Nowa Skoda Octavia. Zamiast na Krecie, pojawiła się w... Krakowie

Skoda Octavia 2020
Skoda Octavia 2020INTERIA.PL

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Style na zdjęciach

Tradycyjnie Octavia występuje jako liftback oraz kombi - oba bardzo praktyczne. W późniejszym czasie do gamy dołączy też wersja Scout, czyli podwyższone kombi, dla osób zjeżdżających czasem z asfaltowych dróg.
Tradycyjnie Octavia występuje jako liftback oraz kombi - oba bardzo praktyczne. W późniejszym czasie do gamy dołączy też wersja Scout, czyli podwyższone kombi, dla osób zjeżdżających czasem z asfaltowych dróg.INTERIA.PL
Octavia czwartej generacji ma wymiary bardzo zbliżone do poprzednika. Kombi mierzy 4689 mm długości (+22 mm), a szerokość to 1829 mm (+15 mm). Rozstaw osi to niezmienione 2686 mm.
Octavia czwartej generacji ma wymiary bardzo zbliżone do poprzednika. Kombi mierzy 4689 mm długości (+22 mm), a szerokość to 1829 mm (+15 mm). Rozstaw osi to niezmienione 2686 mm.INTERIA.PL
Zamiast klasycznej, dużej dźwigni, elegancki selektor. W elektronicznie sterowanym "automacie" nie trzeba więcej. Wygląd i wykończenie niczym w aucie premium, wygodna obsługa. Obecnie DSG dostaniemy tylko ze 150-konnym dieslem (nie kupimy go za to z "manualem").
Zamiast klasycznej, dużej dźwigni, elegancki selektor. W elektronicznie sterowanym "automacie" nie trzeba więcej. Wygląd i wykończenie niczym w aucie premium, wygodna obsługa. Obecnie DSG dostaniemy tylko ze 150-konnym dieslem (nie kupimy go za to z "manualem").INTERIA.PL
Tylne światła najbardziej odróżniają nową Octavię od poprzedniczki. Są w pełni diodowe i mają dynamiczne kierunkowskazy.
Tylne światła najbardziej odróżniają nową Octavię od poprzedniczki. Są w pełni diodowe i mają dynamiczne kierunkowskazy.INTERIA.PL
Świetnie działające matrycowe reflektory LED należą do seryjnego wyposażenia wersji Style. W odmianie Ambition dostępne są tylko w pakiecie kosztującym 6750 zł.
Świetnie działające matrycowe reflektory LED należą do seryjnego wyposażenia wersji Style. W odmianie Ambition dostępne są tylko w pakiecie kosztującym 6750 zł.INTERIA.PL
Octavia Style standardowo porusza się na 18 calowych alufelgach. Dostępne są trzy wzory i żaden z nich nie wymaga dopłaty, ale nie można także zmienić rozmiaru obręczy.
Octavia Style standardowo porusza się na 18 calowych alufelgach. Dostępne są trzy wzory i żaden z nich nie wymaga dopłaty, ale nie można także zmienić rozmiaru obręczy.INTERIA.PL
Trzeba przyznać, że z tej perspektywy nowa Octavia wygląda całkiem ciekawie. Zarówno ukształtowanie klapy bagażnika, jak i wypukłe tylne światła zrywają z "gładkim" designem poprzednika.
Trzeba przyznać, że z tej perspektywy nowa Octavia wygląda całkiem ciekawie. Zarówno ukształtowanie klapy bagażnika, jak i wypukłe tylne światła zrywają z "gładkim" designem poprzednika.INTERIA.PL
Kiedy (współczesna) Octavia pojawiła się na rynku, (niemal) natychmiast stała się hitem i trudno się temu dziwić. Nagle pojawiła się możliwość kupna samochodu wykorzystującego sprawdzoną i cenioną technikę Volkswagena, ale opakowaną w większe i bardziej praktyczne nadwozie, a do tego w niższej cenie. Najnowsza, czwarta odsłona również dzieli technikę z Golfem, a konkretnie z debiutującą właśnie ósmą odsłoną.
Kiedy (współczesna) Octavia pojawiła się na rynku, (niemal) natychmiast stała się hitem i trudno się temu dziwić. Nagle pojawiła się możliwość kupna samochodu wykorzystującego sprawdzoną i cenioną technikę Volkswagena, ale opakowaną w większe i bardziej praktyczne nadwozie, a do tego w niższej cenie. Najnowsza, czwarta odsłona również dzieli technikę z Golfem, a konkretnie z debiutującą właśnie ósmą odsłoną.INTERIA.PL
Wbrew pierwotnym przeciekom, nowa Octavia nie zachowała podwójnych reflektorów przednich, jakie poprzednik otrzymał po modernizacji. Zamiast tego "przedzielone" są LEDowym paskiem do jazdy dziennej.
