Porównanie: Ford Focus, Mazda 3

Ford Focus, Mazda 3
Ford Focus, Mazda 3Motor
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.Motor
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.Motor

Ford Focus, Mazda 3

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergy
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergyMotor
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition StartMotor
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.
Deska rozdzielcza Mazdy może się podobać. Materiały i ich spasowanie są naprawdę dobre, a obsługa – nie nastręcza problemów. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest jednak nieco za mały.Motor
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.
Wewnątrz Focusa jest dużo miękkich tworzyw, ale obsługa auta okazuje się zbyt trudna. Krytyka należy się przeładowanej i bardzo rozbudowanej konsoli środkowej z wieloma przyciskami.Motor
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Siedzi się nisko.
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Siedzi się nisko.Motor
Na nogi mniej miejsca niż w Fordzie, jednak kabina – szersza o 4 cm. Siedzisko kanapy jest dłuższe, ale kieszeń – tylko w oparciu fotela pasażera.
Na nogi mniej miejsca niż w Fordzie, jednak kabina – szersza o 4 cm. Siedzisko kanapy jest dłuższe, ale kieszeń – tylko w oparciu fotela pasażera.Motor
Dwa złącza USB w podłokietniku to wyposażenie seryjne.
Dwa złącza USB w podłokietniku to wyposażenie seryjne.Motor
Pokrętło HMI do obsługi seryjnego systemu multimedialnego.
Pokrętło HMI do obsługi seryjnego systemu multimedialnego.Motor
Niższy o 2 cm próg załadunkowy niż w Fordzie. Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. „Dojazdówka” to wydatek aż 2245 zł.
Niższy o 2 cm próg załadunkowy niż w Fordzie. Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. „Dojazdówka” to wydatek aż 2245 zł.Motor
Nieduża przestrzeń na nogi i nad głowami. Największą wadą tylnej części Focusa jest wąska kabina. Kanapa – zabudowana dość wysoko.
Nieduża przestrzeń na nogi i nad głowami. Największą wadą tylnej części Focusa jest wąska kabina. Kanapa – zabudowana dość wysoko.Motor
Fotel ma płynną regulację oparcia. Dobra pozycja kierowcy.
Fotel ma płynną regulację oparcia. Dobra pozycja kierowcy.Motor
W podłokietniku – złącza AUX i USB. To drugie – za dopłatą.
W podłokietniku – złącza AUX i USB. To drugie – za dopłatą.Motor
Obsługa opcjonalnego tempomatu nie należy do trudnych.
Obsługa opcjonalnego tempomatu nie należy do trudnych.Motor
Bagażnik ma pojemność od 363 do 1148 l i wysoko poprowadzony próg załadunkowy. Seryjnie zawiera zestaw naprawczy.
Bagażnik ma pojemność od 363 do 1148 l i wysoko poprowadzony próg załadunkowy. Seryjnie zawiera zestaw naprawczy.Motor
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start, Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergy
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 Edition Start, Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyEnergyMotor

Ford Focus, Mazda 3 - podsumowanie

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125

1.0 EcoBoost 125
1.0 EcoBoost 125Ford

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Mazda

Ile paliwa zużywają silniki obu aut na autostradzie, w mieście i w trasie?

Autostrada
AutostradaMotor
Miasto
MiastoMotor
Trasa
TrasaMotor
Średnio w teście
Średnio w teścieMotor

Badanie jednostek napędowych na hamowni

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125Motor
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125Motor
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Motor
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120Motor

Dane techniczne: Ford Focus, Mazda 3

 
Ford
Mazda
Model
Focus
3
Wersja
1.0 125 Edition Start
2.0 120 SkyENERGY
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
125 KM/6000
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
170 Nm/1400
210 Nm/4000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
436/182/148 cm
447/180/145 cm
Rozstaw osi
265 cm
270 cm
Średnica zawracania
11,0 m
11,4 m
Masa/ładowność
1279/621 kg
1215/600 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
363/1148 l
364/1250 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
51 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
205/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
193 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
8,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s →
9,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,4 s (4. bieg) →
11,2 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
17,0 s (6. bieg)
16,0 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,9 m →
39,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,2 m →
39,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB →
65,8 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,3/4,2/5,0
6,5/4,3/5,1
Teoretyczny zasięg
1100 km
1000 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/5,3/7,9
8,8/5,4/7,1
Rzeczywisty zasięg
700 km
720 km
Cena wersji podstawowej**
71 800 zł
70 900 zł
Cena
72 800 zł
73 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Punktacja - segment: auta kompaktowe
Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor