Porównanie: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports

Porównanie: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports
Porównanie: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring SportsMotor
dobre materiały i spasowanie, choć nie każdy polubi niebieskie podświetlenie. Przyciski i przełączniki rozplanowano logicznie. Dużo miejsca na drobne rzeczy. Przeszkadzają szerokie słupki A.
dobre materiały i spasowanie, choć nie każdy polubi niebieskie podświetlenie. Przyciski i przełączniki rozplanowano logicznie. Dużo miejsca na drobne rzeczy. Przeszkadzają szerokie słupki A.Motor
klasyka w nowoczesnym wydaniu. Kierownica spoczywa niemal pionowo, tylko jednostrefowa klimatyzacja automatyczna i kwarcowy zegarek. Prosta obsługa i... niebieskie podświetlenie.
klasyka w nowoczesnym wydaniu. Kierownica spoczywa niemal pionowo, tylko jednostrefowa klimatyzacja automatyczna i kwarcowy zegarek. Prosta obsługa i... niebieskie podświetlenie.Motor

Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports

Fotele zapewniają dużą wygodę i mają elektryczną regulację lędźwiową.
Fotele zapewniają dużą wygodę i mają elektryczną regulację lędźwiową.Motor
Klasyka w nowoczesnym wydaniu. Kierownica spoczywa niemal pionowo, tylko jednostrefowa klimatyzacja automatyczna i kwarcowy zegarek. Prosta obsługa i... niebieskie podświetlenie.
Klasyka w nowoczesnym wydaniu. Kierownica spoczywa niemal pionowo, tylko jednostrefowa klimatyzacja automatyczna i kwarcowy zegarek. Prosta obsługa i... niebieskie podświetlenie.Motor
Kanapę składa się na dwa sposoby: dźwigniami na burtach (fot.) lub na szczycie oparcia.
Kanapę składa się na dwa sposoby: dźwigniami na burtach (fot.) lub na szczycie oparcia.Motor
Auris także ma podwójną podłogę, ale seryjnie przewozi tylko zestaw naprawczy. Pojemność: 530-1658 l.
Auris także ma podwójną podłogę, ale seryjnie przewozi tylko zestaw naprawczy. Pojemność: 530-1658 l.Motor
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Style, Toyota Auris Touring Sports 1.6 Dynamic
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Style, Toyota Auris Touring Sports 1.6 DynamicMotor
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Style, Toyota Auris Touring Sports 1.6 Dynamic
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Style, Toyota Auris Touring Sports 1.6 DynamicMotor
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Dynamic
Toyota Auris Touring Sports 1.6 DynamicMotor
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Style
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI StyleMotor
Siedzenia Hyundaia są duże i dobrze podpierają ciało w zakrętach.
Siedzenia Hyundaia są duże i dobrze podpierają ciało w zakrętach.Motor
Bagażnik ma pojemność od 528 do 1642 l. Pod podłogą znajdują się: schowki i pełnowymiarowy „zapas”.
Bagażnik ma pojemność od 528 do 1642 l. Pod podłogą znajdują się: schowki i pełnowymiarowy „zapas”.Motor
Dobre materiały i spasowanie, choć nie każdy polubi niebieskie podświetlenie. Przyciski i przełączniki rozplanowano logicznie. Dużo miejsca na drobne rzeczy. Przeszkadzają szerokie słupki A.
Dobre materiały i spasowanie, choć nie każdy polubi niebieskie podświetlenie. Przyciski i przełączniki rozplanowano logicznie. Dużo miejsca na drobne rzeczy. Przeszkadzają szerokie słupki A.Motor
Ustawienia siły wspomagania: Normal, Comfort i Sport. Wystarczyłoby to ostatnie.
Ustawienia siły wspomagania: Normal, Comfort i Sport. Wystarczyłoby to ostatnie.Motor

Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports - podsumowanie

Dane techniczne: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports

 
Hyundai
Toyota
Model
i30 Wagon
Auris Touring Sports
Wersja
1.6 GDI Style
1.6 Dynamic
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1591 cm3
1598 cm3
Moc maksymalna
135 KM/6300
132 KM/6400
Maks. moment obrotowy
164 Nm/4850
160 Nm/4400
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
449/178/147 cm
456/176/146 cm
Rozstaw osi
265 cm
260 cm
Średnica zawracania
11,3 m
10,8 m
Masa/ładowność
1223/597 kg
1205/630 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
528/1642 l
530/1658 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
192 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
10,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
11,2 s →
Elastyczność 60-100 km/h (4. bieg)
10,5 s →
13,5 s
Elastyczność 80-120 km/h (6. bieg)
20,8 s →
28,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,3 m →
38,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m →
37,8 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
66,6 dB
Liczba obrotów kierownicą
2,9
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,1/5,1/6,2
8,0/5,0/6,1
Teoretyczny zasięg
850 km
820 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,1/5,9/7,5
9,0/5,8/7,4
Rzeczywisty zasięg
700 km
670 km
Cena wersji podstawowej*
67 800 zł
69 400 zł
Cena
81 300 zł
78 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*z tym samym silnikiem
Porównanie: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring Sports
Porównanie: Hyundai i30 Wagon, Toyota Auris Touring SportsMotor