Wbrew pierwotnym przeciekom, nowa Octavia nie zachowała podwójnych reflektorów przednich, jakie poprzednik otrzymał po modernizacji. Zamiast tego "przedzielone" są LEDowym paskiem do jazdy dziennej.INTERIA.PL
Wspominaliśmy już, że Octavia chce trochę być premium? Prawdziwy wyświetlacz head-up (obraz na szybie) jest jednym z przykładów na to. Kosztuje tylko 2750 zł, ale jest dość mały.
Wspominaliśmy już, że Octavia chce trochę być premium? Prawdziwy wyświetlacz head-up (obraz na szybie) jest jednym z przykładów na to. Kosztuje tylko 2750 zł, ale jest dość mały.INTERIA.PL
Z tej perspektywy Octavia IV bardzo przypomina Octavię III. Największe różnice to inaczej ukształtowany tył oraz mocniej zwężająca się linia okien.
Z tej perspektywy Octavia IV bardzo przypomina Octavię III. Największe różnice to inaczej ukształtowany tył oraz mocniej zwężająca się linia okien.INTERIA.PL
Chromy, LEDy, dwukolorowe alufelgi i ciekawy lakier - niby niebieskawy, a jakby ciemnozielonkawy. Nowa Octavia może się podobać.
Chromy, LEDy, dwukolorowe alufelgi i ciekawy lakier - niby niebieskawy, a jakby ciemnozielonkawy. Nowa Octavia może się podobać.INTERIA.PL
Ekran "domowy" nowego systemu multimedialnego. Jest też drugi widok, który możemy dowolnie konfigurować.
Ekran "domowy" nowego systemu multimedialnego. Jest też drugi widok, który możemy dowolnie konfigurować.INTERIA.PL
Nowe multimedia wyglądają bardzo dobrze i działają świetnie. Kolejność ikon możemy zmieniać równie łatwo, co na pulpicie komputera.
Nowe multimedia wyglądają bardzo dobrze i działają świetnie. Kolejność ikon możemy zmieniać równie łatwo, co na pulpicie komputera.INTERIA.PL
W każdej chwili możemy pociągnąć palcem od góry ekranu, aby niczym w smartfonie czy tablecie wywołać dodatkowe menu. Tu najprościej znaleźć przycisk wyłączający system start/stop.
W każdej chwili możemy pociągnąć palcem od góry ekranu, aby niczym w smartfonie czy tablecie wywołać dodatkowe menu. Tu najprościej znaleźć przycisk wyłączający system start/stop.INTERIA.PL
Jak to w Octavii - przepastny bagażnik. Kombi oferuje 640 l pojemności, a więc o 30 l więcej, od poprzednika. Pod podłogą znalazło się jeszcze miejsce na dojazdowe koło zapasowe. Po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1700 l.
Jak to w Octavii - przepastny bagażnik. Kombi oferuje 640 l pojemności, a więc o 30 l więcej, od poprzednika. Pod podłogą znalazło się jeszcze miejsce na dojazdowe koło zapasowe. Po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1700 l.INTERIA.PL
Kluczyk jak z samochodu marki premium. Pokryty lakierem fortepianowym i z chromowaną obwódką robi świetne wrażenie. Przyciski na nim wyglądają jak dotykowe, ale na szczęście nie są.
Kluczyk jak z samochodu marki premium. Pokryty lakierem fortepianowym i z chromowaną obwódką robi świetne wrażenie. Przyciski na nim wyglądają jak dotykowe, ale na szczęście nie są.INTERIA.PL
Zaskoczeniem w nowej Octavii jest dwuramienna kierownica. Świetnie leży w dłoniach i nie zwraca się uwagi na brak trzeciego ramienia, ale czy to jakoś poprawia odbiór samochodu? Podobną kierownicą miała obecna klasa S, ale Mercedes dość szybko zrezygnował z tego rozwiązania.
Zaskoczeniem w nowej Octavii jest dwuramienna kierownica. Świetnie leży w dłoniach i nie zwraca się uwagi na brak trzeciego ramienia, ale czy to jakoś poprawia odbiór samochodu? Podobną kierownicą miała obecna klasa S, ale Mercedes dość szybko zrezygnował z tego rozwiązania.INTERIA.PL
Przycisk wywołujący ustawienia asystentów kierowcy, rolka do obsługi komputera pokładowego i dwa przyciski do przełączania się między widokami wskaźników. Rolka od strony wewnętrznej nie jest przymocowana i wystaje, prawie jakby dało się ją wyciągnąć. Ciekawy smaczek stylistyczny.
