Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro - test

Juke to teoretycznie model niszowy, a w praktyce rynkowy hit Nissana. Na szczycie jego gamy znajduje się 190–konna wersja Shiro.

Ciemnoszare, 17-calowe felgi oraz lakierowane na srebrno klamki i lusterka to cechy wersji Shiro.
Ciemnoszare, 17-calowe felgi oraz lakierowane na srebrno klamki i lusterka to cechy wersji Shiro.Nissan

Ten crossover, mimo odważnej stylizacji nadwozia, całkiem nieźle się sprzedaje. Także w Polsce - w ubiegłym roku nasi rodacy kupili niemal 3 tys. egzemplarzy. Najchętniej kupowane są odmiany bazowe, ale spore emocje budzi topowa wersja - z doładowanym silnikiem 1.6 DIG-T, o mocy 190 KM, napędem 4x4 i wyposażeniem Shiro (po japońsku "biały").

Nie wiedzieć czemu, taka konfiguracja wymaga zamówienia także bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Wyraźnie wpływa ona na osiągi auta (prędkość maksymalna jest o 15 km/h niższa niż w przypadku wersji z napędem przednim i manualną skrzynią). Nieco gorsze jest także przyspieszenie od 0 do 100 km/h, za to zużycie paliwa - wyższe. Producent zdaje sobie z tego sprawę, dlatego topowy Juke ma większy zbiornik paliwa (50 zamiast 46 l).

Choć auto jest pięcioosobowe, tak naprawdę idealnie nadaje się dla... dwójki pasażerów. Z tyłu przestrzeni jest mało, a zajęcia miejsc na kanapie nie ułatwiają bardzo małe otwory drzwiowe. Także bagażnik nie szokuje pojemnością - ze względu na napęd 4x4 jest mniejszy niż w autach przednionapędowych. Mieści zaledwie 207 litrów (506 l po złożeniu tylnych siedzeń).

Juke 4x4 wyróżnia się nie tylko napędem, ma także zupełnie inaczej skonstruowaną tylną oś. Zamiast belki skrętnej zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu własności jezdne są wyczuwalnie lepsze i pozwalają na wykorzystanie potencjału jednostki napędowej.

190-konny Juke w wersji Shiro kosztuje ponad 100 tys. zł. To naprawdę dużo. Cenę tę w jakiejś mierze usprawiedliwia duża moc, napęd na cztery koła i bogate wyposażenie. Do standardu należą nie tylko automatyczna klimatyzacja, ESP, sześć poduszek powietrznych, nawigacja z kamerą cofania i systemem Bluetooth, ale nawet skórzana tapicerka i dostęp bezkluczykowy.

Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro

Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro - test (czytaj artykuł)

Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD ShiroNissan
Białe akcenty (m.in. obudowa tunelu środkowego) to wyróżnik wersji specjalnej Shiro.Nissan
Kokpit zaprojektowano niemal równie odważnie jak nadwozie. Nissan
Skromna ilość miejsca na tylnej kanapie to m.in. efekt niekonwencjonalnej linii nadwozia Juke'a.Nissan
Ciemnoszare, 17-calowe felgi oraz lakierowane na srebrno klamki i lusterka to cechy wersji Shiro.Nissan
Silnik ma ogromną moc, ale skrzynia CVT odbiera mu sporo wigoru.Nissan

Mimo to trudno uznać Juke'a za okazję. Ale jedno trzeba mu oddać - swoją nietypową stylizacją zdecydowanie wyróżnia się na naszych ulicach.

Plusy:dobre osiągi, bardzo bogate wyposażenie standardowe, niezłe własności jezdne, ciekawa stylizacja nadwozia i wnętrzaMinusy:wysoka cena, bardzo krótka lista opcji, spore zużycie paliwa, brak możliwości zamówienia auta z napędem 4x4 i manualną skrzynią

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1618 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
190 KM/5600
Maks. moment obrotowy
240 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
bezstopniowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
207/506 l
Opony
205/55 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
414/177/157 cm
Rozstaw osi
253 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,2/6,0/7,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
11,0/7,2
Cena
103 700 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas