Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL - test

Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.
Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.Motor
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.Motor

Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL

Przeszklony dach odczuwalnie zabrał miejsce na głowy na przednich fotelach.
Przeszklony dach odczuwalnie zabrał miejsce na głowy na przednich fotelach.Motor
Mała powierzchnia przeszklona dodaje sylwetce wyrazistego charakteru.
Mała powierzchnia przeszklona dodaje sylwetce wyrazistego charakteru.Motor
Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.
Agresywna stylizacja to mocna strona Optimy. Samochód zwraca na siebie uwagę.Motor
Kamera cofania to część pakietu seryjnego w dwóch najdroższych wersjach.
Kamera cofania to część pakietu seryjnego w dwóch najdroższych wersjach.Motor
Hybrydowy zespół napędowy zajmuje tyle samo miejsca co tradycyjny. Wyglądem też się nie różni.
Hybrydowy zespół napędowy zajmuje tyle samo miejsca co tradycyjny. Wyglądem też się nie różni.Motor
Z tyłu tego problemu nie ma. Przestronność wnętrza i tak jest bardzo mocną stroną Optimy.
Z tyłu tego problemu nie ma. Przestronność wnętrza i tak jest bardzo mocną stroną Optimy.Motor
Razi duża powierzchnia nieosłoniętej blachy, wystające zawiasy, głośniki i cięgna.
Razi duża powierzchnia nieosłoniętej blachy, wystające zawiasy, głośniki i cięgna.Motor
Przez zamontowanie zestawu akumulatorów zmalała głębokość bagażnika.
Przez zamontowanie zestawu akumulatorów zmalała głębokość bagażnika.Motor
Oszczędnej jeździe towarzyszy „rozkwit” gałązek, co ma dopingować kierowcę do dalszych starań. Można było wybrać coś bardziej męskiego.
Oszczędnej jeździe towarzyszy „rozkwit” gałązek, co ma dopingować kierowcę do dalszych starań. Można było wybrać coś bardziej męskiego.Motor
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.
Rozbudowana deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie i wykonana jest z porządnych materiałów.Motor

Dane techniczne: Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid XL

Silnik
benzynowy/elektryczny
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna (benz.)
150 KM/6000
Moc maksymalna (elektr.)
40 KM/6000
Maks. moment obr. (benz.)
180 Nm/5000
Maks. moment obr. (elektr.)
205 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1662/388 kg
Średnica zawracania
10,9 m
Pojemność bagażnika
381 l
Pojemność zbiornika paliwa
65 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
485/183/146 cm
Rozstaw osi
280 cm
Opony
205/65 R16
Teoretyczny zasięg
1230 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,7/5,3/5,3
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,4/8,0
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej*
114 900 zł
Cena
130 900 zł
*z tym samym silnikiem