Porównanie: Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.Motor
Peugeot 208 GTi wygrał test 9 miejskich GTI („Motor” nr 36/2013). Mini poprzedniej generacji w wersji JCW GP zajęło 7. miejsce.
Peugeot 208 GTi wygrał test 9 miejskich GTI („Motor” nr 36/2013). Mini poprzedniej generacji w wersji JCW GP zajęło 7. miejsce.Motor
stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.
stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.Motor
wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.
wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.Motor

Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

Sześciobiegowa przekładnia Peugeota 208 GTi jest bardzo bliska ideału.
Sześciobiegowa przekładnia Peugeota 208 GTi jest bardzo bliska ideału.Motor
Peugeot nie ma ekstremalnie twardego zawieszenia i przy gwałtownych manewrach zdarza mu się podnieść wewnętrzne tylne koło, ale okazuje się niemal równie zwinny co Mini. I łatwiej do opanować.
Peugeot nie ma ekstremalnie twardego zawieszenia i przy gwałtownych manewrach zdarza mu się podnieść wewnętrzne tylne koło, ale okazuje się niemal równie zwinny co Mini. I łatwiej do opanować.Motor
W przypadku tego auta hasło „gokartowa frajda z jazdy” nie jest pustym sloganem. Na wąskiej nitce toru Cooper S pokazuje się z najlepszej strony – żadne inne małe auto nie jest tak posłuszne kierowcy.
W przypadku tego auta hasło „gokartowa frajda z jazdy” nie jest pustym sloganem. Na wąskiej nitce toru Cooper S pokazuje się z najlepszej strony – żadne inne małe auto nie jest tak posłuszne kierowcy.Motor
Pierścień wokół ekranu ma wiele funkcji. Tu czerwone diody informują o przeszkodzie przy cofaniu.
Pierścień wokół ekranu ma wiele funkcji. Tu czerwone diody informują o przeszkodzie przy cofaniu.Motor
Szkoda, że kształt klamki utrudnia jej chwytanie. Przyciski zamka w tym miejscu to ciekawostka.
Szkoda, że kształt klamki utrudnia jej chwytanie. Przyciski zamka w tym miejscu to ciekawostka.Motor
Wskaźniki 208 GTi są efektownie podświetlone. Listwy LED zamontowano też w podsufitce.
Wskaźniki 208 GTi są efektownie podświetlone. Listwy LED zamontowano też w podsufitce.Motor
Szeroki słupek zasłania sporą część drogi (zwłaszcza wysokim kierowcom).
Szeroki słupek zasłania sporą część drogi (zwłaszcza wysokim kierowcom).Motor
Fotel jest dobrze wyprofilowany, ale dość nieduży i zamontowano go za wysoko. A mimo to, nawet w aucie ze szklanym dachem, wysokiemu kierowcy nie zabraknie miejsca nad głową.
Fotel jest dobrze wyprofilowany, ale dość nieduży i zamontowano go za wysoko. A mimo to, nawet w aucie ze szklanym dachem, wysokiemu kierowcy nie zabraknie miejsca nad głową.Motor
Wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.
Wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.Motor
Silnik Peugeota bardziej niż rywal lubi najniższe obroty – na szóstym biegu już od 50 km/h (1000 obr./min) bez dławienia rozpędza auto.
Silnik Peugeota bardziej niż rywal lubi najniższe obroty – na szóstym biegu już od 50 km/h (1000 obr./min) bez dławienia rozpędza auto.Motor
Sportowy automat w trybie sportowym nie „wtrąca się” w decyzje kierowcy.
Sportowy automat w trybie sportowym nie „wtrąca się” w decyzje kierowcy.Motor
Seryjne w wersji Cooper S sportowe fotele zapewniają świetne podparcie boczne i okazują się wygodne nawet po kilku godzinach jazdy. Także dla bardzo wyrośniętych podróżnych.
Seryjne w wersji Cooper S sportowe fotele zapewniają świetne podparcie boczne i okazują się wygodne nawet po kilku godzinach jazdy. Także dla bardzo wyrośniętych podróżnych.Motor
Stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.
Stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.Motor
Choć pod maską Mini jednostkę 1.6 zastąpił silnik 2.0 (obydwa turbodoładowane), przód auta nie stał się ani trochę bardziej ociężały.
Choć pod maską Mini jednostkę 1.6 zastąpił silnik 2.0 (obydwa turbodoładowane), przód auta nie stał się ani trochę bardziej ociężały.Motor
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.Motor
Kupując Mini, można wybrać jeden z 11 kolorów nadwozia. Peugeot oferuje do 208 GTi tylko 5 lakierów. W teście: czerń kontra biel.
Kupując Mini, można wybrać jeden z 11 kolorów nadwozia. Peugeot oferuje do 208 GTi tylko 5 lakierów. W teście: czerń kontra biel.Motor
Nowy silnik Mini zapewnia mu lepsze osiągi, ten w Peugeocie lepiej czuje się przy niskich obrotach

Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

 
Mini
Peugeot
Model
Mini
208
Wersja
Cooper S Automatic
GTi
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
192 KM/4700
200 KM/5800
Maks. moment obrotowy
280 Nm/1250
275 Nm/1700
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
385/173/141 cm
396/174/146 cm
Rozstaw osi
250 cm
254 cm
Średnica zawracania
10,8 m
11,2 m
Masa/ładowność
1175/480 kg
1190/460 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
211/b.d. l
285/1076 l
Poj. zbiornika paliwa
44 l (Pb 91)
50 l (Pb 95)
Opony
195/55 R16
205/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
233 km/h
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,7 s
6,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,2 s
6,8 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
15,5 s
16,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,9 s (4. bieg)
5,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
9,9 s (6. bieg)
9,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,7 m
37,2 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,5 m
37,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB →
66,8 dB →
Rzeczywista prędkość*
99 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/4,4/5,2
8,2/4,7/5,9
Teoretyczny zasięg
850 km
850 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,5/5,3/6,9
9,0/5,2/7,1
Rzeczywisty zasięg
640 km
700 km
Cena wersji podstawowej**
101 300 zł
83 300 zł
Cena
109 460 zł***
83 300 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem;
***ze sportowym automatem, standardowy jest o 662 zł tańszy

Punktacja - segment: auta miejskie

Punktacja - segment: auta miejskie
Punktacja - segment: auta miejskieMotor