Porównanie: Ford Focus, Mazda 3

Ford Focus, Mazda 3
Ford Focus, Mazda 3Motor
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.Motor
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.Motor

Ford Focus, Mazda 3

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergy
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergyMotor
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition StartMotor
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.Motor
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.Motor
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Siedzi się nisko.
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Siedzi się nisko.Motor
Na nogi mniej miejsca niż w Fordzie, jednak kabina – szersza o 4 cm. Siedzisko kanapy jest dłuższe, ale kieszeń – tylko w oparciu fotela pasażera.
Na nogi mniej miejsca niż w Fordzie, jednak kabina – szersza o 4 cm. Siedzisko kanapy jest dłuższe, ale kieszeń – tylko w oparciu fotela pasażera.Motor
Dwa złącza USB w podłokietniku to wyposażenie seryjne.
Dwa złącza USB w podłokietniku to wyposażenie seryjne.Motor
Pokrętło HMI do obsługi seryjnego systemu multimedialnego.
Pokrętło HMI do obsługi seryjnego systemu multimedialnego.Motor
Niższy o 2 cm próg załadunkowy niż w Fordzie. Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. „Dojazdówka” to wydatek aż 2245 zł.
Niższy o 2 cm próg załadunkowy niż w Fordzie. Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. „Dojazdówka” to wydatek aż 2245 zł.Motor
Nieduża przestrzeń na nogi i nad głowami. Największą wadą tylnej części Focusa jest wąska kabina. Kanapa – zabudowana dość wysoko.
Nieduża przestrzeń na nogi i nad głowami. Największą wadą tylnej części Focusa jest wąska kabina. Kanapa – zabudowana dość wysoko.Motor
Fotel ma płynną regulację oparcia. Dobra pozycja kierowcy.
Fotel ma płynną regulację oparcia. Dobra pozycja kierowcy.Motor
W podłokietniku – złącza AUX i USB. To drugie – za dopłatą.
W podłokietniku – złącza AUX i USB. To drugie – za dopłatą.Motor
Obsługa opcjonalnego tempomatu nie należy do trudnych.
Obsługa opcjonalnego tempomatu nie należy do trudnych.Motor
Bagażnik ma pojemność od 363 do 1148 l i wysoko poprowadzony próg załadunkowy. Seryjnie zawiera zestaw naprawczy.
Bagażnik ma pojemność od 363 do 1148 l i wysoko poprowadzony próg załadunkowy. Seryjnie zawiera zestaw naprawczy.Motor
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start, Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergy
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start, Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergyMotor

Zobacz również:

    Ford Focus, Mazda 3 - podsumowanie

    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125

    1.0 EcoBoost 125
    1.0 EcoBoost 125Ford

    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120

    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Mazda

    Ile paliwa zużywają silniki obu aut na autostradzie, w mieście i w trasie?

    Autostrada
    AutostradaMotor
    Miasto
    MiastoMotor
    Trasa
    TrasaMotor
    Średnio w teście
    Średnio w teścieMotor

    Badanie jednostek napędowych na hamowni

    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125
    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125Motor
    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125
    Ford Focus 1.0 EcoBoost 125Motor
    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Motor
    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
    Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Motor

    Dane techniczne: Ford Focus, Mazda 3

     
    Ford
    Mazda
    Model
    Focus
    3
    Wersja
    1.0 125 Edition Start
    2.0 120 SkyENERGY
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    999 cm3
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    125 KM/6000
    120 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    170 Nm/1400
    210 Nm/4000
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    436/182/148 cm
    447/180/145 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,0 m
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1279/621 kg
    1215/600 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    363/1148 l
    364/1250 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    51 l (Pb 95)
    Opony
    205/55 R16
    205/60 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    193 km/h
    195 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,3 s
    8,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,4 s →
    9,2 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    9,4 s (4. bieg) →
    11,2 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,0 s (6. bieg)
    16,0 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,9 m →
    39,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,2 m →
    39,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,8 dB →
    65,8 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,3/4,2/5,0
    6,5/4,3/5,1
    Teoretyczny zasięg
    1100 km
    1000 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,4/5,3/7,9
    8,8/5,4/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    700 km
    720 km
    Cena wersji podstawowej**
    71 800 zł
    70 900 zł
    Cena
    72 800 zł
    73 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta kompaktowe

    Punktacja - segment: auta kompaktowe
    Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor