Porównanie: Mazda CX-5, Subaru Forester

Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.Motor
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G SkyPassion: za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G SkyPassion: za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.Motor
Subaru Forester 2.0i Platinum: deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.
Subaru Forester 2.0i Platinum: deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.Motor

Porównanie: Mazda CX-5, Subaru Forester

Prawym górnym przyciskiem reguluje się wysokość otwierania elektrycznie sterowanej klapy.
Prawym górnym przyciskiem reguluje się wysokość otwierania elektrycznie sterowanej klapy.Motor
System SI-DRIVE ma tryby Sport i Intelligent. Trudno zauważyć różnicę w ich działaniu.
System SI-DRIVE ma tryby Sport i Intelligent. Trudno zauważyć różnicę w ich działaniu.Motor
Atuty: przestronność i regulowane oparcia. Tak jak w CX-5, brakuje tu nawiewu powietrza.
Atuty: przestronność i regulowane oparcia. Tak jak w CX-5, brakuje tu nawiewu powietrza.Motor
Podwójna roleta umożliwia zasłonięcie szpary powstałej po ustawieniu oparć do pionu.
Podwójna roleta umożliwia zasłonięcie szpary powstałej po ustawieniu oparć do pionu.Motor
Na centralnym ekranie można m.in. zobaczyć o jaki kąt skręcone są koła i kiedy ESP wkracza do akcji.
Na centralnym ekranie można m.in. zobaczyć o jaki kąt skręcone są koła i kiedy ESP wkracza do akcji.Motor
Siedzenia w Foresterze są gorzej wyprofilowane niż w CX-5. Regulacji lędźwiowej brak.
Siedzenia w Foresterze są gorzej wyprofilowane niż w CX-5. Regulacji lędźwiowej brak.Motor
W Subaru fotele też składa się z wnętrza bagażnika. Jego pojemność jest niemal identyczna jak w CX-5.
W Subaru fotele też składa się z wnętrza bagażnika. Jego pojemność jest niemal identyczna jak w CX-5.Motor
Deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.
Deska rozdzielcza Forestera jest praktycznie identyczna jak w modelu XV. Proste kształty to kwestia gustu. Ważniejsze, że ergonomia jest dobra, a wykonanie – porządne.Motor
Choć z tyłu CX-5 jest mniej miejsca niż w Subaru, nikomu nie będzie tu ciasno.
Choć z tyłu CX-5 jest mniej miejsca niż w Subaru, nikomu nie będzie tu ciasno.Motor
Fotele Mazdy są twardsze niż w Subaru. Ważne, że wyposażono je w regulację lędźwiową.
Fotele Mazdy są twardsze niż w Subaru. Ważne, że wyposażono je w regulację lędźwiową.Motor
Pokrętło umieszczone między fotelami ułatwia sprawną obsługę m.in. nawigacji.
Pokrętło umieszczone między fotelami ułatwia sprawną obsługę m.in. nawigacji.Motor
Asystentów pasa ruchu, martwego pola, kontrolę trakcji i doświetlanie zakrętów można wyłączyć.
Asystentów pasa ruchu, martwego pola, kontrolę trakcji i doświetlanie zakrętów można wyłączyć.Motor
Za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.
Za kierownicą CX-5 siedzi się niżej niż w Foresterze – pozycja bardziej przypomina tą w zwykłym aucie osobowym niż w SUV-ie. Jakość plastików jest na dobrym poziomie.Motor
Oparcia dzielone w proporcji 40:20:40 składa się pociągając za dźwignie po bokach bagażnika.
Oparcia dzielone w proporcji 40:20:40 składa się pociągając za dźwignie po bokach bagażnika.Motor
Automatycznie podnosząca się roleta nie tylko jest wygodna, ale zapobiega przeciągom w aucie.
Automatycznie podnosząca się roleta nie tylko jest wygodna, ale zapobiega przeciągom w aucie.Motor
Mazda, podobnie jak Subaru, ma kamerę cofania. Inaczej niż w Foresterze, seryjne są też czujniki.
Mazda, podobnie jak Subaru, ma kamerę cofania. Inaczej niż w Foresterze, seryjne są też czujniki.Motor
Na asfalcie Mazda wyprzedza Subaru, w terenie jest odwrotnie.
Na asfalcie Mazda wyprzedza Subaru, w terenie jest odwrotnie.Motor
Prześwit Mazdy CX-5: 21 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 18,6°, 24,4° i 18,6°.
Prześwit Mazdy CX-5: 21 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 18,6°, 24,4° i 18,6°.Motor
Prześwit Forestera to 22 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 25,0°, 26,0° i 23,0°.
Prześwit Forestera to 22 cm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą 25,0°, 26,0° i 23,0°.Motor
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.
Mazda CX-5 jest autem delikatniejszym, bardziej finezyjnym. Subaru Forester ma natomiast twardy, męski charakter.Motor

Zobacz również:

    Mazda CX-5, Subaru Forester - podsumowanie

    Rzędowy silnik w CX-5 jest mocniejszy tylko o 10 KM, ale zdecydowanie lepiej reaguje na dodanie gazu.
    Rzędowy silnik w CX-5 jest mocniejszy tylko o 10 KM, ale zdecydowanie lepiej reaguje na dodanie gazu.Mazda
    Silnik typu boxer w Foresterze lubi wysokie obroty, ale na niskich potrafi czasem nieprzyjemnie szarpać.
    Silnik typu boxer w Foresterze lubi wysokie obroty, ale na niskich potrafi czasem nieprzyjemnie szarpać.Subaru

    Dane techniczne: Mazda CX-5, Subaru Forester

     
    Mazda
    Subaru
    Model
    CX-5 2.0 SkyActiv-G
    Forester 2.0i
    Wersja
    SkyPassion
    Platinum
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    1995 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    B4/16
    Układ
    poprzeczny
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    160 KM/6000
    150 KM/6200
    Maks. moment obrotowy
    208 Nm/4000
    198 Nm/4200
    Napęd
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1500/500 kg
    1477/538 kg
    Średnica zawracania
    11,7 m
    11,3 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    503/1620 l
    505/1564 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    58 l (Pb 95)
    60 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    456/184/167 cm
    460/180/174 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    264 cm
    Opony
    225/55 R19
    225/55 R18
    Teoretyczny zasięg
    880 km
    870 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    197 km/h
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,5 s
    10,6 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    8,1/5,8/6,6
    8,5/6,0/6,9
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,9 s
    9,7 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    9,8 s (4. bieg)
    11,8 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    22,1 s (6. bieg)
    23,9 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    40,9 m
    41,1 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,7 m
    40,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,8 dB
    65,0 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    10,5/7,9
    11,9/8,4
    Rzeczywisty zasięg
    630 km
    588 km
    Cena wersji podstawowej**
    112 400 zł
    120 840 zł
    Cena
    129 400 zł
    142 164 zł
    *pomiary na oponach zimowych na suchej nawierzchni; **z tym samym silnikiem