Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 Tekna - test

Nowe nadwozie prezentuje się świeżo, ale ma podobne proporcje do poprzednika. Przednie lampy są w pełni LED-owe.
Nowe nadwozie prezentuje się świeżo, ale ma podobne proporcje do poprzednika. Przednie lampy są w pełni LED-owe.Motor
Świetne miejsce pracy kierowcy. Zegary są czytelne, obsługa nie nastręcza problemów, a jakość wykonania prezentuje wysoki poziom. System multimedialny jest przejrzysty, ale po oddaleniu skali z nawigacji „znika” większość dróg.
Świetne miejsce pracy kierowcy. Zegary są czytelne, obsługa nie nastręcza problemów, a jakość wykonania prezentuje wysoki poziom. System multimedialny jest przejrzysty, ale po oddaleniu skali z nawigacji „znika” większość dróg.Motor

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 Tekna

1,6-litrowy silnik dCi ma moc 130 KM. Zapewnia dobrą dynamikę oraz świetną elastyczność. Średnio na 100 km zużywa 6,5 l paliwa.
1,6-litrowy silnik dCi ma moc 130 KM. Zapewnia dobrą dynamikę oraz świetną elastyczność. Średnio na 100 km zużywa 6,5 l paliwa.Nissan
Kamery pokazujące obraz dookoła auta to seryjne wyposażenie testowanej odmiany Tekna.
Kamery pokazujące obraz dookoła auta to seryjne wyposażenie testowanej odmiany Tekna.Nissan
Kierowcę wspomagają asystenci linii i martwego pola. Auto potrafi zahamować przed przeszkodą.
Kierowcę wspomagają asystenci linii i martwego pola. Auto potrafi zahamować przed przeszkodą.Motor
Ilość miejsca z tyłu – wystarczająca dla dwóch dorosłych.
Ilość miejsca z tyłu – wystarczająca dla dwóch dorosłych.Motor
Za kierownicą siedzi się naprawdę dobrze, a fotel jest obszerny i sprawdza się w długich podróżach.
Za kierownicą siedzi się naprawdę dobrze, a fotel jest obszerny i sprawdza się w długich podróżach.Motor
Świetne miejsce pracy kierowcy. Zegary są czytelne, obsługa nie nastręcza problemów, a jakość wykonania prezentuje wysoki poziom. System multimedialny jest przejrzysty, ale po oddaleniu skali z nawigacji „znika” większość dróg.
Świetne miejsce pracy kierowcy. Zegary są czytelne, obsługa nie nastręcza problemów, a jakość wykonania prezentuje wysoki poziom. System multimedialny jest przejrzysty, ale po oddaleniu skali z nawigacji „znika” większość dróg.Motor
Bagażnik o przeciętnej pojemności 401 l ma podwójną podłogę, a pod nią – koło dojazdowe.
Bagażnik o przeciętnej pojemności 401 l ma podwójną podłogę, a pod nią – koło dojazdowe.Motor
Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 Tekna
Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 TeknaMotor
Nowe nadwozie prezentuje się świeżo, ale ma podobne proporcje do poprzednika. Przednie lampy są w pełni LED-owe.
Nowe nadwozie prezentuje się świeżo, ale ma podobne proporcje do poprzednika. Przednie lampy są w pełni LED-owe.Motor

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 Tekna - podsumowanie

  • wysoka jakość,
  • pełne wyposażenie,
  • harmonijne zawieszenie,
  • dobra pozycja za kierownicą,
  • dynamiczny silnik,
  • pewne prowadzenie,
  • fantastyczne hamulce
  • nie najlepsza widoczność w tył,
  • przeciętny bagażnik,
  • ograniczona przestrzeń w kabinie

Dane techniczne: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4x4 Tekna

 
Nissan Qashqai
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
130 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
438/181/159 cm
Rozstaw osi
265 cm
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
1575/455 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
401/1585 l
Poj. zbiornika paliwa
65 l (ON)
Opony
225/45 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
Elastyczność 60-100 km/h (5. bieg)
8,5 s
Elastyczność 80-120 km/h (6. bieg)
10,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
33,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,0 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/4,5/4,9
Teoretyczny zasięg
1330 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,4/5,6/6,5
Rzeczywisty zasięg
1000 km
Cena wersji podstawowej**
98 500 zł
Cena
118 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem