Kia Carens 1.6 GDI L - test

Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.Motor
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.Motor

Kia Carens 1.6 GDI L

Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor

Kia Carens 1.6 GDI L

Wysiadanie z 3. rzędu jest trudniejsze niż wsiadanie, ze względu na małą ilość miejsca.
Wysiadanie z 3. rzędu jest trudniejsze niż wsiadanie, ze względu na małą ilość miejsca.Motor
Dorosłym w długich trasach jest raczej nie do śmiechu. W trzecim rzędzie siedzeń brakuje miejsca przede wszystkim nad głową, a kolana trzeba mieć mocno zgięte.
Dorosłym w długich trasach jest raczej nie do śmiechu. W trzecim rzędzie siedzeń brakuje miejsca przede wszystkim nad głową, a kolana trzeba mieć mocno zgięte.Motor
Sporo miejsca i trzy osobne, niezbyt obszerne fotele, z których ten pośrodku jest nieco mniejszy. Każdy – przesuwany i z regulowanym oparciem.
Sporo miejsca i trzy osobne, niezbyt obszerne fotele, z których ten pośrodku jest nieco mniejszy. Każdy – przesuwany i z regulowanym oparciem.Motor
Bardzo wygodne rozwiązanie – ta dźwignia służy do regulacji pochylenia oparcia.
Bardzo wygodne rozwiązanie – ta dźwignia służy do regulacji pochylenia oparcia.Motor
By rozłożyć fotel, należy pociągnąć taśmę. Wcześniej trzeba „wyprostować” oparcia 2. rzędu.
By rozłożyć fotel, należy pociągnąć taśmę. Wcześniej trzeba „wyprostować” oparcia 2. rzędu.Motor
Pod podłogą bagażnika przewidziano specjalne miejsce na roletę. Znalazły się tutaj także wnęki do przewożenia m.in. narzędzi i podnośnika.
Pod podłogą bagażnika przewidziano specjalne miejsce na roletę. Znalazły się tutaj także wnęki do przewożenia m.in. narzędzi i podnośnika.Motor
Po uniesieniu tej rączki oparcie się kładzie, a całe siedzenie wędruje do przodu.
Po uniesieniu tej rączki oparcie się kładzie, a całe siedzenie wędruje do przodu.Motor
Kia nazywa je „lusterkiem konwersacyjnym”. Umieszczone jest nieco za wysoko.
Kia nazywa je „lusterkiem konwersacyjnym”. Umieszczone jest nieco za wysoko.Motor
Siedzenie po stronie pasażera ma kładzione oparcie.
Siedzenie po stronie pasażera ma kładzione oparcie.Motor
Po złożeniu środkowego fotela drugiego rzędu powstaje stolik z uchwytami na napoje.
Po złożeniu środkowego fotela drugiego rzędu powstaje stolik z uchwytami na napoje.Motor
W podłodze drugiego rzędu wygospodarowano dwa zamykane schowki na drobiazgi.
W podłodze drugiego rzędu wygospodarowano dwa zamykane schowki na drobiazgi.Motor
Wyjmowana latarka. Jeśli jest na swoim miejscu – oświetla wnętrze bagażnika.
Wyjmowana latarka. Jeśli jest na swoim miejscu – oświetla wnętrze bagażnika.Motor
Fotele Kii są wygodne, a za kierownicą siedzi się niemal jak w aucie osobowym.
Fotele Kii są wygodne, a za kierownicą siedzi się niemal jak w aucie osobowym.Motor
Bagażnik wersji 7-osobowej jest mniejszy niż w 5-osobowej o 44 l. Ma przeciętne 492 do 1650 l. Przy rozłożonych 7 miejscach jego pojemność to jedyne 103 l.
Bagażnik wersji 7-osobowej jest mniejszy niż w 5-osobowej o 44 l. Ma przeciętne 492 do 1650 l. Przy rozłożonych 7 miejscach jego pojemność to jedyne 103 l.Motor
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.Motor
Duże czytelne zegary z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Niestety, brakuje polskiego menu.
Duże czytelne zegary z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Niestety, brakuje polskiego menu.Motor
Złącza USB/AUX są seryjne. Obok – 2 (z 4 w aucie) gniazda 12V.
Złącza USB/AUX są seryjne. Obok – 2 (z 4 w aucie) gniazda 12V.Motor
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.Motor
Kia Carens ma teraz kabinę pasażerską wyraźnie przesuniętą do przodu, a jej nadwozie stało się już niemal jednobryłowe.
Kia Carens ma teraz kabinę pasażerską wyraźnie przesuniętą do przodu, a jej nadwozie stało się już niemal jednobryłowe.Motor

Zobacz również:

    Kia Carens 1.6 GDI L - podsumowanie

    Kia Carens – trzy generacje wstecz

    1. generacja była wytwarzana jedynie trzy lata.
    1. generacja była wytwarzana jedynie trzy lata.Kia
    2. generacja powstawała w latach 2002-2006.
    2. generacja powstawała w latach 2002-2006.Kia
    3. generacja była znacznie lepsza od poprzedników.
    3. generacja była znacznie lepsza od poprzedników.Kia

    Dane techniczne: Kia Carens 1.6 GDI L

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1591 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    135 KM/6300
    Maks. moment obrotowy
    165 Nm/4850
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    manualna./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarczowe
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    1408/732 kg
    Średnica zawracania
    11,0 m
    Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
    103/492/1650 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    58 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    455/182/165 cm
    Rozstaw osi
    275 cm
    Opony
    205/55 R16
    Teoretyczny zasięg
    820 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    185 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,3 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    9,3/5,8/7,1
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    19,2 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,2 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    9,5/6,6
    Rzeczywisty zasięg
    720 km
    Cena wersji podstawowej*
    65 990 zł
    Cena
    77 990 zł
    *z tym samym silnikiem