Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL - test

Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.
Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.Motor
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.Motor

Zobacz również:

    Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL

    Przeszklony dach odczuwalnie zabrał miejsce na głowy na przednich fotelach.
    Przeszklony dach odczuwalnie zabrał miejsce na głowy na przednich fotelach.Motor
    Mała powierzchnia przeszklona dodaje sylwetce wyrazistego charakteru.
    Mała powierzchnia przeszklona dodaje sylwetce wyrazistego charakteru.Motor
    Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.
    Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.Motor
    Kamera cofania to część pakietu seryjnego w dwóch najdroższych wersjach.
    Kamera cofania to część pakietu seryjnego w dwóch najdroższych wersjach.Motor
    Hybrydowy zespół napędowy zajmuje tyle samo miejsca co tradycyjny. Wyglądem też się nie różni.
    Hybrydowy zespół napędowy zajmuje tyle samo miejsca co tradycyjny. Wyglądem też się nie różni.Motor
    Z tyłu tego problemu nie ma. Przestronność wnętrza i tak jest bardzo mocną stroną Optimy.
    Z tyłu tego problemu nie ma. Przestronność wnętrza i tak jest bardzo mocną stroną Optimy.Motor
    Razi duża powierzchnia nieosłoniętej blachy, wystające zawiasy, głośniki i cięgna.
    Razi duża powierzchnia nieosłoniętej blachy, wystające zawiasy, głośniki i cięgna.Motor
    Przez zamontowanie zestawu akumulatorów zmalała głębokość bagażnika.
    Przez zamontowanie zestawu akumulatorów zmalała głębokość bagażnika.Motor
    Oszczędnej jeździe towarzyszy „rozkwit” gałązek, co ma dopingować kierowcę do dalszych starań. Można było wybrać coś bardziej męskiego.
    Oszczędnej jeździe towarzyszy „rozkwit” gałązek, co ma dopingować kierowcę do dalszych starań. Można było wybrać coś bardziej męskiego.Motor
    Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.
    Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.Motor

    Dane techniczne: Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL

    Silnik
    benzynowy/elektryczny
    Pojemność skokowa
    1999 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna (benz.)
    150 KM/6000
    Moc maksymalna (elektr.)
    40 KM/6000
    Maks. moment obr. (benz.)
    180 Nm/5000
    Maks. moment obr. (elektr.)
    205 Nm/1400
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1662/388 kg
    Średnica zawracania
    10,9 m
    Pojemność bagażnika
    381 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    65 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    485/183/146 cm
    Rozstaw osi
    280 cm
    Opony
    205/65 R16
    Teoretyczny zasięg
    1230 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    185 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,2 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    5,7/5,3/5,3
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,7 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,1 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    8,4/8,0
    Rzeczywisty zasięg
    580 km
    Cena wersji podstawowej*
    114 900 zł
    Cena
    130 900 zł
    *z tym samym silnikiem