Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - test

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.Motor

Zobacz również:

    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
    Panoramiczny szklany dach ma prawie 1,7 m² powierzchni.
    Panoramiczny szklany dach ma prawie 1,7 m² powierzchni.Motor
    Przydatny gadżet: opcjonalne gniazdo zasilania 220 V.
    Przydatny gadżet: opcjonalne gniazdo zasilania 220 V.Motor
    Jak na rodzinne kombi przystało, bagażnik w 308 SW jest bardzo duży: ma 556 litrów pojemności.
    Jak na rodzinne kombi przystało, bagażnik w 308 SW jest bardzo duży: ma 556 litrów pojemności.Motor
    Po aktywacji trybu „Sport” zmienia się m.in. odgłos pracy silnika, a także czułość układu kierowniczego i przepustnicy.
    Po aktywacji trybu „Sport” zmienia się m.in. odgłos pracy silnika, a także czułość układu kierowniczego i przepustnicy.Motor
    Przednie fotele są świetnie wyprofilowane...
    Przednie fotele są świetnie wyprofilowane...Motor
    ...na kanapie jest mnóstwo miejsca. Tapicerka z Alcantary dostępna w wersji Allure wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł.
    ...na kanapie jest mnóstwo miejsca. Tapicerka z Alcantary dostępna w wersji Allure wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł.Motor
    Na wyświetlaczu między zegarami widać wskazania chwilowej mocy, ciśnienia doładowania i momentu obrotowego.
    Na wyświetlaczu między zegarami widać wskazania chwilowej mocy, ciśnienia doładowania i momentu obrotowego.Motor
    Żeby było jeszcze oryginalniej, obrotomierz wyskalowany jest „na odwrót” – od prawej do lewej strony.
    Żeby było jeszcze oryginalniej, obrotomierz wyskalowany jest „na odwrót” – od prawej do lewej strony.Motor
    Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.
    Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.Motor
    Zamiast koła zapasowego, zestaw naprawczy, jeden z dziewięciu głośników systemu Hi-Fi marki Denon i kilka schowków.
    Zamiast koła zapasowego, zestaw naprawczy, jeden z dziewięciu głośników systemu Hi-Fi marki Denon i kilka schowków.Motor
    Aby złożyć oparcie kanapy, wystarczy pociągnąć dźwignię w bagażniku.
    Aby złożyć oparcie kanapy, wystarczy pociągnąć dźwignię w bagażniku.Motor
    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor

    Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - podsumowanie

    • efektowna sylwetka nadwozia,
    • oryginalna i prosta w obsłudze deska rozdzielcza,
    • funkcjonalne, przestronne wnętrze
    • niezbyt przyjemny odgłos pracy silnika podczas przyspieszania,
    • podwyższone zużycie paliwa,
    • wysoka cena zakupu

    Dane techniczne: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

     
    Peugeot 308 SW
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    common rail
    Moc maksymalna
    150 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    370 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    459/156/147 cm
    Rozstaw osi
    273 cm
    Średnica zawracania
    10,8 m
    Masa/ładowność
    1475/495 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    556/1606 l
    Poj. zbiornika paliwa
    53 l (ON)
    Opony
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    194 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    6,1 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    11,0 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,0 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    4,4/3,5/3,8
    Teoretyczny zasięg
    1390 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,8/6,7/6,3
    Rzeczywisty zasięg
    840 km
    Cena wersji podstawowej**
    102 200 zł
    Cena
    102 200 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem