Nowa Tesla Model Y jest lepsza pod każdym względem. Pierwszy test w Polsce

Nowa Tesla Model Y. Jako pierwsza redakcja w Polsce testowaliśmy europejski i światowy bestseller po modernizacji.
Nowa Tesla Model Y. Jako pierwsza redakcja w Polsce testowaliśmy europejski i światowy bestseller po modernizacji. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Jak zmienił się wygląd Tesli Model Y?

Podobnie jak z przodu, tylne światła łączy świetlna listwa.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Wnętrze nowej Tesli Model Y

Tesla Model Y została wyposażona w nową kierownicę. Na środku nie ma już logo, zamiast niego znajdziemy napis "TESLA". Z prawej strony kolumny zniknęła dźwignia zmiany kierunku jazdyWiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Centrum dowodzenia niezmiennie jest 15,4-calowy ekran multimediów.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Po modernizacji Tesla Model Y została wyposażona w 8-calowy ekran multimediów dla pasażerów z tyłu. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Jaki napęd ma nowa Tesla Model Y?

  • Wariant z napędem na tylne koła: zużycie energii 13,9 kWh na 100 km (wersja przed liftingiem 15,7 kWh na 100 km), 500 km zasięgu (wersja przed liftingiem do 455 km zasięgu), 5,9 s do 100 km/h, 201 km prędkości maksymalnej
  • Long Range z napędem na tylne koła: zużycie energii 14,2 kWh na 100 km (wersja przed liftingiem 15,5 kWh) 622 km zasięgu (wersja przed liftingiem do 600 km zasięgu), 5,6 s do 100 km/h, 201 km prędkości maksymalnej
  • Long Range z napędem na cztery koła: zużycie energii 15,3 kWh na 100 km (wersja przed liftingiem 16,9 kWh), 586 km zasięgu (wersja przed liftingiem do 533 km zasięgu), 4,8 s do 100 km/h, 201 km/h prędkości maksymalnej
Testowany przez nas egzemplarz to specjalna wersja Launch Series. Rozpoznamy ją m.in. po specjalnej plakietce na klapie bagażnika. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Nowa Tesla Model Y. Wrażenia z jazdy

Tesla Model Y po liftingu jest teraz bardziej komfortowa i lepiej wyciszona.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Ceny nowej Tesli Model Y

  • Wariant z napędem na tylne koła: cena od 204 990 zł
  • Long Range z napędem na tylne koła: cena od 219 990 zł
  • Long Range z napędem na cztery koła: cena od 229 990 zł
Nowa sygnatura świetlna Modelu Y to nawiązanie do modeli Cybertruck i Cybercab. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Tesla pozbyła się oznaczeń z przodu i z tyłu. O tym, że mamy do czynienia z autem amerykańskiej marki, informuje nas napis "TESLA" na klapie bagażnika.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Tesla Model Y nie oferuje obrazu 360 stopni. Możemy obserwować sytuację z kamery przedniej i bocznych lub z tylnej i bocznych.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Tesla Model Y oferuje szereg gier i innych metod rozrywki, które uprzyjemnią czas ładowania - m.in. karaoke.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Dzięki szkłu akustycznemu oraz nowym materiałom tłumiącym dźwięk producentowi udało się obniżyć hałas drogowy aż o 22 proc.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Tylna kanapa wyposażona jest w funkcję elektrycznego składania i rozkładania oparć.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Oparcia kanapy można składać zarówno za pośrednictwem przycisków na jej zewnętrznych krawędziach czy ukrytych w bagażniku, a także z poziomu ekranów multimediów.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Dźwignia kierunkowskazów jest teraz cieńsza, a to dlatego, że nie obsługuje już wycieraczek i świateł.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
W przednim zderzaku pojawiła się kamera. O jej poprawne działanie dba spryskiwacz oraz ogrzewanie.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Nowa Tesla Model Y startuje od 204 990 zł. Tyle trzeba zapłacić za wariant z napędem na tył. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie to niezwykłe miejsce nie tylko dla fanów PRLINTERIA.PL