Porównanie: Chevrolet Captiva, Fiat Freemont, Mitsubishi Outlander

Każdy z nich wystarczy 5-osobowej rodzinie, ale w wożeniu 7 osób lepsze są Captiva i Freemont.
Każdy z nich wystarczy 5-osobowej rodzinie, ale w wożeniu 7 osób lepsze są Captiva i Freemont.Motor
tworzywa w kokpicie Chevroleta są albo twarde, albo błyszczące i twarde. Po stronie plusów można zapisać dużą łatwość obsługi i niezły, 7-calowy ekran nawigacji.
tworzywa w kokpicie Chevroleta są albo twarde, albo błyszczące i twarde. Po stronie plusów można zapisać dużą łatwość obsługi i niezły, 7-calowy ekran nawigacji.Motor
we wnętrzu Freemonta tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Ekran ma tu przekątną aż 8,4'' i – poza nawigacją – służy także np. do obsługi ogrzewania foteli.
we wnętrzu Freemonta tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Ekran ma tu przekątną aż 8,4'' i – poza nawigacją – służy także np. do obsługi ogrzewania foteli.Motor
kokpit Outlandera wykończono łącząc ładne, miękkie tworzywa z twardymi i sprawiającymi wrażenie tanich. Ekran sprzętu audio (bez nawigacji) ma przekątną 6,1''.
kokpit Outlandera wykończono łącząc ładne, miękkie tworzywa z twardymi i sprawiającymi wrażenie tanich. Ekran sprzętu audio (bez nawigacji) ma przekątną 6,1''.Motor

Chevrolet Captiva, Fiat Freemont, Mitsubishi Outlander

Mocarna jednostka Chevroleta zużywa najwięcej paliwa z całej testowanej trójki.
Mocarna jednostka Chevroleta zużywa najwięcej paliwa z całej testowanej trójki.Motor
Elektrycznie sterowany fotel – wygodny, ale kiepsko podpiera ciało w zakręcie.
Elektrycznie sterowany fotel – wygodny, ale kiepsko podpiera ciało w zakręcie.Motor
Tworzywa w kokpicie Chevroleta są albo twarde, albo błyszczące i twarde. Po stronie plusów można zapisać dużą łatwość obsługi i niezły, 7-calowy ekran nawigacji.
Tworzywa w kokpicie Chevroleta są albo twarde, albo błyszczące i twarde. Po stronie plusów można zapisać dużą łatwość obsługi i niezły, 7-calowy ekran nawigacji.Motor
Bagażnik mieści 477 l. Złożenie siedzeń daje idealnie płaską podłogę.
Bagażnik mieści 477 l. Złożenie siedzeń daje idealnie płaską podłogę.Motor
Wydostanie się z 3. rzędu wymaga trochę zwinności.
Wydostanie się z 3. rzędu wymaga trochę zwinności.Motor
Na tylne siedzenia wsiada się tu najwygodniej.
Na tylne siedzenia wsiada się tu najwygodniej.Motor
Dorosła osoba z trudem wejdzie na tylną ławkę.
Dorosła osoba z trudem wejdzie na tylną ławkę.Motor
Wielki crossover Fiata wcale nie odstaje od dużych SUV-ów produkcji Mitsubishi i Chevroleta.
Wielki crossover Fiata wcale nie odstaje od dużych SUV-ów produkcji Mitsubishi i Chevroleta.Motor
Tu nie ma skóry i elektrycznego sterowania, ale jest dobre podparcie w zakrętach.
Tu nie ma skóry i elektrycznego sterowania, ale jest dobre podparcie w zakrętach.Motor
Kokpit Outlandera wykończono łącząc ładne, miękkie tworzywa z twardymi i sprawiającymi wrażenie tanich. Ekran sprzętu audio (bez nawigacji) ma przekątną 6,1''.
Kokpit Outlandera wykończono łącząc ładne, miękkie tworzywa z twardymi i sprawiającymi wrażenie tanich. Ekran sprzętu audio (bez nawigacji) ma przekątną 6,1''.Motor
W Outlanderze pracuje najsłabszy, ale i zdecydowanie najoszczędniejszy silnik.
W Outlanderze pracuje najsłabszy, ale i zdecydowanie najoszczędniejszy silnik.Motor
Pojemność 445 l. Podłoga płaska, ale trzeba najpierw podnieść siedzenie.
Pojemność 445 l. Podłoga płaska, ale trzeba najpierw podnieść siedzenie.Motor
Diesel Fiata ma najmniejszą pojemność skokową i najprzyjemniejszy dźwięk.
Diesel Fiata ma najmniejszą pojemność skokową i najprzyjemniejszy dźwięk.Motor
Wielki i bardzo wygodny fotel Fiata. Sterowanie elektryczne, trzymanie – słabe.
Wielki i bardzo wygodny fotel Fiata. Sterowanie elektryczne, trzymanie – słabe.Motor
We wnętrzu Freemonta tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Ekran ma tu przekątną aż 8,4'' i – poza nawigacją – służy także np. do obsługi ogrzewania foteli.
We wnętrzu Freemonta tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Ekran ma tu przekątną aż 8,4'' i – poza nawigacją – służy także np. do obsługi ogrzewania foteli.Motor
Największy bagażnik (540 l) i płaska, ale lekko unosząca się podłoga.
Największy bagażnik (540 l) i płaska, ale lekko unosząca się podłoga.Motor
Freemont (premiera w 2011 r.) ma sylwetkę vana i prześwit SUV-a. Odnalezienie się tak dużym autem (4,9 m długości) na parkingu ułatwiają kamera i czujniki cofania.
Freemont (premiera w 2011 r.) ma sylwetkę vana i prześwit SUV-a. Odnalezienie się tak dużym autem (4,9 m długości) na parkingu ułatwiają kamera i czujniki cofania.Motor
Captiva jest najstarsza (debiut w 2006, lifting dwa lata temu), ale zupełnie tego nie widać. Parkowanie ułatwiają czujniki z tyłu i przodu nadwozia oraz kamera cofania.
Captiva jest najstarsza (debiut w 2006, lifting dwa lata temu), ale zupełnie tego nie widać. Parkowanie ułatwiają czujniki z tyłu i przodu nadwozia oraz kamera cofania.Motor
Outlander jest najmłodszy (2012 r.) i najmniejszy w tym gronie. Trochę dziwi fakt, że tu kamera zastępuje, a nie wspomaga czujniki cofania. Nocą kamera to za mało.
Outlander jest najmłodszy (2012 r.) i najmniejszy w tym gronie. Trochę dziwi fakt, że tu kamera zastępuje, a nie wspomaga czujniki cofania. Nocą kamera to za mało.Motor
Każdy z nich wystarczy 5-osobowej rodzinie, ale w wożeniu 7 osób lepsze są Captiva i Freemont.
Każdy z nich wystarczy 5-osobowej rodzinie, ale w wożeniu 7 osób lepsze są Captiva i Freemont.Motor