Przycisk wywołujący ustawienia asystentów kierowcy, rolka do obsługi komputera pokładowego i dwa przyciski do przełączania się między widokami wskaźników. Rolka od strony wewnętrznej nie jest przymocowana i wystaje, prawie jakby dało się ją wyciągnąć. Ciekawy smaczek stylistyczny.INTERIA.PL
Czy Skoda chce być premium? Tapicerowana deska rozdzielcza to rzadki widok, szczególnie w kompakcie. Tworzywa powyżej są miękkie, poniżej też. Pod listwą pokrytą lakierem fortepianowym znajduje się nastrojowe oświetlenie.
Czy Skoda chce być premium? Tapicerowana deska rozdzielcza to rzadki widok, szczególnie w kompakcie. Tworzywa powyżej są miękkie, poniżej też. Pod listwą pokrytą lakierem fortepianowym znajduje się nastrojowe oświetlenie.INTERIA.PL
Jak na nowoczesne auto przystało, nowa Octavia ma sporo asystentów kierowcy. Potrafi nawet sama jechać, ale ponieważ to oficjalnie tylko funkcja asystująca, a nie jazda autonomiczna, dość szybko system domaga się trzymania rąk na kierownicy.
Jak na nowoczesne auto przystało, nowa Octavia ma sporo asystentów kierowcy. Potrafi nawet sama jechać, ale ponieważ to oficjalnie tylko funkcja asystująca, a nie jazda autonomiczna, dość szybko system domaga się trzymania rąk na kierownicy.INTERIA.PL
Jeśli źródło, z którego słuchamy muzyki, udostępnia jakąś grafikę (logo stacji radiowej, okładka płyty), to pojawia się ona jako tło.
Jeśli źródło, z którego słuchamy muzyki, udostępnia jakąś grafikę (logo stacji radiowej, okładka płyty), to pojawia się ona jako tło.INTERIA.PL
Tryb widoku asystentów kierowcy jest dość minimalistyczny. Malutkie dodatkowe informacje po bokach (na zdjęciu to kompas i wybrane źródło dźwięku).
Tryb widoku asystentów kierowcy jest dość minimalistyczny. Malutkie dodatkowe informacje po bokach (na zdjęciu to kompas i wybrane źródło dźwięku).INTERIA.PL
Wcześniej mogliśmy mieć małą między wskaźnikami (w dwóch konfiguracjach) lub mapę pełnoekranową. Teraz jest tylko ta ostatnia.
Wcześniej mogliśmy mieć małą między wskaźnikami (w dwóch konfiguracjach) lub mapę pełnoekranową. Teraz jest tylko ta ostatnia.INTERIA.PL
"Wirtualny kokpit" jest nowy, ale czy lepszy? To co wyświetla się w środku zegarów możemy dowolnie konfigurować (jak poprzednio), ale pośrodku zawsze jest prędkościomierz (wcześniej mógł być na przykład komputer pokładowy lub nieduża mapa). Dlaczego? Powiadomienia i komunikaty nie pojawiają się pośrodku, tylko czasem zasłaniają lewy zegar, czasem prawy, a prędkość zawsze musimy widzieć.
"Wirtualny kokpit" jest nowy, ale czy lepszy? To co wyświetla się w środku zegarów możemy dowolnie konfigurować (jak poprzednio), ale pośrodku zawsze jest prędkościomierz (wcześniej mógł być na przykład komputer pokładowy lub nieduża mapa). Dlaczego? Powiadomienia i komunikaty nie pojawiają się pośrodku, tylko czasem zasłaniają lewy zegar, czasem prawy, a prędkość zawsze musimy widzieć.INTERIA.PL
Listwa ozdobna płynnie przechodzi w ciekawie zaprojektowaną klamkę. Samo wykończenie drzwi urozmaicono wykorzystując różne rodzaje materiałów. Duża ciemna powierzchnia ma miejscami ciekawą fakturę i na pierwszy rzut oka nie wygląda na kawałek plastiku, którym jest. Ukryto w nim głośnik.
Listwa ozdobna płynnie przechodzi w ciekawie zaprojektowaną klamkę. Samo wykończenie drzwi urozmaicono wykorzystując różne rodzaje materiałów. Duża ciemna powierzchnia ma miejscami ciekawą fakturę i na pierwszy rzut oka nie wygląda na kawałek plastiku, którym jest. Ukryto w nim głośnik.INTERIA.PL
Rząd fizycznych przycisków pozwala na szybki dostęp do niektórych funkcji, bez konieczności poszukiwania ich w systemie multimedialnym.
