Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro - test
Juke to teoretycznie model niszowy, a w praktyce rynkowy hit Nissana. Na szczycie jego gamy znajduje się 190–konna wersja Shiro.
Ten crossover, mimo odważnej stylizacji nadwozia, całkiem nieźle się sprzedaje. Także w Polsce - w ubiegłym roku nasi rodacy kupili niemal 3 tys. egzemplarzy. Najchętniej kupowane są odmiany bazowe, ale spore emocje budzi topowa wersja - z doładowanym silnikiem 1.6 DIG-T, o mocy 190 KM, napędem 4x4 i wyposażeniem Shiro (po japońsku "biały").
Nie wiedzieć czemu, taka konfiguracja wymaga zamówienia także bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Wyraźnie wpływa ona na osiągi auta (prędkość maksymalna jest o 15 km/h niższa niż w przypadku wersji z napędem przednim i manualną skrzynią). Nieco gorsze jest także przyspieszenie od 0 do 100 km/h, za to zużycie paliwa - wyższe. Producent zdaje sobie z tego sprawę, dlatego topowy Juke ma większy zbiornik paliwa (50 zamiast 46 l).
Choć auto jest pięcioosobowe, tak naprawdę idealnie nadaje się dla... dwójki pasażerów. Z tyłu przestrzeni jest mało, a zajęcia miejsc na kanapie nie ułatwiają bardzo małe otwory drzwiowe. Także bagażnik nie szokuje pojemnością - ze względu na napęd 4x4 jest mniejszy niż w autach przednionapędowych. Mieści zaledwie 207 litrów (506 l po złożeniu tylnych siedzeń).
Juke 4x4 wyróżnia się nie tylko napędem, ma także zupełnie inaczej skonstruowaną tylną oś. Zamiast belki skrętnej zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu własności jezdne są wyczuwalnie lepsze i pozwalają na wykorzystanie potencjału jednostki napędowej.
190-konny Juke w wersji Shiro kosztuje ponad 100 tys. zł. To naprawdę dużo. Cenę tę w jakiejś mierze usprawiedliwia duża moc, napęd na cztery koła i bogate wyposażenie. Do standardu należą nie tylko automatyczna klimatyzacja, ESP, sześć poduszek powietrznych, nawigacja z kamerą cofania i systemem Bluetooth, ale nawet skórzana tapicerka i dostęp bezkluczykowy.
Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro
Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro - test (czytaj artykuł)
Mimo to trudno uznać Juke'a za okazję. Ale jedno trzeba mu oddać - swoją nietypową stylizacją zdecydowanie wyróżnia się na naszych ulicach.
Plusy:dobre osiągi, bardzo bogate wyposażenie standardowe, niezłe własności jezdne, ciekawa stylizacja nadwozia i wnętrzaMinusy:wysoka cena, bardzo krótka lista opcji, spore zużycie paliwa, brak możliwości zamówienia auta z napędem 4x4 i manualną skrzynią
Silnik | benzynowy, turbo |
Pojemność skokowa | 1618 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 190 KM/5600 |
Maks. moment obrotowy | 240 Nm/2000 |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | bezstopniowa |
Pojemność bagażnika (min./maks.) | 207/506 l |
Opony | 205/55 R17 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 414/177/157 cm |
Rozstaw osi | 253 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 10,2/6,0/7,6 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 11,0/7,2 |
Cena | 103 700 zł |