zł
Cena
129 990 zł
130 800 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*po wyjęciu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa rośnie do 1760 l;
**minimalny czas rozpędzania się;
***przy wskazaniu 100 km/h;
****z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&Klement
Mitsubishi ASX 2.2 DID MIVEC AT6 RalliArt, Skoda Yeti 2.0 TDI 170 4x4 DSG Outdoor Laurin&KlementMotor