Chevrolet Captiva, Fiat Freemont, Mitsubishi Outlander - podsumowanie

Dane techniczne: Chevrolet Captiva, Fiat Freemont, Mitsubishi Outlander

 
Chevrolet
Fiat
Mitsubishi
Model
Captiva
Freemont
Outlander
Wersja
2.2D AWD AT
LTZ
2.0 MTJ AT AWD
Lounge
2.2 DID AT 4WD
Intense+
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2231 cm3
1956 cm3
2268 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk commonn rail
wtrysk commonn rail
wtrysk commonn rail
Moc maksymalna
184 KM/3800
170 KM/4000
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
400 Nm/2000
350 Nm/1750
360 Nm/1500
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
467/185/176 cm
491/188/175 cm
466/180/168 cm
Rozstaw osi
271 cm
289 cm
267 cm
Średnica zawracania
11,9 m
11,6 m
10,6 m
Masa/ładowność
1978/560 kg
2014/583 kg
1610/650 kg
Poj. bagażnika (przy 7/5/2 os.)
103/477/1577 l
145/540/1461 l
145/445/1625 l
Poj. zbiornika paliwa
65 l (ON)
80 l (ON)
60 l (ON)
Opony
235/50 R19
225/55 R19
225/55 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
191 km/h
183 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
11,1 s
11,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
11,2 s →
10,8 s →
Elastyczność 60-100 km/h*
6,0 s
6,8 s →
5,9 s ↑
Elastyczność 80-120 km/h*
8,1 s →
8,9 s →
8,6 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,0 m
40,3 m →
40,8 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,2 m →
39,9 m ↑
41,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
65,5 dB ↑
66,4 dB →
Zużycie paliwa
 
 
 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/6,5/7,9
9,6/6,0/7,3
7,1/5,1/5,8
Teoretyczny zasięg
820 km
1100 km
1030 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,9/6,7/8,3
9,4/6,3/7,9
8,2/6,1/7,2
Rzeczywisty zasięg
780 km
1010 km
830 km
Cena wersji podstawowej**
123 990 zł
135 150 zł
126 100 zł
Cena
134 490 zł
142 150 zł
136 990 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*minimalny czas rozpędzania się; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery
Punktacja - segment: SUV-y i crossoveryMotor