Porównanie: BMW X3, Mercedes GLK, Volvo XC60

X3 jest twarde, a GLK miękki, ale oba prowadzą się znacznie lepiej niż XC60.
X3 jest twarde, a GLK miękki, ale oba prowadzą się znacznie lepiej niż XC60.Motor
Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono najlepszy (najwyższa jakość obrazu) ekran z całej trójki. Kokpit XC60 wygląda bardzo estetycznie, ale tylko jemu zdarzało się skrzypienie na nierównej drodze.
Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono najlepszy (najwyższa jakość obrazu) ekran z całej trójki. Kokpit XC60 wygląda bardzo estetycznie, ale tylko jemu zdarzało się skrzypienie na nierównej drodze.Motor
Starannie wykończone wnętrze robi wrażenie przyjaznością obsługi. Nie trzeba znać innych BMW, żeby nie mieć tu problemów z obsługą. Niektórym może jednak przeszkadzać duża ilość plastiku.
Starannie wykończone wnętrze robi wrażenie przyjaznością obsługi. Nie trzeba znać innych BMW, żeby nie mieć tu problemów z obsługą. Niektórym może jednak przeszkadzać duża ilość plastiku.Motor
Kokpit Mercedesa wygląda najszlachetniej, a jego obsługa nie sprawia problemów. Cieszy fakt, że dźwigienka kierunkowskazów nie jest umieszczona tak nisko, jak w niektórych innych Mercedesach.
Kokpit Mercedesa wygląda najszlachetniej, a jego obsługa nie sprawia problemów. Cieszy fakt, że dźwigienka kierunkowskazów nie jest umieszczona tak nisko, jak w niektórych innych Mercedesach.Motor

Dane techniczne: BMW X3, Mercedes GLK, Volvo XC60

Dane techniczne
BMW
Mercedes
Volvo
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2979 cm3
3498 cm3
2953 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
V6/24
R6/24
Układ
wzdłużny
wzdłużny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
306 KM/5800
306 KM/6500
304 KM/5600
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1200
370 Nm/3500
440 Nm/2100
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
aut./7-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
tarcz. went./tarcz. went.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
wielowahaczowe
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1880/515 kg
1845/575 kg
1823/617 kg
Średnica zawracania
11,9 m
11,7 m
12,1 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
550/1600 l
450/1550 l
495/1455 l
Pojemność zbiornika paliwa
67 l (Pb 95)
66 l (Pb 95)
70 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
465/188/168 cm
454/184/167 cm
463/189/171 cm
Rozstaw osi
281 cm
276 cm
277 cm
Opony
245/50 R18
235/60 R17
235/60 R18
Teoretyczny zasięg
760 km
770 km
650 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
245 km/h
238 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,7 s
6,5 s
7,3 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
11,2/7,4/8,8
10,8/7,3/8,6
15,2/8,1/10,7
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
6,6 s
6,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m
36,6 m
36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,9 m
36,7 m
36,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,3 dB
63,0 dB
64,0 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
13,0/9,1
13,5/9,4
16,8/10,4
Rzeczywisty zasięg
610 km
610 km
550 km
Cena
234 600 zł
233 000 zł
231 000 zł