Porównanie: Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.Motor
Peugeot 208 GTi wygrał test 9 miejskich GTI („Motor” nr 36/2013). Mini poprzedniej generacji w wersji JCW GP zajęło 7. miejsce.
Peugeot 208 GTi wygrał test 9 miejskich GTI („Motor” nr 36/2013). Mini poprzedniej generacji w wersji JCW GP zajęło 7. miejsce.Motor
stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.
stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.Motor
wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.
wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.Motor

Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

Sześciobiegowa przekładnia Peugeota 208 GTi jest bardzo bliska ideału.
Sześciobiegowa przekładnia Peugeota 208 GTi jest bardzo bliska ideału.Motor
Peugeot nie ma ekstremalnie twardego zawieszenia i przy gwałtownych manewrach zdarza mu się podnieść wewnętrzne tylne koło, ale okazuje się niemal równie zwinny co Mini. I łatwiej do opanować.
Peugeot nie ma ekstremalnie twardego zawieszenia i przy gwałtownych manewrach zdarza mu się podnieść wewnętrzne tylne koło, ale okazuje się niemal równie zwinny co Mini. I łatwiej do opanować.Motor
W przypadku tego auta hasło „gokartowa frajda z jazdy” nie jest pustym sloganem. Na wąskiej nitce toru Cooper S pokazuje się z najlepszej strony – żadne inne małe auto nie jest tak posłuszne kierowcy.
W przypadku tego auta hasło „gokartowa frajda z jazdy” nie jest pustym sloganem. Na wąskiej nitce toru Cooper S pokazuje się z najlepszej strony – żadne inne małe auto nie jest tak posłuszne kierowcy.Motor
Pierścień wokół ekranu ma wiele funkcji. Tu czerwone diody informują o przeszkodzie przy cofaniu.
Pierścień wokół ekranu ma wiele funkcji. Tu czerwone diody informują o przeszkodzie przy cofaniu.Motor
Szkoda, że kształt klamki utrudnia jej chwytanie. Przyciski zamka w tym miejscu to ciekawostka.
Szkoda, że kształt klamki utrudnia jej chwytanie. Przyciski zamka w tym miejscu to ciekawostka.Motor
Wskaźniki 208 GTi są efektownie podświetlone. Listwy LED zamontowano też w podsufitce.
Wskaźniki 208 GTi są efektownie podświetlone. Listwy LED zamontowano też w podsufitce.Motor
Szeroki słupek zasłania sporą część drogi (zwłaszcza wysokim kierowcom).
Szeroki słupek zasłania sporą część drogi (zwłaszcza wysokim kierowcom).Motor
Fotel jest dobrze wyprofilowany, ale dość nieduży i zamontowano go za wysoko. A mimo to, nawet w aucie ze szklanym dachem, wysokiemu kierowcy nie zabraknie miejsca nad głową.
Fotel jest dobrze wyprofilowany, ale dość nieduży i zamontowano go za wysoko. A mimo to, nawet w aucie ze szklanym dachem, wysokiemu kierowcy nie zabraknie miejsca nad głową.Motor
Wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.
Wrażenie niezwykłej zwinności Peugeota 208 GTi podkreśla mała kierownica, przy której można się poczuć jak w „rajdówce”.Motor
Silnik Peugeota bardziej niż rywal lubi najniższe obroty – na szóstym biegu już od 50 km/h (1000 obr./min) bez dławienia rozpędza auto.
Silnik Peugeota bardziej niż rywal lubi najniższe obroty – na szóstym biegu już od 50 km/h (1000 obr./min) bez dławienia rozpędza auto.Motor
Sportowy automat w trybie sportowym nie „wtrąca się” w decyzje kierowcy.
Sportowy automat w trybie sportowym nie „wtrąca się” w decyzje kierowcy.Motor
Seryjne w wersji Cooper S sportowe fotele zapewniają świetne podparcie boczne i okazują się wygodne nawet po kilku godzinach jazdy. Także dla bardzo wyrośniętych podróżnych.
Seryjne w wersji Cooper S sportowe fotele zapewniają świetne podparcie boczne i okazują się wygodne nawet po kilku godzinach jazdy. Także dla bardzo wyrośniętych podróżnych.Motor
Stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.
Stylowy kokpit Mini jest porządnie zmontowany i bardzo dobrze wykończony, ale pod względem ergonomii przegrywa z tym w Peugeocie.Motor
Choć pod maską Mini jednostkę 1.6 zastąpił silnik 2.0 (obydwa turbodoładowane), przód auta nie stał się ani trochę bardziej ociężały.
Choć pod maską Mini jednostkę 1.6 zastąpił silnik 2.0 (obydwa turbodoładowane), przód auta nie stał się ani trochę bardziej ociężały.Motor
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.
Kręta górska droga to ich żywioł. Dopóki jest gładka, prowadzi Mini, zaś na dziurawej lepiej spisuje się Peugeot.Motor
Kupując Mini, można wybrać jeden z 11 kolorów nadwozia. Peugeot oferuje do 208 GTi tylko 5 lakierów. W teście: czerń kontra biel.
Kupując Mini, można wybrać jeden z 11 kolorów nadwozia. Peugeot oferuje do 208 GTi tylko 5 lakierów. W teście: czerń kontra biel.Motor
Nowy silnik Mini zapewnia mu lepsze osiągi, ten w Peugeocie lepiej czuje się przy niskich obrotach

Zobacz również:

    Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi

     
    Mini
    Peugeot
    Model
    Mini
    208
    Wersja
    Cooper S Automatic
    GTi
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    192 KM/4700
    200 KM/5800
    Maks. moment obrotowy
    280 Nm/1250
    275 Nm/1700
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    385/173/141 cm
    396/174/146 cm
    Rozstaw osi
    250 cm
    254 cm
    Średnica zawracania
    10,8 m
    11,2 m
    Masa/ładowność
    1175/480 kg
    1190/460 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    211/b.d. l
    285/1076 l
    Poj. zbiornika paliwa
    44 l (Pb 91)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    195/55 R16
    205/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    233 km/h
    230 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,7 s
    6,8 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,2 s
    6,8 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    15,5 s
    16,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,9 s (4. bieg)
    5,1 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    9,9 s (6. bieg)
    9,0 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,7 m
    37,2 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,5 m
    37,5 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,5 dB →
    66,8 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    99 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,4
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,8/4,4/5,2
    8,2/4,7/5,9
    Teoretyczny zasięg
    850 km
    850 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,5/5,3/6,9
    9,0/5,2/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    640 km
    700 km
    Cena wersji podstawowej**
    101 300 zł
    83 300 zł
    Cena
    109 460 zł***
    83 300 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem;
    ***ze sportowym automatem, standardowy jest o 662 zł tańszy

    Punktacja - segment: auta miejskie

    Punktacja - segment: auta miejskie
    Punktacja - segment: auta miejskieMotor