Rząd fizycznych przycisków pozwala na szybki dostęp do niektórych funkcji, bez konieczności poszukiwania ich w systemie multimedialnym.INTERIA.PL
Sterowanie temperaturą zawsze znajduje się na dole ekranu. Jeśli chcemy zmienić coś więcej, naciskamy przycisk znajdujący się pod ekranem, który przenosi nas do takich oto opcji. Pełną kontrolę nad nawiewem znajdziemy dopiero pod "klas. klimat.".
Sterowanie temperaturą zawsze znajduje się na dole ekranu. Jeśli chcemy zmienić coś więcej, naciskamy przycisk znajdujący się pod ekranem, który przenosi nas do takich oto opcji. Pełną kontrolę nad nawiewem znajdziemy dopiero pod "klas. klimat.".INTERIA.PL
Nowocześnie, ale czy praktycznie? Zamiast listy ustawień samochodu, mamy opcje podzielone na cztery ekrany, więc trzeba się między nimi przełączać w poszukiwaniu interesującej nas opcji. Na pocieszenie - widoczna Octavia to nie grafika, tylko model 3D, który z zaskakującą szybkością i płynnością obraca się, kiedy przeskakujemy między opcjami.
Nowocześnie, ale czy praktycznie? Zamiast listy ustawień samochodu, mamy opcje podzielone na cztery ekrany, więc trzeba się między nimi przełączać w poszukiwaniu interesującej nas opcji. Na pocieszenie - widoczna Octavia to nie grafika, tylko model 3D, który z zaskakującą szybkością i płynnością obraca się, kiedy przeskakujemy między opcjami.INTERIA.PL
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Style
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI StyleINTERIA.PL
Prawdziwa rewolucja we wnętrzu - pośrodku deski rozdzielczej króluje 10-calowy ekran dotykowy, brak panelu klimatyzacji, a jedyne fizyczne przyciski umieszczono w rządku pod wyświetlaczem. Nisko umieszczone centralne nawiewy.
Prawdziwa rewolucja we wnętrzu - pośrodku deski rozdzielczej króluje 10-calowy ekran dotykowy, brak panelu klimatyzacji, a jedyne fizyczne przyciski umieszczono w rządku pod wyświetlaczem. Nisko umieszczone centralne nawiewy.INTERIA.PL
Minimalistyczna i wykonana z dobrej jakości materiałów - oto deska rozdzielcza nowej Octavii.
Minimalistyczna i wykonana z dobrej jakości materiałów - oto deska rozdzielcza nowej Octavii.INTERIA.PL
Trzecia strefa klimatyzacji w samochodzie kompaktowym to jest coś. Zewnętrzne miejsca kanapy mogą być ogrzewane. Poniżej dwa łącza USB-C oraz gniazdko 230 V z dużą, okrągłą wtyczką.
Trzecia strefa klimatyzacji w samochodzie kompaktowym to jest coś. Zewnętrzne miejsca kanapy mogą być ogrzewane. Poniżej dwa łącza USB-C oraz gniazdko 230 V z dużą, okrągłą wtyczką.INTERIA.PL
Wygodna tylna kanapa z dużą ilością miejsca na kolana i nad głowami. Jeśli kierowca ma 1,8 m, to bez problemu zmieści się za nim pasażer o wzroście 1,9 m. Wysoki tunel środkowy zabiera miejsce dla trzeciej osoby.
Wygodna tylna kanapa z dużą ilością miejsca na kolana i nad głowami. Jeśli kierowca ma 1,8 m, to bez problemu zmieści się za nim pasażer o wzroście 1,9 m. Wysoki tunel środkowy zabiera miejsce dla trzeciej osoby.INTERIA.PL
Obszerne i wygodne fotele nie dają żadnych powodów do narzekań. Beżowa tapicerka materiałowa to bezpłatna opcja, elektrycznie regulowany fotel kierowcy w pakiecie za 4600 zł.
Obszerne i wygodne fotele nie dają żadnych powodów do narzekań. Beżowa tapicerka materiałowa to bezpłatna opcja, elektrycznie regulowany fotel kierowcy w pakiecie za 4600 zł.INTERIA.PL
Skoda Octavia 2020
Skoda Octavia 2020INTERIA.PL
Nowa Skoda Octavia
Nowa Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia
Skoda OctaviaINTERIA.PL
Skoda Octavia 2020
Skoda Octavia 2020INTERIA.PL
Skoda Octavia 2020
Skoda Octavia 2020INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?