Kia Carens 1.6 GDI L - test

Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.Motor
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.Motor

Kia Carens 1.6 GDI L

Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor
Kia Carens 1.6 GDI L
Kia Carens 1.6 GDI LMotor

Kia Carens 1.6 GDI L

Wysiadanie z 3. rzędu jest trudniejsze niż wsiadanie, ze względu na małą ilość miejsca.
Wysiadanie z 3. rzędu jest trudniejsze niż wsiadanie, ze względu na małą ilość miejsca.Motor
Dorosłym w długich trasach jest raczej nie do śmiechu. W trzecim rzędzie siedzeń brakuje miejsca przede wszystkim nad głową, a kolana trzeba mieć mocno zgięte.
Dorosłym w długich trasach jest raczej nie do śmiechu. W trzecim rzędzie siedzeń brakuje miejsca przede wszystkim nad głową, a kolana trzeba mieć mocno zgięte.Motor
Sporo miejsca i trzy osobne, niezbyt obszerne fotele, z których ten pośrodku jest nieco mniejszy. Każdy – przesuwany i z regulowanym oparciem.
Sporo miejsca i trzy osobne, niezbyt obszerne fotele, z których ten pośrodku jest nieco mniejszy. Każdy – przesuwany i z regulowanym oparciem.Motor
Bardzo wygodne rozwiązanie – ta dźwignia służy do regulacji pochylenia oparcia.
Bardzo wygodne rozwiązanie – ta dźwignia służy do regulacji pochylenia oparcia.Motor
By rozłożyć fotel, należy pociągnąć taśmę. Wcześniej trzeba „wyprostować” oparcia 2. rzędu.
By rozłożyć fotel, należy pociągnąć taśmę. Wcześniej trzeba „wyprostować” oparcia 2. rzędu.Motor
Pod podłogą bagażnika przewidziano specjalne miejsce na roletę. Znalazły się tutaj także wnęki do przewożenia m.in. narzędzi i podnośnika.
Pod podłogą bagażnika przewidziano specjalne miejsce na roletę. Znalazły się tutaj także wnęki do przewożenia m.in. narzędzi i podnośnika.Motor
Po uniesieniu tej rączki oparcie się kładzie, a całe siedzenie wędruje do przodu.
Po uniesieniu tej rączki oparcie się kładzie, a całe siedzenie wędruje do przodu.Motor
Kia nazywa je „lusterkiem konwersacyjnym”. Umieszczone jest nieco za wysoko.
Kia nazywa je „lusterkiem konwersacyjnym”. Umieszczone jest nieco za wysoko.Motor
Siedzenie po stronie pasażera ma kładzione oparcie.
Siedzenie po stronie pasażera ma kładzione oparcie.Motor
Po złożeniu środkowego fotela drugiego rzędu powstaje stolik z uchwytami na napoje.
Po złożeniu środkowego fotela drugiego rzędu powstaje stolik z uchwytami na napoje.Motor
W podłodze drugiego rzędu wygospodarowano dwa zamykane schowki na drobiazgi.
W podłodze drugiego rzędu wygospodarowano dwa zamykane schowki na drobiazgi.Motor
Wyjmowana latarka. Jeśli jest na swoim miejscu – oświetla wnętrze bagażnika.
Wyjmowana latarka. Jeśli jest na swoim miejscu – oświetla wnętrze bagażnika.Motor
Fotele Kii są wygodne, a za kierownicą siedzi się niemal jak w aucie osobowym.
Fotele Kii są wygodne, a za kierownicą siedzi się niemal jak w aucie osobowym.Motor
Bagażnik wersji 7-osobowej jest mniejszy niż w 5-osobowej o 44 l. Ma przeciętne 492 do 1650 l. Przy rozłożonych 7 miejscach jego pojemność to jedyne 103 l.
Bagażnik wersji 7-osobowej jest mniejszy niż w 5-osobowej o 44 l. Ma przeciętne 492 do 1650 l. Przy rozłożonych 7 miejscach jego pojemność to jedyne 103 l.Motor
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.
Ładna i bardzo dobrze wykonana deska rozdzielcza Carensa. Na panelu klimatyzacji znalazło się aż 11 przycisków, dlatego jego obsługa jest nieco utrudniona. Za to dotykowe radio z dwoma pokrętłami – głośności i zakresu fal – jest wręcz wzorowo intuicyjne.Motor
Duże czytelne zegary z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Niestety, brakuje polskiego menu.
Duże czytelne zegary z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Niestety, brakuje polskiego menu.Motor
Złącza USB/AUX są seryjne. Obok – 2 (z 4 w aucie) gniazda 12V.
Złącza USB/AUX są seryjne. Obok – 2 (z 4 w aucie) gniazda 12V.Motor
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.
Carens nie protestuje przed szybką jazdą w zakrętach, ale stawia przede wszystkim na komfort podróżowania.Motor
Kia Carens ma teraz kabinę pasażerską wyraźnie przesuniętą do przodu, a jej nadwozie stało się już niemal jednobryłowe.
Kia Carens ma teraz kabinę pasażerską wyraźnie przesuniętą do przodu, a jej nadwozie stało się już niemal jednobryłowe.Motor

Kia Carens 1.6 GDI L - podsumowanie

Kia Carens – trzy generacje wstecz

1. generacja była wytwarzana jedynie trzy lata.
1. generacja była wytwarzana jedynie trzy lata.Kia
2. generacja powstawała w latach 2002-2006.
2. generacja powstawała w latach 2002-2006.Kia
3. generacja była znacznie lepsza od poprzedników.
3. generacja była znacznie lepsza od poprzedników.Kia

Dane techniczne: Kia Carens 1.6 GDI L

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
135 KM/6300
Maks. moment obrotowy
165 Nm/4850
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
manualna./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
1408/732 kg
Średnica zawracania
11,0 m
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
103/492/1650 l
Pojemność zbiornika paliwa
58 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
455/182/165 cm
Rozstaw osi
275 cm
Opony
205/55 R16
Teoretyczny zasięg
820 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,3/5,8/7,1
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
10,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,5/6,6
Rzeczywisty zasięg
720 km
Cena wersji podstawowej*
65 990 zł
Cena
77 990 zł
*z tym samym silnikiem