Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT - test

„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.Motor
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.Motor
„Trójka” sprawia wrażenie, jakby pod maską miała znacznie więcej koni mechanicznych

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

Tylna część nadwozia „trójki” jest mało przejrzysta. W obserwowaniu tego, co za autem przeszkadzają niska szyba oraz szerokie słupki dachowe. Lakier „Soul Red” wymaga dopłaty 2600, a nie 2000 zł.
Tylna część nadwozia „trójki” jest mało przejrzysta. W obserwowaniu tego, co za autem przeszkadzają niska szyba oraz szerokie słupki dachowe. Lakier „Soul Red” wymaga dopłaty 2600, a nie 2000 zł.Motor
Miejsce docelowe wpisuje się za pomocą pokrętła HMI lub dotykowo. Druga opcja działa wyłącznie na postoju.
Miejsce docelowe wpisuje się za pomocą pokrętła HMI lub dotykowo. Druga opcja działa wyłącznie na postoju.Motor
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.Motor
Przeciętna ilość miejsca na tylnej kanapie, a także wydatny tunel środkowy i niezbyt szerokie wnętrze sprawiają, że najlepiej podróżować tu w dwie osoby.
Przeciętna ilość miejsca na tylnej kanapie, a także wydatny tunel środkowy i niezbyt szerokie wnętrze sprawiają, że najlepiej podróżować tu w dwie osoby.Motor
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Mimo to, pozycja do jazdy jest dobra, a fotele okazują się naprawdę wygodne.
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Mimo to, pozycja do jazdy jest dobra, a fotele okazują się naprawdę wygodne.Motor
Obok ekranu „Komunikacja” z menu można wybierać: „Aplikacje”, „Rozrywka”, „Nawigacja” oraz „Ustawienia”.
Obok ekranu „Komunikacja” z menu można wybierać: „Aplikacje”, „Rozrywka”, „Nawigacja” oraz „Ustawienia”.Motor
Mazda 3 oferuje wiele możliwości ustawienia samochodu. Wśród nich także sposób pracy kierunkowskazów.
Mazda 3 oferuje wiele możliwości ustawienia samochodu. Wśród nich także sposób pracy kierunkowskazów.Motor
Duże pokrętło HMI służy do obsługi multimediów. To mniejsze – do regulacji głośności systemu audio. Idealne dla pasażera.
Duże pokrętło HMI służy do obsługi multimediów. To mniejsze – do regulacji głośności systemu audio. Idealne dla pasażera.Motor
Jak należy, czyli w trybie ręcznym automatu biegi redukuje się w przód, a wyższe wrzuca ciągnąć dźwignię do siebie.
Jak należy, czyli w trybie ręcznym automatu biegi redukuje się w przód, a wyższe wrzuca ciągnąć dźwignię do siebie.Motor
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.Motor
Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. Za dojazdowe koło zapasowe Mazda żąda, bagatela, 2245 zł!
Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. Za dojazdowe koło zapasowe Mazda żąda, bagatela, 2245 zł!Motor

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy - podsumowanie

  • dobra jakość wykonania,
  • łatwa obsługa,
  • wygodna pozycja kierowcy,
  • dużo miejsca z przodu
  • bagażnik o przeciętnej pojemności,
  • słaba widoczność,
  • tylko 9 kolorów nadwozia
  • bardzo dobra dynamika,
  • świetna reakcja przekładni automatycznej na kickdown,
  • łatwość nabierania obrotów,
  • gładko działający system start/stop
  • zbyt głośna praca na wysokich obrotach
  • neutralne zachowanie w zakrętach,
  • pewne prowadzenie,
  • dobry komfort resorowania,
  • duża frajda z jazdy
  • długa droga hamowania,
  • duży promień skrętu
  • bogate wyposażenie standardowe,
  • konkurencyjna cena zakupu,
  • dobre warunki gwarancji
  • przeglądy co 20 tys. km,
  • droga przekładnia automatyczna

Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3

Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3
Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3Motor

Funkcjonalność po japońsku, czyli jak być nie powinno

„Bolec” regulacji jasności zegarów. Przycisk na desce rozdzielczej byłby wygodniejszy.
„Bolec” regulacji jasności zegarów. Przycisk na desce rozdzielczej byłby wygodniejszy.Motor
Brak klawisza centralnego zamka. Drzwi rygluje się tylko w taki sposób, jak na zdjęciu.
Brak klawisza centralnego zamka. Drzwi rygluje się tylko w taki sposób, jak na zdjęciu.Motor
Jedynie przycisk sterowania szybą kierowcy jest podświetlany oraz zaopatrzony w funkcję „AUTO”.
Jedynie przycisk sterowania szybą kierowcy jest podświetlany oraz zaopatrzony w funkcję „AUTO”.Motor
Wlew paliwa otwiera się tylko od wewnątrz za pomocą niewygodnie umieszczonej dźwigni.
Wlew paliwa otwiera się tylko od wewnątrz za pomocą niewygodnie umieszczonej dźwigni.Motor
Tradycyjny korek a nie wlew „bezkorkowy”, jak w wielu autach konkurencji.
Tradycyjny korek a nie wlew „bezkorkowy”, jak w wielu autach konkurencji.Motor

Dane techniczne: Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
210 Nm/4000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
447/180/145 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
11,4 m
Masa/ładowność
1239/596 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
364/1250 l
Poj. zbiornika paliwa
51 l (Pb 95)
Opony
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
19,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB →
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,0/4,8/5,6
Teoretyczny zasięg
910 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,2/5,9/7,6
Rzeczywisty zasięg
670 km
Cena wersjii podstawowej**
72 900 zł
Cena
80 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem