Porównanie: Kia Venga, Nissan Note

Dwa sposoby na wyrośnięte auta miejskie. Note w nowym wydaniu to zeszłoroczny debiutant. Venga na karku ma już 4-letni staż rynkowy.
Dwa sposoby na wyrośnięte auta miejskie. Note w nowym wydaniu to zeszłoroczny debiutant. Venga na karku ma już 4-letni staż rynkowy.Motor
Kia Venga 1.4 DOHC CVVT L: kokpit Kii wykonano z porządnych materiałów. Elementy obsługi są dobrze rozmieszczone. Przyzwyczajenia wymaga regulacja siły nawiewu wpisana w pokrętło ustawiania temperatury.
Kia Venga 1.4 DOHC CVVT L: kokpit Kii wykonano z porządnych materiałów. Elementy obsługi są dobrze rozmieszczone. Przyzwyczajenia wymaga regulacja siły nawiewu wpisana w pokrętło ustawiania temperatury.Motor
Nissan Note 1.2 Acenta: materiały są tu twarde i nie wyglądają najlepiej. Plus za dwa zamykane schowki. Podświetlenie nad zegarami to wskaźnik jazdy ekologicznej – im bliżej zielonego koloru, tym lepiej. Można je wyłączyć.
Nissan Note 1.2 Acenta: materiały są tu twarde i nie wyglądają najlepiej. Plus za dwa zamykane schowki. Podświetlenie nad zegarami to wskaźnik jazdy ekologicznej – im bliżej zielonego koloru, tym lepiej. Można je wyłączyć.Motor

Kia Venga, Nissan Note

Kia Venga 1.4 DOHC CVVT L
Kia Venga 1.4 DOHC CVVT LMotor
Venga jest wyższa od Note'a o 7 cm i tylko o 3 cm krótsza, ale nie ma tak obszernej kabiny. Widoczność z miejsca kierowcy mocno ograniczają bardzo szerokie słupki przednie. 15-calowe koła wyraźnie gubią się w sylwetce auta.
Venga jest wyższa od Note'a o 7 cm i tylko o 3 cm krótsza, ale nie ma tak obszernej kabiny. Widoczność z miejsca kierowcy mocno ograniczają bardzo szerokie słupki przednie. 15-calowe koła wyraźnie gubią się w sylwetce auta.Motor
Kokpit Kii wykonano z porządnych materiałów. Elementy obsługi są dobrze rozmieszczone. Przyzwyczajenia wymaga regulacja siły nawiewu wpisana w pokrętło ustawiania temperatury.
Kokpit Kii wykonano z porządnych materiałów. Elementy obsługi są dobrze rozmieszczone. Przyzwyczajenia wymaga regulacja siły nawiewu wpisana w pokrętło ustawiania temperatury.Motor
Bagażnik, w zależności od ustawienia kanapy, ma pojemność od 422 do 522 l. Pod podwójną podłogą Kia przewozi dojazdowe koło zapasowe.
Bagażnik, w zależności od ustawienia kanapy, ma pojemność od 422 do 522 l. Pod podwójną podłogą Kia przewozi dojazdowe koło zapasowe.Motor
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt pochylenia oparcia (seryjnie). Sporo miejsca na nogi i całkowicie płaska podłoga.
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt pochylenia oparcia (seryjnie). Sporo miejsca na nogi i całkowicie płaska podłoga.Motor
Fotele Vengi są duże i mają płynną regulację oparcia. Siedzi się jak w vanie.
Fotele Vengi są duże i mają płynną regulację oparcia. Siedzi się jak w vanie.Motor
Dwa sposoby na wyrośnięte auta miejskie. Note w nowym wydaniu to zeszłoroczny debiutant. Venga na karku ma już 4-letni staż rynkowy.
Dwa sposoby na wyrośnięte auta miejskie. Note w nowym wydaniu to zeszłoroczny debiutant. Venga na karku ma już 4-letni staż rynkowy.Motor
Nissan pomiędzy zderzakami ma równo 410 cm. Wygląd Note'a drugiej generacji może się podobać. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, a manewrowanie ułatwia opcjonalny zestaw kamer, dostępny w „pakiecie IT”.
Nissan pomiędzy zderzakami ma równo 410 cm. Wygląd Note'a drugiej generacji może się podobać. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, a manewrowanie ułatwia opcjonalny zestaw kamer, dostępny w „pakiecie IT”.Motor
Nissan Note 1.2 Acenta
Nissan Note 1.2 AcentaMotor
Tak jak w Kii, po złożeniu oparć powstaje wyraźny schodek. Bagażnik ma tylko 295 l pojemności, a maksymalnie – 1465 l. Seryjne koło dojazdowe.
Tak jak w Kii, po złożeniu oparć powstaje wyraźny schodek. Bagażnik ma tylko 295 l pojemności, a maksymalnie – 1465 l. Seryjne koło dojazdowe.Motor
Materiały są tu twarde i nie wyglądają najlepiej. Plus za dwa zamykane schowki. Podświetlenie nad zegarami to wskaźnik jazdy ekologicznej – im bliżej zielonego koloru, tym lepiej. Można je wyłączyć.
Materiały są tu twarde i nie wyglądają najlepiej. Plus za dwa zamykane schowki. Podświetlenie nad zegarami to wskaźnik jazdy ekologicznej – im bliżej zielonego koloru, tym lepiej. Można je wyłączyć.Motor
Fenomenalna ilość miejsca na nogi, niziutki tunel środkowy, ale za regulowaną kanapę Nissan żąda dopłaty 1900 zł.
Fenomenalna ilość miejsca na nogi, niziutki tunel środkowy, ale za regulowaną kanapę Nissan żąda dopłaty 1900 zł.Motor
Siedzi się prawie jak w zwykłym aucie miejskim. Brakuje podparcia dla ud.
Siedzi się prawie jak w zwykłym aucie miejskim. Brakuje podparcia dla ud.Motor

Zobacz również:

    Kia Venga, Nissan Note - podsumowanie

    Dane techniczne: Kia Venga, Nissan Note

     
    Kia
    Nissan
    Model
    Venga
    Note
    Wersja
    1.4 DOHC CVVT L
    1.2 Acenta
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1396 cm3
    1168 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R3/12
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    90 KM/6300
    80 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    137 Nm/4000
    110 Nm/4000
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    407/177/160 cm
    410/170/153 cm
    Rozstaw osi
    262 cm
    260 cm
    Średnica zawracania
    10,4 m
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1178/535 kg
    1036/474 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    422/1390 l
    295/1465 l
    Poj. zbiornika paliwa
    48 l (Pb 95)
    41 l (Pb 95)
    Opony
    195/65 R15
    185/65 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    167 km/h
    170 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,9 s
    13,7 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,4 s →
    13,8 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    13,3 s (4. bieg) →
    15,2 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    19,5 s (5. bieg) →
    26,3 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,1 m →
    38,7 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,4 m →
    38,4 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,5 dB
    66,5 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    93 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,8
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,2/5,3/6,0
    5,9/4,0/4,7
    Teoretyczny zasięg
    800 km
    870 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,9/6,2/7,6
    5,3/6,6/6,0
    Rzeczywisty zasięg
    630 km
    680 km
    Cena wersji podstawowej**
    43 490 zł
    43 990 zł
    Cena
    52 490 zł
    50 790 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem
    Kia Venga, Nissan Note
    Kia Venga, Nissan NoteMotor