Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT - test

„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.Motor
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.Motor
„Trójka” sprawia wrażenie, jakby pod maską miała znacznie więcej koni mechanicznych

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

Tylna część nadwozia „trójki” jest mało przejrzysta. W obserwowaniu tego, co za autem przeszkadzają niska szyba oraz szerokie słupki dachowe. Lakier „Soul Red” wymaga dopłaty 2600, a nie 2000 zł.
Tylna część nadwozia „trójki” jest mało przejrzysta. W obserwowaniu tego, co za autem przeszkadzają niska szyba oraz szerokie słupki dachowe. Lakier „Soul Red” wymaga dopłaty 2600, a nie 2000 zł.Motor
Miejsce docelowe wpisuje się za pomocą pokrętła HMI lub dotykowo. Druga opcja działa wyłącznie na postoju.
Miejsce docelowe wpisuje się za pomocą pokrętła HMI lub dotykowo. Druga opcja działa wyłącznie na postoju.Motor
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.
„Trójka”, jak na standardy klasy kompakt, to duży samochód – mierzy prawie 4,5 m długości. Jej dynamiczna i zgrabna sylwetka jest typowa dla wszystkich nowych Mazd.Motor
Przeciętna ilość miejsca na tylnej kanapie, a także wydatny tunel środkowy i niezbyt szerokie wnętrze sprawiają, że najlepiej podróżować tu w dwie osoby.
Przeciętna ilość miejsca na tylnej kanapie, a także wydatny tunel środkowy i niezbyt szerokie wnętrze sprawiają, że najlepiej podróżować tu w dwie osoby.Motor
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Mimo to, pozycja do jazdy jest dobra, a fotele okazują się naprawdę wygodne.
Krótkie siedzisko i skokowa regulacja oparcia. Mimo to, pozycja do jazdy jest dobra, a fotele okazują się naprawdę wygodne.Motor
Obok ekranu „Komunikacja” z menu można wybierać: „Aplikacje”, „Rozrywka”, „Nawigacja” oraz „Ustawienia”.
Obok ekranu „Komunikacja” z menu można wybierać: „Aplikacje”, „Rozrywka”, „Nawigacja” oraz „Ustawienia”.Motor
Mazda 3 oferuje wiele możliwości ustawienia samochodu. Wśród nich także sposób pracy kierunkowskazów.
Mazda 3 oferuje wiele możliwości ustawienia samochodu. Wśród nich także sposób pracy kierunkowskazów.Motor
Duże pokrętło HMI służy do obsługi multimediów. To mniejsze – do regulacji głośności systemu audio. Idealne dla pasażera.
Duże pokrętło HMI służy do obsługi multimediów. To mniejsze – do regulacji głośności systemu audio. Idealne dla pasażera.Motor
Jak należy, czyli w trybie ręcznym automatu biegi redukuje się w przód, a wyższe wrzuca ciągnąć dźwignię do siebie.
Jak należy, czyli w trybie ręcznym automatu biegi redukuje się w przód, a wyższe wrzuca ciągnąć dźwignię do siebie.Motor
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.
Dobre materiały i wykończenie oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Ciekłokrystaliczny obrotomierz jest zbyt mały.Motor
Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. Za dojazdowe koło zapasowe Mazda żąda, bagatela, 2245 zł!
Bagażnik ma pojemność od 364 do 1250 l. Za dojazdowe koło zapasowe Mazda żąda, bagatela, 2245 zł!Motor

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy
Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergyMotor

Zobacz również:

    Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy - podsumowanie

    • dobra jakość wykonania,
    • łatwa obsługa,
    • wygodna pozycja kierowcy,
    • dużo miejsca z przodu
    • bagażnik o przeciętnej pojemności,
    • słaba widoczność,
    • tylko 9 kolorów nadwozia
    • bardzo dobra dynamika,
    • świetna reakcja przekładni automatycznej na kickdown,
    • łatwość nabierania obrotów,
    • gładko działający system start/stop
    • zbyt głośna praca na wysokich obrotach
    • neutralne zachowanie w zakrętach,
    • pewne prowadzenie,
    • dobry komfort resorowania,
    • duża frajda z jazdy
    • długa droga hamowania,
    • duży promień skrętu
    • bogate wyposażenie standardowe,
    • konkurencyjna cena zakupu,
    • dobre warunki gwarancji
    • przeglądy co 20 tys. km,
    • droga przekładnia automatyczna

    Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3

    Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3
    Najważniejsze elementy SkyActiv w Maździe 3Motor

    Funkcjonalność po japońsku, czyli jak być nie powinno

    „Bolec” regulacji jasności zegarów. Przycisk na desce rozdzielczej byłby wygodniejszy.
    „Bolec” regulacji jasności zegarów. Przycisk na desce rozdzielczej byłby wygodniejszy.Motor
    Brak klawisza centralnego zamka. Drzwi rygluje się tylko w taki sposób, jak na zdjęciu.
    Brak klawisza centralnego zamka. Drzwi rygluje się tylko w taki sposób, jak na zdjęciu.Motor
    Jedynie przycisk sterowania szybą kierowcy jest podświetlany oraz zaopatrzony w funkcję „AUTO”.
    Jedynie przycisk sterowania szybą kierowcy jest podświetlany oraz zaopatrzony w funkcję „AUTO”.Motor
    Wlew paliwa otwiera się tylko od wewnątrz za pomocą niewygodnie umieszczonej dźwigni.
    Wlew paliwa otwiera się tylko od wewnątrz za pomocą niewygodnie umieszczonej dźwigni.Motor
    Tradycyjny korek a nie wlew „bezkorkowy”, jak w wielu autach konkurencji.
    Tradycyjny korek a nie wlew „bezkorkowy”, jak w wielu autach konkurencji.Motor

    Dane techniczne: Mazda 3 SkyActiv-G 120 KM 6AT SkyEnergy

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    120 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    210 Nm/4000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    447/180/145 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1239/596 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    364/1250 l
    Poj. zbiornika paliwa
    51 l (Pb 95)
    Opony
    205/60 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    194 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    19,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,0 dB →
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,0/4,8/5,6
    Teoretyczny zasięg
    910 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,2/5,9/7,6
    Rzeczywisty zasięg
    670 km
    Cena wersjii podstawowej**
    72 900 zł
    Cena
    80 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem