Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta - test

Diodowe światła dzienne to seryjne wyposażenie każdej wersji nowego Nissana Qashqaia.
Diodowe światła dzienne to seryjne wyposażenie każdej wersji nowego Nissana Qashqaia.Motor
Pierwsza generacja odniosła sukces. Nawet pod koniec produkcji była w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut – i w Polsce, i w Europie.
Pierwsza generacja odniosła sukces. Nawet pod koniec produkcji była w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut – i w Polsce, i w Europie.Nissan
Silnik 1.2 turbo o mocy 115 KM wcale nie okazuje się za słaby dla tego crossovera
Kokpit wygląda efektownie i jest wykończony tworzywami bardzo dobrej jakości. Elementy w stylu lakieru fortepianowego dodają mu elegancji.
Kokpit wygląda efektownie i jest wykończony tworzywami bardzo dobrej jakości. Elementy w stylu lakieru fortepianowego dodają mu elegancji.Motor

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta

Nowy Qashqai prowadzi się zaskakująco pewnie jak na samochód ze zwiększonym prześwitem.
Nowy Qashqai prowadzi się zaskakująco pewnie jak na samochód ze zwiększonym prześwitem.Motor
Diodowe światła dzienne to seryjne wyposażenie każdej wersji nowego Nissana Qashqaia.
Diodowe światła dzienne to seryjne wyposażenie każdej wersji nowego Nissana Qashqaia.Motor
Sylwetka Qashqaia niemal się nie zmieniła, ale nowa odsłona wygląda znacznie nowocześniej i ciekawiej niż pierwsza.
Sylwetka Qashqaia niemal się nie zmieniła, ale nowa odsłona wygląda znacznie nowocześniej i ciekawiej niż pierwsza.Motor
Jednym z ciekawszych elementów we wnętrzu Qashqaia jest oryginalne podświetlenie okolic dźwigni zmiany biegów.
Jednym z ciekawszych elementów we wnętrzu Qashqaia jest oryginalne podświetlenie okolic dźwigni zmiany biegów.Motor
Wygodny fotel zapewnia wystarczające podparcie. Miejsca może tu brakować tylko wysokim osobom.
Wygodny fotel zapewnia wystarczające podparcie. Miejsca może tu brakować tylko wysokim osobom.Motor
Wraz z elektronicznie sterowanym hamulcem pomocniczym w nowym Qashqaiu zawitał system wspomagający ruszanie pod górę.
Wraz z elektronicznie sterowanym hamulcem pomocniczym w nowym Qashqaiu zawitał system wspomagający ruszanie pod górę.Motor
Seryjny sprzęt audio jest bardzo łatwy w obsłudze, oferuje komplet złącz oraz łączność Bluetooth i „zna” język polski.
Seryjny sprzęt audio jest bardzo łatwy w obsłudze, oferuje komplet złącz oraz łączność Bluetooth i „zna” język polski.Motor
Podobnie jak u poprzednika, wskaźniki nowego Qashqaia są perfekcyjnie czytelne, a ich podświetlenie nie razi kierowcy.
Podobnie jak u poprzednika, wskaźniki nowego Qashqaia są perfekcyjnie czytelne, a ich podświetlenie nie razi kierowcy.Motor
Dwuczęściowa podłoga pozwala podzielić bagażnik na dwie części. Pod nią kryje się schowek.
Dwuczęściowa podłoga pozwala podzielić bagażnik na dwie części. Pod nią kryje się schowek.Motor
Całkiem spory, 439-litrowy bagażnik oferuje płaską podłogę po złożeniu tylnego oparcia.
Całkiem spory, 439-litrowy bagażnik oferuje płaską podłogę po złożeniu tylnego oparcia.Motor

Zobacz również:

    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta

    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor

    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta - podsumowanie

    • atrakcyjny design,
    • wystarczający w codziennej eksploatacji prześwit,
    • dobre materiały w kabinie,
    • dobra widoczność z miejsca kierowcy
    • ograniczona przestronność wnętrza
    • duża elastyczność silnika,
    • niezłe osiągi,
    • dobra skrzynia biegów,
    • nieduże zapotrzebowanie na paliwo
    • na razie (do lata) brak w ofercie mocniejszego silnika benzynowego
    • pewne zachowanie w zakrętach,
    • dobry komfort jazdy,
    • niezły układ kierowniczy o regulowanej sile wspomagania
    • złe wyniki prób hamowania - nawet jak na pomiary na zimowych oponach
    • korzystna cena zakupu,
    • niezłe wyposażenie standardowe,
    • bogata lista dodatków podnoszących bezpieczeństwo podróżnych
    • brak możliwości dokupienia napędu 4x4

    Rozbudowany komputer pokładowy nowego Qashqaia

    Aktywna kontrola zawieszenia stabilizuje auto na pofalowanej nawierzchni przyhamowując poszczególne koła.
    Aktywna kontrola zawieszenia stabilizuje auto na pofalowanej nawierzchni przyhamowując poszczególne koła.Motor
    Asystent znaków drogowych rozpoznaje limity prędkości i prezentuje je kierowcy na ekranie komputera pokładowego.
    Asystent znaków drogowych rozpoznaje limity prędkości i prezentuje je kierowcy na ekranie komputera pokładowego.Motor
    Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę Qashqaia przed niezamierzonym zjechaniem na sąsiedni pas ruchu.
    Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę Qashqaia przed niezamierzonym zjechaniem na sąsiedni pas ruchu.Motor
    Brak języka polskiego wśród możliwych do wyboru w komputerze pokładowym dziwi - tym bardziej, że radio "zna" nasz język.
    Brak języka polskiego wśród możliwych do wyboru w komputerze pokładowym dziwi - tym bardziej, że radio "zna" nasz język.Motor

    Dane techniczne: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1197 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    115 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    190 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    438/181/159 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    Średnica zawracania
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1350/510 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    439/1277 l
    Poj. zbiornika paliwa
    65 l (Pb 95)
    Opony
    215/60 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    185 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,3 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,6 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,8 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    25,1 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    47,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    47,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,0 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,9/4,9/5,6
    Teoretyczny zasięg
    1160 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,0/5,8/6,9
    Rzeczywisty zasięg
    940 km
    Cena wersjii podstawowej***
    74 500 zł
    Cena
    80 300 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych, przy temp. 3ºC, na suchej nawierzcni; **przy wskazaniu 100 km/h;
    ***z tym samym silnikiem