Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - test

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.Motor

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
Panoramiczny szklany dach ma prawie 1,7 m² powierzchni.
Panoramiczny szklany dach ma prawie 1,7 m² powierzchni.Motor
Przydatny gadżet: opcjonalne gniazdo zasilania 220 V.
Przydatny gadżet: opcjonalne gniazdo zasilania 220 V.Motor
Jak na rodzinne kombi przystało, bagażnik w 308 SW jest bardzo duży: ma 556 litrów pojemności.
Jak na rodzinne kombi przystało, bagażnik w 308 SW jest bardzo duży: ma 556 litrów pojemności.Motor
Po aktywacji trybu „Sport” zmienia się m.in. odgłos pracy silnika, a także czułość układu kierowniczego i przepustnicy.
Po aktywacji trybu „Sport” zmienia się m.in. odgłos pracy silnika, a także czułość układu kierowniczego i przepustnicy.Motor
Przednie fotele są świetnie wyprofilowane...
Przednie fotele są świetnie wyprofilowane...Motor
...na kanapie jest mnóstwo miejsca. Tapicerka z Alcantary dostępna w wersji Allure wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł.
...na kanapie jest mnóstwo miejsca. Tapicerka z Alcantary dostępna w wersji Allure wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł.Motor
Na wyświetlaczu między zegarami widać wskazania chwilowej mocy, ciśnienia doładowania i momentu obrotowego.
Na wyświetlaczu między zegarami widać wskazania chwilowej mocy, ciśnienia doładowania i momentu obrotowego.Motor
Żeby było jeszcze oryginalniej, obrotomierz wyskalowany jest „na odwrót” – od prawej do lewej strony.
Żeby było jeszcze oryginalniej, obrotomierz wyskalowany jest „na odwrót” – od prawej do lewej strony.Motor
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.
Pomysł z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami sprawdza się znakomicie.Motor
Zamiast koła zapasowego, zestaw naprawczy, jeden z dziewięciu głośników systemu Hi-Fi marki Denon i kilka schowków.
Zamiast koła zapasowego, zestaw naprawczy, jeden z dziewięciu głośników systemu Hi-Fi marki Denon i kilka schowków.Motor
Aby złożyć oparcie kanapy, wystarczy pociągnąć dźwignię w bagażniku.
Aby złożyć oparcie kanapy, wystarczy pociągnąć dźwignię w bagażniku.Motor
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AllureMotor

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - podsumowanie

  • efektowna sylwetka nadwozia,
  • oryginalna i prosta w obsłudze deska rozdzielcza,
  • funkcjonalne, przestronne wnętrze
  • niezbyt przyjemny odgłos pracy silnika podczas przyspieszania,
  • podwyższone zużycie paliwa,
  • wysoka cena zakupu

Dane techniczne: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

 
Peugeot 308 SW
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
150 KM/3750
Maks. moment obrotowy
370 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
459/156/147 cm
Rozstaw osi
273 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1475/495 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
556/1606 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (ON)
Opony
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
11,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,4/3,5/3,8
Teoretyczny zasięg
1390 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,8/6,7/6,3
Rzeczywisty zasięg
840 km
Cena wersji podstawowej**
102 200 zł
Cena
102 200 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem