Hybrydowa Mazda Axela/3

Podczas targów w Tokio zadebiutowała Mazda Axela (w Europie i USA oferowana pod nazwą 3) z napędem hybrydowym. Znane są już szczegółowe informacje dotyczące jej układu napędowego.

Hybrydowa Mazda Axela/3
Hybrydowa Mazda Axela/3Mazda

3,2 l/100 km - tyle ma średnio zużywać w japońskim cyklu pomiarowym hybrydowa Mazda Axela, u nas znana jako 3. Na razie model będzie oferowany wyłącznie w rodzimej Japonii.

Do jego napędu służy 2-litrowa, benzynowa jednostka Skyactiv-G o mocy 99 KM i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego, opracowana specjalnie pod kątem napędzania wersji hybrydowej. Współpracuje z nim 82-konny silnik elektryczny oraz przekładnia planetarna. Łącznie, zespół napędowy generuje moc 136 KM i 207 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, napęd Toyoty Prius osiąga odpowiednio 136 KM i 142 Nm.

Z powodu zamontowania akumulatorów pojemność bagażnika sedana stopniała z 419 do 312 l.

Mazda Axela/3 Hybrid

Mazda Axela/3 Hybrid (czytaj więcej)

Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda
Mazda Axela HybridMazda

Przypomnijmy, że Mazda miała już w przeszłości w swojej ofercie model z napędem hybrydowym - chodzi o sprzedawanego za oceanem SUV-a o nazwie Tribute (2008-2011).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas