Opel Adam 1.4 Glam - test

Najmniejszy Opel dołączył do aut, w których styl wygrywa z funkcjonalnością. Co, poza wyglądem, ma do zaoferowania?

Opel Adam 1.4 Glam
Opel Adam 1.4 GlamMotor

Opel Adam podąża szlakiem wytyczonym przez Mini. Choć nie nawiązuje do żadnego historycznego modelu, też stawia przede wszystkim na stylowe nadwozie. I nic dziwnego, wszak tego typu auta kupuje się oczami. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca oryginalna sylwetka i dach, który dzięki "podciętym" tylnym słupkom sprawia wrażenie, jakby unosił się nad resztą nadwozia.

Kolorowy kokpit umila jazdę. Uwagę zwraca kierownica – w żadnym innym aucie airbag nie zajmuje tak mało miejsca.Motor

Ale wygląd to nie wszystko - czy poza nim Adam ma jakieś zalety? Owszem, choć w przypadku wielu z nich trzeba dodać "ale", czasem wcale nie takie małe.

Na przykład wnętrze - jest dobrze wykończone i łatwe w obsłudze, a pod względem ilości miejsca z przodu dystansuje niejedno znacznie większe auto. Ale w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno i żeby w ogóle ktokolwiek tam się wcisnął, jadący z przodu muszą przesunąć swoje fotele. A bagażnik jest wręcz symboliczny - nawet przeciętne zakupy lepiej wrzucić na tylne siedzenia niż na siłę je tu upychać.

W przypadku zawieszenia i układu kierowniczego jest podobnie - zapewniają one niezłą zwinność i świetne, neutralne prowadzenie w zakrętach, ale na polskich, dziurawych drogach Adam zachowuje się dość nerwowo, przenosząc zbyt wiele wstrząsów do kabiny.

Opel Adam 1.4 Glam

Opel Adam 1.4 Glam (czytaj test)

Adamowi nie można odmówić stylowego nadwozia – to jego największy atut.Motor
Kolorowy kokpit umila jazdę. Uwagę zwraca kierownica – w żadnym innym aucie airbag nie zajmuje tak mało miejsca.Motor
Bagażnik ma zaledwie 170 l pojemności, a półkę trzeba samemu podnieść.Motor
Czujniki parkowania dookoła auta, ogrzewane fotele i kierownica – wyposażeniem Adam goni klasę wyższą.Motor
Gumowa „kieszeń” różni się od typowego uchwytu tym, że można ją złożyć, gdy nie jest potrzebna.Motor
Silnik imponuje chęcią do pracy na najniższych obrotach. Ale do szybkiej jazdy wymaga wysokich.Motor
Opel Adam 1.4 GlamMotor

Tak samo silnik - najmocniejsza z dostępnych jednostek zapewnia Adamowi zupełnie niezłe osiągi i imponuje sprawnością przy najniższych obrotach. Progi zwalniające można bez ryzyka zdławienia silnika pokonywać na "trójce". Ale dynamiczna jazda wymaga utrzymywania wskazówki obrotomierza w pobliżu czerwonego pola.

53 700 zł wydaje się dużą kwotą za tak małe auto, jednak Adamowi trzeba przyznać jedno - żadnym innym modelem w tej cenie nie da się tak wyróżnić.

Opel Adam 1.4 Glam

Opel Adam 1.4 Glam (czytaj test)

Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor
Opel Adam 1.4 GlamMotor

Opel Adam 1.4 Glam - podsumowanie

Opel Adam 1.4 Glam: plusy

  • stylowe nadwozie,
  • mnóstwo możliwości personalizacji,
  • obszerna przednia część kabiny,
  • duża zwinność.

Opel Adam 1.4 Glam: minusy

  • mało miejsca na tylnych siedzeniach,
  • mikroskopijny bagażnik,
  • nie najlepsze tłumienie nierówności,
  • wysoka cena.

Adam ma dużo stylu i pozwala się wyróżnić, ale to nadal wyjątkowo niszowy model.

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1398 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
100 KM/6000
Maks. moment obrotowy
130 Nm/4000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
370/172/148 cm
Rozstaw osi
231 cm
Masa/ładowność
1124/356 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
170/663 l
Poj. zbiornika paliwa
38 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,3/4,4/5,5
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,5/5,6/7,0
Cena
53 700 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas