Porównanie: Mazda CX-5, Subaru Forester

Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.Motor
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G SkyPassion: za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G SkyPassion: za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.Motor
Subaru Forester 2.0i Platinum: deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.
Subaru Forester 2.0i Platinum: deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.Motor

Porównanie: Mazda CX-5, Subaru Forester

Prawym górnym przyciskiem reguluje się wysokość otwierania elektrycznie sterowanej klapy.
Prawym górnym przyciskiem reguluje się wysokość otwierania elektrycznie sterowanej klapy.Motor
System SI-DRIVE ma tryby Sport i Intelligent. Trudno zauważyć różnicę w ich działaniu.
System SI-DRIVE ma tryby Sport i Intelligent. Trudno zauważyć różnicę w ich działaniu.Motor
Atuty: przestronność i regulowane oparcia. Tak jak w CX-5, brakuje tu nawiewu powietrza.
Atuty: przestronność i regulowane oparcia. Tak jak w CX-5, brakuje tu nawiewu powietrza.Motor
Podwójna roleta umożliwia zasłonięcie szpary powstałej po ustawieniu oparć do pionu.
Podwójna roleta umożliwia zasłonięcie szpary powstałej po ustawieniu oparć do pionu.Motor
Na centralnym ekranie można m.in. zobaczyć o jaki kąt skręcone są koła i kiedy ESP wkracza do akcji.
Na centralnym ekranie można m.in. zobaczyć o jaki kąt skręcone są koła i kiedy ESP wkracza do akcji.Motor
Siedzenia w Foresterze są gorzej wyprofilowane niż w CX-5. Regulacji lędźwiowej brak.
Siedzenia w Foresterze są gorzej wyprofilowane niż w CX-5. Regulacji lędźwiowej brak.Motor
W Subaru fotele też składa się z wnętrza bagażnika. Jego pojemność jest niemal identyczna jak w CX-5.
W Subaru fotele też składa się z wnętrza bagażnika. Jego pojemność jest niemal identyczna jak w CX-5.Motor
Deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.
Deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.Motor
Choć z tyłu CX-5 jest mniej miejsca niż w Subaru, nikomu nie będzie tu ciasno.
Choć z tyłu CX-5 jest mniej miejsca niż w Subaru, nikomu nie będzie tu ciasno.Motor
Fotele Mazdy są twardsze niż w Subaru. Ważne, że wyposażono je w regulację lędźwiową.
Fotele Mazdy są twardsze niż w Subaru. Ważne, że wyposażono je w regulację lędźwiową.Motor
Pokrętło umieszczone między fotelami ułatwia sprawną obsługę m.in. nawigacji.
Pokrętło umieszczone między fotelami ułatwia sprawną obsługę m.in. nawigacji.Motor
Asystentów pasa ruchu, martwego pola, kontrolę trakcji i doświetlanie zakrętów można wyłączyć.
Asystentów pasa ruchu, martwego pola, kontrolę trakcji i doświetlanie zakrętów można wyłączyć.Motor
Za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.
Za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.Motor
Oparcia dzielone w proporcji 40:20:40 składa się pociągając za dźwignie po bokach bagażnika.
Oparcia dzielone w proporcji 40:20:40 składa się pociągając za dźwignie po bokach bagażnika.Motor
Automatycznie podnosząca się roleta nie tylko jest wygodna, ale zapobiega przeciągom w aucie.
Automatycznie podnosząca się roleta nie tylko jest wygodna, ale zapobiega przeciągom w aucie.Motor
Mazda, podobnie jak Subaru, ma kamerę cofania. Inaczej niż w Foresterze, seryjne są też czujniki.
Mazda, podobnie jak Subaru, ma kamerę cofania. Inaczej niż w Foresterze, seryjne są też czujniki.Motor
Na asfalcie Mazda wyprzedza Subaru, w terenie jest odwrotnie.
Na asfalcie Mazda wyprzedza Subaru, w terenie jest odwrotnie.Motor
Prześwit Mazdy CX-5: 21 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 18,6°, 24,4° i 18,6°.
Prześwit Mazdy CX-5: 21 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 18,6°, 24,4° i 18,6°.Motor
Prześwit Forestera to 22 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 25,0°, 26,0° i 23,0°.
Prześwit Forestera to 22 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 25,0°, 26,0° i 23,0°.Motor
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.Motor

Mazda CX-5, Subaru Forester - podsumowanie

Rzędowy silnik w CX-5 jest mocniejszy tylko o 10 KM, ale zdecydowanie lepiej reaguje na dodanie gazu.
Rzędowy silnik w CX-5 jest mocniejszy tylko o 10 KM, ale zdecydowanie lepiej reaguje na dodanie gazu.Mazda
Silnik typu boxer w Foresterze lubi wysokie obroty, ale na niskich potrafi czasem nieprzyjemnie szarpać.
Silnik typu boxer w Foresterze lubi wysokie obroty, ale na niskich potrafi czasem nieprzyjemnie szarpać.Subaru

Dane techniczne: Mazda CX-5, Subaru Forester

 
Mazda
Subaru
Model
CX-5 2.0 SkyActiv-G
Forester 2.0i
Wersja
SkyPassion
Platinum
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
B4/16
Układ
poprzeczny
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
160 KM/6000
150 KM/6200
Maks. moment obrotowy
208 Nm/4000
198 Nm/4200
Napęd
4x4
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1500/500 kg
1477/538 kg
Średnica zawracania
11,7 m
11,3 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
503/1620 l
505/1564 l
Pojemność zbiornika paliwa
58 l (Pb 95)
60 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
456/184/167 cm
460/180/174 cm
Rozstaw osi
270 cm
264 cm
Opony
225/55 R19
225/55 R18
Teoretyczny zasięg
880 km
870 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
197 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s
10,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,1/5,8/6,6
8,5/6,0/6,9
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
9,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,8 s (4. bieg)
11,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
22,1 s (6. bieg)
23,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,9 m
41,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,7 m
40,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
65,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/7,9
11,9/8,4
Rzeczywisty zasięg
630 km
588 km
Cena wersji podstawowej**
112 400 zł
120 840 zł
Cena
129 400 zł
142 164 zł
*pomiary na oponach zimowych na suchej nawierzchni; **z tym samym silnikiem