Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport - test

Sylwetka Astry GTC przypomina nieco tę z Renault Megane Coupe, ale wyróżniają ją liczne zdecydowane przetłoczenia, dzięki którym prezentuje się agresywniej.
Sylwetka Astry GTC przypomina nieco tę z Renault Megane Coupe, ale wyróżniają ją liczne zdecydowane przetłoczenia, dzięki którym prezentuje się agresywniej.Motor
Kokpit Astry GTC nie różni się od tego z pozostałych wersji kompaktowego Opla. Jest ładny i nie najgorzej wykonany, ale wyraźnie przeładowany przyciskami.
Kokpit Astry GTC nie różni się od tego z pozostałych wersji kompaktowego Opla. Jest ładny i nie najgorzej wykonany, ale wyraźnie przeładowany przyciskami.Motor

Zobacz również:

    Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport

    Mocno pochylone przednie słupki dachowe pogarszają widoczność – przeszkadza to szczególnie w długich zakrętach w lewo.
    Mocno pochylone przednie słupki dachowe pogarszają widoczność – przeszkadza to szczególnie w długich zakrętach w lewo.Motor
    Kokpit Astry GTC nie różni się od tego z pozostałych wersji kompaktowego Opla. Jest ładny i nie najgorzej wykonany, ale wyraźnie przeładowany przyciskami.
    Kokpit Astry GTC nie różni się od tego z pozostałych wersji kompaktowego Opla. Jest ładny i nie najgorzej wykonany, ale wyraźnie przeładowany przyciskami.Motor
    Sylwetka Astry GTC przypomina nieco tę z Renault Megane Coupe, ale wyróżniają ją liczne zdecydowane przetłoczenia, dzięki którym prezentuje się agresywniej.
    Sylwetka Astry GTC przypomina nieco tę z Renault Megane Coupe, ale wyróżniają ją liczne zdecydowane przetłoczenia, dzięki którym prezentuje się agresywniej.Motor
    Z tyłu jest miejsce dla trzech pasażerów, jednak ze względu na niski sufit wygodnie będzie tu tylko niewysokim osobom.
    Z tyłu jest miejsce dla trzech pasażerów, jednak ze względu na niski sufit wygodnie będzie tu tylko niewysokim osobom.Motor
    Gdyby oparcie dało się ustawić bardziej pionowo, wygodne i głęboko wyprofilowane fotele miałyby wyłącznie zalety.
    Gdyby oparcie dało się ustawić bardziej pionowo, wygodne i głęboko wyprofilowane fotele miałyby wyłącznie zalety.Motor
    Nawigacja z mapami 2D kosztuje dodatkowo 2600 zł, trójwymiarowa jest o 1500 zł droższa.
    Nawigacja z mapami 2D kosztuje dodatkowo 2600 zł, trójwymiarowa jest o 1500 zł droższa.Motor
    Czerwony kolor podświetlenia zestawu wskaźników to znak, że w opcjonalnym zawieszeniu FlexRide wybrano tryb Sport.
    Czerwony kolor podświetlenia zestawu wskaźników to znak, że w opcjonalnym zawieszeniu FlexRide wybrano tryb Sport.Motor
    ...TOUR zmieniają twardość zawieszenia GTC.
    ...TOUR zmieniają twardość zawieszenia GTC.Motor
    System Start/Stop można wyłączyć przyciskiem eco, ale zimą i tak aktywuje się on dopiero po kilkudziesięciu minutach jazdy. Przycisk SPORT i...
    System Start/Stop można wyłączyć przyciskiem eco, ale zimą i tak aktywuje się on dopiero po kilkudziesięciu minutach jazdy. Przycisk SPORT i...Motor
    Obszerny bagażnik mieści aż 380 l. Jego zaletą jest regularny kształt. Wadą – wysoki próg.
    Obszerny bagażnik mieści aż 380 l. Jego zaletą jest regularny kształt. Wadą – wysoki próg.Motor
    Dwa najbardziej pasujące do GTC kolory, czyli żółty (fot.) i czerwony, nie wymagają dopłaty.
    Dwa najbardziej pasujące do GTC kolory, czyli żółty (fot.) i czerwony, nie wymagają dopłaty.Motor
    Wystarczy dotknąć logo Opla na pokrywie, by otworzyć bagażnik. Gorzej, gdy pokrywa ta jest brudna.
    Wystarczy dotknąć logo Opla na pokrywie, by otworzyć bagażnik. Gorzej, gdy pokrywa ta jest brudna.Motor

    Dane techniczne: Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport

    Dane techniczne
    Opel
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1956 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    common rail
    Moc maksymalna
    165 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Masa/ładowność
    1615/425 kg
    Średnica zawracania
    11,4 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    380/1165 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    55 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    447/184/148 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Opony
    235/50 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,9 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    5,8/4,4/4,9
    Emisja dwutlenku węgla
    129 g/km
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,7 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    6,7 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    14,0 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,4 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,1 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    7,8/5,7
    Cena wersji podstawowej**
    102 250 zł
    *pomiar na suchej nawierzchni przy temp. –8°C; **z tym samym silnikiem